Cadeau aan juf geven einde schooljaar?

Nu op de laatste ochtend van het schooljaar vraag ik me ineens af of het gebruikelijk is de juf iets te geven op de laatste dag… Mijn dochter komt volgend jaar nog bij de zelfde juf dus ze neemt niet echt afscheid.



Hoe gaat het bij jullie kinderen op school?

ja vaak word er wel iets gegeven,

roosje, mokken, theedoosjes, of knutseldingen…



hier 1 bloem al gegeven ivm juffendag…

Dank je voor je antwoord. We hebben toch maar een heel klein lief plantje gekocht voor je juf met een kaartje eraan. Ik vond het ook zo sneu als de hele klas wat zou geven en Emma niet. :slight_smile:

hier wordt er dit jaar voor de juf van groep 1 een vriendenboekje gemaakt waar alle kindjes een bladzijde voor aanleveren.



Hier kwam 1 moeder mee aan en vond dit erg leuk, dus werken we graag een mee :thumbup: .



Vorig jaar 1 bloem en dat hadden de meesten ook gedaan en zo had juf aan het eind van de dag een ‘mooi’ gemengd boeket om mee naar huis te nemen.



Naast de blz voor het vriendenboekje laat ik onze 2e ook nog een mooie tekening/knutsel oid maken. Hij en de juf hebben al vanaf dat hij als 2 jarige voor het eerst die school binnenliep een bijzondere band… groot feest dus voor hem dat hij ook bij haar in de klas kwam vorig jaar… en nu gaat hij naar 1,5 jaar verder.

Hij heeft er zin in, maar zegt wel juf te gaan missen. Loopt helemaal los weet ik van de oudste, maar dan is het wel leuk als hij nog echt iets voor haar kan maken.

Nee niet gedaan. Sommige ouders doen het wel en sommigen niet. Ik heb met het trakteren voor zijn verjaardag een leesboek voor de klas gegeven. Ik vind dat meer dan genoeg.

Ik moet ook bekennen dat ik te laat aan dat soort dingen denk. Ik heb er geen voelsprieten voor en vergeet het meestal dan ook echt.