Vandaag hoorde ik dat het volgende week woensdag juffendag op school is. Alle juffen van groep 1 en 2 vieren dan samen hun verjaardag.
Kindjes mogen verkleed op school komen en ze hebben feest. Nu stond er in het mailtje dat je kindje juf een cadeautje mag geven.
Ik ben echt totaal onbekend met dit fenomeen… Wat geef je juf op zo’n dag?
Kopen jullie iets, hoe duur? Of laat je je kindje iets maken? Wie komt er met een leuk idee of tips?
Iets zelf laten maken.
Iets met een foto met de juf is leuk.
Op de PSZ is dat hier ook eens per jaar. Ik ga altijd voor een kleinigheidje. Gemiddeld kom ik ieder jaar rond de 2 euro per juf uit. Afgelopen jaar werd het; een glas waarin thee of iets koud kon (ben de foto kwijt argh), een glazen waxinelicht met geurkaarsje erin (allemaal Blokker) daarbij wat bloemen erin gedaan van aardewerk die ik nog had liggen om het op te leuken en op een leuk papier gezet. Had nog 2 dozen Amicelli gekocht bij de Super en daar een aantal van in de glazen gedaan. In plastic verpakt en een mooie strik erop en een papier met een bewerkte foto (zie hieronder). Kindlief is nog niet zo crea met dingen zelf maken. :lol: Het gaat om een kleinigheidje denk ik altijd maar en om het feit dat ik (mijn kind waardeert ze denk ik euhm hoop ik elke keer dat hij gaat ) zo een stukje waardering voor ze kan uitdrukken.
Maar ik zie ook regelmatig een mooie bloem van de bloemenwinkel met een mooi kaartje eraan, of een ‘nepbloem’ van plastic die langer meegaat. Sommige moeders zijn wat meer crea dan ik ben en maken idd zelf iets leuks.
Hier zamelen we geld in om een groter kado te kopen.
Ik denk persoonlijk dat het leuker is voor de juf om iets groters te krijgen dan allerlei frutsels van elk kind.
hier wordt ook geld ingezameld voor een groter kado
Hier ook ongeveer twee euro.
Het eerste jaar een potlood en een pen leuk ingepakt met een kaartje eraan.
Het tweede jaar een bloempotje beschilderd door zoonlief met daarin een zakje bloemzaadjes.
Dit jaar een theekopje met een paar theezakjes en wat snoepjes.
Bij ons wordt ook geld ingezameld voor een wat groter cadeau.
Hier op school worden zelfgemaakte cadeautjes het meest op prijs gesteld; met de oudste heb ik een pennenpot gemaakt (glas met daarom een rand van potloden) en een schilderij. Met de jongste zelfgemaakte bodyscrub en ook een schilderij van gesmolten wasco en nepbloemen. Was super.
Ook had ik begin dit jaar al juffenrapporten gekocht en deze met de kinderen ingevuld en versierd. Dat viel helemaal in de smaak. Ook erg leuk om te lezen wat de kinderen nu van de juffen en de klas vinden. Ze komen echt met briljante voorbeelden en zinnen.
Ik gebruik voor de cadeautjes altijd spullen die we al in huis hebben (we knutselen heel veel) en we vinden het leuk om te doen.
Madre Er werd specifiek aangegeven dat er geen geld ingezameld wordt dit jaar, maar dat kleine cadeautjes wel mogen.
Ik vind geld inzamelen ook een beter idee, maar goed…
Ik dacht zelf aan iets wat ze kan gebruiken en met een geknutseld kaartje eraan, maar niet iets wat blijvend is. Zoals een theepakketje, of een losse kaars.
Als je elk jaar van 30 kinderen frutsels, kopjes en lijstjes krijgt, dan weet je immers niet meer waar je het allemaal moet laten?
Jippie mss bij de Tuinen leuke zeepjes? Soms hebben ze bv leuke vormen, kies je een bloem oid en dan L. een kleurplaat erbij kleuren in hetzelfde thema? Kies je meerdere bloemen maakt er een ‘boeketje’ van. voila zo klaar.
Ik wil iets van een doosje merci halen en de kids er iets op laten knutselen :mrgreen:
Bij de wereldwinkel heb je van die boeketjes met theezakjes erin en bij de kruidvat nu een boeketje met snoepjes erin, zoiets is naar mijn idee ook best leuk.
Bedankt voor de tips, leuk!
Een zeepketting is misschien ook wel leuk, maar vaak weer wat duurder.
@Jippie wrote:
Een zeepketting is misschien ook wel leuk, maar vaak weer wat duurder.
Geen idee waar je dat kan krijgen, maar ik heb ooit een zeeppakketje met mijn naam gehad, waren kleine vierkante zeepjes.
Een zeepketting kun je vinden bij winkels als Intratuin, Xenos, woonwinkels.
En deels zelf knutselen dan? Er staan zelfs heel veel recepten op internet om zelf zeep te maken, of van een gewoon blok handzeep een leuke vorm te maken met bv muffinvormpjes of kleivormpjes. Het is iig iets dat niet uiteindelijk bij de kringloop beland.
Ook een leuk iets dat ik op een Amerikaanse site zag; een leuk fotolijstje scoren (Xenos bv heeft veeeel leuke) en dan ipv een foto erin het glas etc eruit halen. Dan IN het fotolijstje hang je bv een stuk of 3 verschillende zeepjes aan verschillende lengtes touw of lint, eenzelfde touw of lint om het op te hangen en klaar is Klara euhm L… 8)
Gewoon fotolijstjes vind ik overigens ook altijd erg leuk om weg te geven (Action hebben ze vaak leuke relatief neutrale) en komt bijna altijd wel van pas en is bruikbaar. Erin kun je dan een bedankje van L. knutselen. De tijd van het jaar leent zich wel voor iets met gedroogde bloemen?
Ik, als juf, vind het vooral leuk om zelfgemaakte knutsels te krijgen. Of iets met een foto. Maar krijg ook vaak een lekkere doucheschuim, pennetjes, een leuke sleutelhanger, chocola, zelfgebakken koekjes in een leuk trommeltje, etc.
Rhiannon Jouw idee met een fotolijstje en zeepjes vind ik wel heel erg leuk! Moet je dan niet ook de achterkant van de lijst eruit halen of alleen het glas? Want met de achterkant er nog in hangen de zeepjes toch heel erg naar voren, dan steken ze uit ten opzichte van de lijst. Het zou mooier zijn als je alleen de randen van de lijst hebt en dat de zeepjes daar binnen in hangen. Maar dan is het het mooist als je een vrij dikke rand hebt. Zouden de randen wel in een vierkant blijven staan als je de stevigheid van de achterkant weg haalt?
Matsjo Leuk om van een juf te horen wat zij het leukst vindt om te krijgen!