Cadeautje voor beroofde peuter door Germa Graveland
DEN HAAG - Ontroostbaar was de 3-jarige Shivaan toen hij deze week – aan de hand van zijn moeder – in Den Haag beroofd werd van zijn draagbare spelcomputer. „Een boef heeft van mij gepikt�, vertelde hij tegen iedereen. Gisteren kwam een gulle gever op de proppen, die een nieuw exemplaar voor het gezin wil kopen.
De jongen liep dinsdagmiddag met zijn moeder in de Reitzstraat. „De spelcomputer is van zijn broertje van elf, want Shivaan is er nog niet zo handig mee. Hij vindt vasthouden al geweldig. Hij wilde het ding dan ook per se zelf dragen�, vertelt moeder Rashida Abdoel. „Ik had hem net opgehaald van de oppas en we liepen naar huis toen we langs twee jongens kwamen. Ze keken wel naar ons, maar ik had niet in de gaten dat ze op de Playstation Portable aasden.�
Eén van de twee tieners rende vervolgens achter het tweetal aan en rukte Shivaan in het voorbijgaan het apparaat uit zijn handen. Helemaal uit balans viel het kereltje om. „Gelukkig kon ik voorkomen dat hij verkeerd terechtkwam. Ik kan het nog steeds niet begrijpen. Hoe kun je nou zo’n kleintje van zijn speelgoed beroven? Ik had twee verdrietige kinderen thuis. De één omdat hij zijn computer kwijt is en de ander omdat hij er zo opeens achter komt dat niet alle mensen te vertrouwen zijn.�
Componist Martin Gijzemijter uit Lelystad, die ’misselijk’ werd toen hij het nieuws van de laffe beroving las, heeft inmiddels aangeboden het leed van de jongens te verzachten door een nieuwe Playstation Portable te kopen.
De Haagse politie is nog steeds op zoek naar getuigen van de laffe beroving.
Er bestaan nog lieve mensen..
Helaas ook dit soort lui die het nodig vinden om iets uit de handen van zo'n klein manneke te trekken :naughty: . Lekker laf