De dochter van een kennis van ons ligt nu al een tijdje in het ziekenhuis. Ze moet nog steeds geheel plat liggen en heeft ondertussen haar zoveelste operatie achter de rug.
We hebben al kaartjes en een boek gestuurd maar willen nu weer wat leuks sturen. (Ze ligt ondertussen al dik een maand in het zkhs. En heeft nogal wat tegenslag/complicaties gehad waardoor het niet echt beter wordt. Thuis volgt straks ook nog een uitvoerig revalidatietraject.)
Ook willen we wat voor pappa en mamma en haar 2 zusjes sturen. Zij hebben het immers ook niet makkelijk. Maar nu komt 't, waar zouden we deze 5 jarige meid mee blij kunnen maken (en de rest van het gezin).
Laatst hebben we dus al een sprookjesboek gestuurd, zodat pappa en mamma haar lekker kunnen voorlezen.
Ik was nu aan het denken aan wat lekkers en een dvd/boek/tijdschrift/stripboek.
Hebben jullie ideeën?
Alvast bedankt :-*
je hebt ook van die luisterboeken o.i.d
lastig als ze alleen plat kan liggen, dat beperkt toch flink in haar mogelijkheden (en de mogelijkheid voor cadeaus)
een kindermake-up setje zou hier ook zeker aanslaan
Ik denk dat een luistercd idd erg leuk is. Moeilijk als ze echt niks kan he, dan houdt het gewoon een beetje op bij een cd, dvd of boek.
Over het makeupsetje; ik kan me zo voorstellen dat ze daar in het ziekenhuis niet zo blij mee zijn
@Lune wrote:
Over het makeupsetje; ik kan me zo voorstellen dat ze daar in het ziekenhuis niet zo blij mee zijn![]()
tja, waarom eigenlijk niet?
Ik werkt zelf als verpleegkundige, maar niet op een kinderafdeling, maar zie weing bezwaren geloof ik…
Mooie foto,poster oid voor aan het plafond?
-een mooie cd om naar te luisteren?
-zelf een boekverhaal voorlezen en opnemen :thumbup:
-een foto boekje maken met dingen die ze leuk vind?
Allemaal kleine dingetjes inpakken zodat ze elke dag wat kan open maken
We gaan brainstormen.
Make up denk ik niet want ze heeft een operatie aan haar koppie gehad dus denk dat d’r gezichtje zo schoon mogelijk moet blijven.
handpoppen zodat iemand voor haar een poppenvoorstelling kan geven
@Pimpernella wrote:
We gaan brainstormen.
Make up denk ik niet want ze heeft een operatie aan haar koppie gehad dus denk dat d’r gezichtje zo schoon mogelijk moet blijven.
dat lijkt me idd een erg goede reden

Heeft ze niet iets van DS of gameboy? playst? kijken of je dat kan aansluiten in zh en haar leuke spel geven voor het hele gezin.
Hier zou dat namelijk wel een succes wezen als mijn zoontje daar zou liggen.
Indien niet mogelijk? een soort abbo geven op videotheek ofzo zodat ze regelmatig nieuwe dvd’s kunnen lenen. of hint geven dat ze bij bieb ook veel luisterboeken kunnen halen enz
Sterkte in ieder geval en respect hoor… lijkt me echt een hel! lang op bed moeten liggen. zeer zeker voor een kind.
Hmm misschien kan je purpled/ron ook om tips vragen. Hun dochter heeft ook lang op bed moeten liggen.
ze heeft idd een ds en kijkt al veel dvd’s. Maar we willen ook vooral laten weten dat we aan haar en het gezin denken. We leven erg met ze mee, maar hoe laat je dat merken he.
Maar met jullie ideeën kunnen we zeker al wat.
Ze ligt overigens in Rotterdam in het zkhs, maar ze woont in Limburg. Dus het is allemaal erg heftig voor het hele gezin.
mijn dochter zou je b.v. ook veel plezier kunnen doen met een armbandje o.i.d, of iets van zeep/shampoo van prisessen o.i.d. (neem even aan dat ze daar ook gewassen word
Ik denk dat het kindje in het ziekenhuis wel voldoende aandacht en kado’s krijgt. Ik zou dus specifiek op de 2 zusjes richten.
Iets leuks met hen doen. Neem ze een dagje mee zwemmen zodat de ouders hun handen vrij hebben om even zich helemaal op de zieke te richten.