Cadeau voor een 2-jarige...

Haai…

Over 3 weken word Bart alweer 2 jaar! Wat is de tijd snel gegaan… :shock:

Nu kunnen wij inmiddels wel zeggen dat Bart niet veel op heeft met Little People. Ik zit te prakkedenken over een passend kado voor zijn verjaardag en wel eentje die past bij zijn intresses en leeftijd. Hij heeft redelijk wat duplo liggen en speelt daar regelmatig mee. (wel samen met mama, overigens). Verder vindt hij dingen uit elkaar halen fantastisch en zit hij altijd met lange dunne voorwerpen te pieren in gaatjes en hoekjes. Als alternatief voor Duplo zit ik te denken aan een werkbank met een hamer/schroefjes etc.

Maar…hebben jullie nog meer ideeën die in deze categorie vallen? Ik ben heel benieuwd. Oh ja…een driewieler ofzo willen we van het voorjaar kopen als we naar de camping gaan (seizoensplaats).

Alvast bedankt!

Ik weet zo snel niet hoe het heet, maar je hebt van duplo ook een soort ‘technisch-duplo’.

Die moet je dan met en schroevendraaien aan elkaar vast maken, en je kan de gekste dingen maken. Is dat wat?

Aniek is een meisje natuurlijk, maar zij heeft een poppenwagen gekregen met pop enzo maar ook veel dingen om te knutselen, een kindvriendelijke schaar, klei, kleurboeken, potloden enz.

Ook een aantal spellen, wat moeilijker puzzels en duplo.

Duplo is altijd goed.

Zo een tentje van ikea bv is ook heel leuk en hetzelfde geld voor de tunnel.

Verder is gewoon kindergereedschap natuurlijk ook helemaal geweldig als ze van onderzoeken enzo houden, maar ik vond het met 2 jaar ook moeilijker dan met 1 hoor :wink:

muziek instrumenten … een triangel… en deksels… van die klapper dingen… een mondharmonica een fluit en nog 2 dingen…

Het was een heel groot succes kan ik zeggen… Misschien leuk kado ???

Megablocks

Speelt ie graag met auto’s? Garage, hijskraan, zo’n houten autoglijbaan dat de auto;s bovenop legt en ze gaan zelf ritsrats naar beneden etc.

Heeft ie al een boerderij met dieren?

Een ballentent?

Puzzels?

Ik zit idd voor erbij aan puzzels te denken in verschillende moeilijkheidsgradaties. Muziekinstrumenten vond ik ook een goeie! :thumbup: Aan de familie vraag ik, denk ik, verder duplo, vanwege de kosten.

Ik ben vooral op zoek naar ideeën die zijn fantasie prikkelen en zijn onderzoekingsdrang “bevredigen”. Zoiets kant-en-klaars- als Little People zegt hem vooralsnog weinig.