cadeau 6 jarige

En weer een cadeau vraag!!



Onze grote meid wordt eind juli alweer 6.

En zoals elk jaar weten we niet wat we moeten geven…

Ze weet zelf wel wat maar dat zijn vooral dingen die qua bedrag mooi zijn om aan de visite te vragen, ook daar moeten we natuurlijk een lijstje voor hebben.

ze is dol op knutslen, heeft hier ook al heel veel van.

Is ook gek op wilde spelletjes, heeft wave bord, skelter etc.

Dieren vindt ze echt heeeel erg leuk.

Ze is niet echt een meisje meisje maar ook niet bepaalde een jongens meisje, er tussen in zeg maar.

fietsen vindt ze erg leuk, heeft een goede fiets met fiets tassen.



Tja wat moet ik meer over haar zeggen…



Iemand tips?

Moeilijk in te schatten zonder te weten wat ze al heeft en wat ze erg leuk vindt.



Is ze een “meisjes” meisje, of een “Tomboy”. Sportief, artistiek aangelegd? Dol op dieren, of leest ze graag, wat voor muziekvindt ze leuk.

@Nefarious wrote:

Moeilijk in te schatten zonder te weten wat ze al heeft en wat ze erg leuk vindt.



Is ze een “meisjes” meisje, of een “Tomboy”. Sportief, artistiek aangelegd? Dol op dieren, of leest ze graag, wat voor muziekvindt ze leuk.




aangepast…

Een BIG waterplay?

En bij Walzkidzz hebben ze ook dierenknutselpakketten en -onderzoekpakketten, misschien is dat wat?

Huisdier? Ava zou een gat in de lucht springen als ze een Bearded Dragon kreeg :mrgreen:



Kinder camera?

Kinder Karaoke machine?

karaoke machine ga ik overleggen

kindercamera ligt haar interesse niet, die heeft ze ook (de goedkopere variant weliswaar maar ze doet er niets mee)

Huisdier is geen ruimte voor, we hebben een kanarie. Verder krijgt ze pas een groter dier als ze die zelf echt meer kan verzorgen.



waterplay kan ik ook overleggen, vind ze zelf maar zo zo geloof ik, maar ik ga eens polzen.

Wallzzkids ga ik eens even kijken!



Tnx voor het meedenken.

Altijd lastig hè, verjaardagscadeautjes. Onze jongste wordt begin augustus 6. Ook een kind dat wel van poppen houdt, maar ook van auto’s en lego. En dol op knutselen. Vorig jaar heeft ze een soort schoolbord van de Ikea gekregen. Aan de ene kant schoolbord, aan de andere kant white board. Kan ook zo’n rol papier tussen en overheen om op te verven. Is hier een groot succes. Onze oudste heeft een keer een heel schilderspakket op haar verjaardag gekregen. Verf, kwasten, schort, ezel (een kleintje), schildersdoek, noem maar op. Het zijn niet de duurste cadeaus, maar wel degene waar ze het meest plezier van hebben.



Houdt ze van lego of playmobiel?

@bianca68 wrote:

Altijd lastig hè, verjaardagscadeautjes. Onze jongste wordt begin augustus 6. Ook een kind dat wel van poppen houdt, maar ook van auto’s en lego. En dol op knutselen. Vorig jaar heeft ze een soort schoolbord van de Ikea gekregen. Aan de ene kant schoolbord, aan de andere kant white board. Kan ook zo’n rol papier tussen en overheen om op te verven. Is hier een groot succes. Onze oudste heeft een keer een heel schilderspakket op haar verjaardag gekregen. Verf, kwasten, schort, ezel (een kleintje), schildersdoek, noem maar op. Het zijn niet de duurste cadeaus, maar wel degene waar ze het meest plezier van hebben.



Houdt ze van lego of playmobiel?




vorig jaar heeft ze idd een schoolbord gehad.

Verfpakketten heeft ze in overvloed hihi

playmobiel heeft ze nog niet en lego heeeeeeeel veeel (ook heel veel van d’r papa van vroeger)

Vind het elk jaar moeilijker worden haha

Laura wordt in augustus 6, en hoogstwaarschijnlijk geven we haar een Nintendo DS. Eigenlijk vind ik dat wel erg duur (voor een 6-jarige), maar ze zeurt er al meer dan een jaar om, en ik denk dat ze het wel echt heel leuk zal vinden.



Verder staat op haar verlanglijstje een waveboard, en alles met My little pony en Little pet shop.

Oh ja, en ze wil een nieuwe kamer: groot bed (ipv peuterbed), nieuwe dekbed-overtrek, nieuwe lamp.



Vorig jaar kreeg ze prinsessen lego (van Sluban), skeelers en een trampoline van mijn ouders.

Rhodé krijgt van ons rolschaatsen met knie/pols beschermers erbij.

Van mijn ouder krijgt ze een echte walkie-talkie. Sinds een weekendje op de

camping waar ze de ‘verkeersleiders’ (kids hoor 8) ) mocht helpen blijft ze het maar over die dingen hebben.

Ook krijgt ze een spelletje van IQ cabin ‘safari’. Dat is een 1 persoons spelletje, en die vinden wij als ouders zelfs leuk om te doen :wink:

Daarbij nog een electrische tandenborstel met prinsessen erop van pake en beppe, en nog wat kleine kadoo’tjes van ooms en tante’s (smurvensnot, ‘echte’ handboeien, goed springtouw enz…).

Melissa krijgt een bureautje…zij word ook 6…

@rhode wrote:

Rhodé krijgt van ons rolschaatsen met knie/pols beschermers erbij.

Van mijn ouder krijgt ze een echte walkie-talkie. Sinds een weekendje op de

camping waar ze de ‘verkeersleiders’ (kids hoor 8) ) mocht helpen blijft ze het maar over die dingen hebben.

Ook krijgt ze een spelletje van IQ cabin ‘safari’. Dat is een 1 persoons spelletje, en die vinden wij als ouders zelfs leuk om te doen :wink:

Daarbij nog een electrische tandenborstel met prinsessen erop van pake en beppe, en nog wat kleine kadoo’tjes van ooms en tante’s (smurvensnot, ‘echte’ handboeien, goed springtouw enz…).




Mischa heeft vandaag Road-Block gekregen, volgens mij hetzelfde idee.

Erg leuke spelletjes zijn dat. Ik zag het boekje erbij en werd helemaal hebberig, haha.



Mischa heeft ook domino express gekregen (domino d-day volgens hem, haha), de hele tafel wordt nu dus volgebouwd met een prachtig parcours. Ook erg leuk!



En boekjes om te lezen.

Een horloge? (wilt Anne graag hebben, geen idee welke leeftijd ze daar normaal mee beginnen)



walkie talkie idd, wilt Anne ook erg graag



Moxie Girlz



van die strijkkralen uit zo n pen (geen idee hoe t heet)



uhmmmm voor de rest hebben wij hier ook al ‘alles’ dus voor ons is het dit jaar ook moeilijk :?

Misschien een begin maken met Playmobil?? Ze hebben daar zo veel leuke dingen van, ook van dieren. Bijvoorbeeld de manege, de dierentuin, de kinderboerderij of de dierenartspraktijk. Of zo’n meeneem poppenhuis van Playmobil…

Playmobile is idd ook erg leuk. Anne heeft in december de manege gekregen en een meeneem poppenhuis. Eind december is ze zelf gaan paardrijden :lol:

Hier ook een van bijna 6 (volgende week).

Ze krijgt van ons een DS XL (is wel duur, maar wij kijken eigenlijk niet naar de prijs maar naar haar wens en dat is tot nu toe altijd een veel kleiner bedrag geweest).


  • ze wil een step (krijgt ze van schoonouders)
  • een lolobal (van oma)
  • little pet shop had ze het vanmiddag over (krijgt ze niet dus misschien voor dec…).
  • leesboekjes
  • klei
  • knutselspullen
  • boerdrijdieren van schleich (speelt ineens weer veel met haar boerderij, gekregen op haar 1e verjaardag).
  • een hoepel is ook nog leuk…



    Lastig hoor, vind het ook moeilijk, haar zusje wordt in september 5 en dat vind ik ook zo moeiijk om dat ze dan al snel hetzelfde wil hebben :roll:

Misschien juist niet perse speelgoed (al zou ik een ds geven als ze die nog niet heeft) maar bv een reiskoffertje/trolley.

Kan ze daar haar spulletjes in doen als ze uit logeren of op vakantie gaat. Doe je er gelijk een extra mooie pyjama bij, en een toilettasje met tandenborstel, borstel, spiegeltje en shampoo…



Of een mooie nieuwe grote-meid-rugtas en bijpassende etui ed voor groep 3.

Trampoline

Nintendo DS

Ipod/ mp3/ mp4 speler (hier hebben beide een ipod en soms maken ze er ook filmpjes mee enz)

Kapla

Jongste wil en krijgt een wave scooter voor haar 7e verjaardag

Ik lees mee… Mayra wordt in oktober 6 en gaat na de zomervakantie naar groep 3. Ze gaat nu naar een paar verjaardagsfeestjes van kids die 6 worden dus kan ik daar al wel mooi ideeën op doen :dance:



Haar vriendinnetje wilde graag een knuffel van Hello Kitty. Die heb ik gekocht en samen met een spelletjesblok, Prinsessenpostpapier ingepakt en gegeven namens Ian en Mayra samen.



Mayra heeft al zo veel dingen met letters, lezen en schrijven of van educatieve waarde. En speelgoed slingert hier al genoeg rond :roll: Dus ik neig toch ook richting DS…