BV-Verslaafd

er word mij weer eens achteraangezeten terwijl ik het zelf niet eens wil om te werken,

jasly wilt geen fles! ze wilt geen afgekolfd melk en mij lukt het echt niet om te kolven ookal zitten mijn borsten giga vol!



Ik ben gewoon van plan om met mn kind naar mn werk te gaan want ik weet echt niet hoe ik haar anders moet voeden,ze kunnen de pot op! Ik ben verplicht om weer aan het werk te gaan want anders komen we niet rond als de sociale dienst niet aanvult,

hun vinden dat ik onzin loopt uittekramen want elk kindje kan aan de fles,

en als het kolven niet lukt moet ik overstappen naar kv,

dat vind ik helemaal erg want ik wil minimaal 6maanden bv geven!

gewoon om dat het de beste voeding is die een kindje kan krijgen en omdat bv gratis is (en we al niet te breed zitten)



IK heb ook gewacht met voeden met een fles met een klein beetje bvmelk erin (want meer krijg ik er niet uit) totdat ze heel erg honger heeft, maar zodra ze die speen in dr mondje krijgt spuugt ze het weer uit ook al prooeft ze mn melk,



ik heb allerlei flessen geprobeert en allerlei soorten spenen eraan,



Jasly houdt van bv, ze gaat helemaal blij worden altijd als ze bv krijgt,

Ik vind bv geven gewoon prettig ookal heb ik soms kloven maar het lijkt wel alsof we een sterkere band hebben omdat ik haar bv geef,





iemand tips of suggesties voor mij?

of moet ik naar het cb hier voor?



alvast bedankt!!! :wink:

allereerst is het ook super :wink:



Maar ik weet niet waar je werkt, maar mijn werkgever zou niet zitten te wachten op een baby in het gebouw… En terecht.



Woon je ver van je werk, kun je tussendoor voeden? Want je hebt tot en met 9 maanden kolfrecht. Dan hoef je niet eens per sé te kolven maar je kunt die tijd ook gebruiken om te voeden.

Alleen als je ver weg woont is dat minder handig :think:



Wat voor kolf gebruik je nu?

ik heb een elektrische en een grote handkolf en een kleintje,

het lukt met alle niet!

Het is ook een soort project die ik moet volgen, waar ik helemaal niet op zit te wachten, het is een project voor mensen die nog geen baan hebben gevonden en toch een aanvullende uitkering willen,

Ik ben het daar niet mee eens, maar ik heb werkplicht omdat ik 20 ben,

nee ik denk niet dat die man niet op een baby zit te wachten,

maar miss zien ze dan de ernst van jasly en bv,

want als ze niet wil dan kan ik haar moeilijk laten hongerlijden,

ik zit er best wel erg mee,

Ze kwamen daar vandaag ineens mee,

en ik heb noggeeneens een kdv of een oppas,

De sociale dienst heeft daar echt schijt aan,

maar mij is het alleen maar kopzorgen kopzorgen en nogeens kopzorgen,

Ik heb van de kraamzorg voor ze weg ging het volgende op papier gekregen:



De eerste negen maanden na de bevalling mag de moeder haar werk onderbreken om bv te geven of te kolven.

De werkgever is verplicht om hiervoor ruimte beschikbaar te stellen. Deze moet op slot kunnen en voldoende privacy bieden. Als er geen geschikte ruimte is moet de werkgever de moeder in de gelegenheid stellen om thuis te voeden of kolven.

Moeder heeft het recht om te voeden zo vaak en zo lang als nodig is tot het maximum van een kwart van haar werktijd.

De werkgever moet deze tijd doorbetalen.

De eerste 6 maanden na de bevalling moet er rekening worden gehouden met het kolven of het geven van bv (te denken valt aan: aangepast rooster, flexibele werktijden, geen nachtdiensten, enz.)

De werkgever hoeft niet toe te staan dat de moeder haar baby meeneemt naar het werk.

De moeder is verplicht de werkgever op de hoogte te stellen van haar voornemen om bv en werk te combineren en hierover te overleggen.

De werkgever is verplicht de moeder voor te lichten over de veiligheid en eventuele gezondheidsrisico’s van het werk voor de kwantiteit van de bv en de maatregelen die zijn genomen om deze gevaren te voorkomen.



Ofwel, officieel gezien beeb mee naar het werk nemen kunnen ze weigeren, maar als kolven en flesjes niet lukken kun je wel je beeb naar het werk laten komen om te voeden.



Succes, ik hoop dat je eruit komt.

Dat is inderdaad vervelend want tot je 23e moet je verplicht werken of een opleiding volgen.



Heb je al een startkwalificatie? Een opleiding die je hebt afgemaakt of zoiets?



Ik denk trouwens dat je niet de eerste bent die met dat probleem zit.

Toon goodwill en maak alvast een afspraak met die trajectbegeleider of projectleider om het probleem voor te leggen. Dat is altijd beter dan dat je straks begint en direct met een lief prinsesje langs komt.

oh ik herken het probleem, vreselijk…



mijn middelste wilde ook niet aan de fles, alles geprobeerd maar hij weigerde echt. we dachten eerst nog, 1 voeding overslaan kan wel maar dan drinkt hij de volgende wel, nou echt niet dus!!

uiteindelijk hebbenw e een gat in een speen geknipt en hem zo steeds slokjes gegeven :roll:



als het kolven niet lukt kun je ook een neusspray vragen bij de dokter dan krijg je enkele minuten na het srayen een toe schiet reflex en gaat het kolven wellicht makkelijker.



je werkgever mjoet je ruimte en tijd geven om te kolven maar hoeft een baby op het werk niet toe te staan! succes in ieder geval.

jaa ik wil een opleiding volgen,

en dan een avond opleiding,

maar mijn uitkeringsinstantie is daar niet mee eens althans ik een bbl ga doen of overdag ga werken en sávonds ga werken(36uur)

ik weet echt niet hoe ik dat moet doen,

ik ben net moeder, dus dan ben ik moeder,huisvrouw,en ook nog eens partner,



Ow ja … wat voor neusspray??? en waar moet ik dat opspuiten? in me neus of mn borst?



wat is startkwalificatie lydia???

Ik heb het tegen mn uitkeringsinstantie gezegd, maar die geloofd het niet en zegt dat ik naar het cb moet met dat probleem en dat het haar zorg niet is en dat ik daar gewoon moet werken,



Ik ga echt niet overstappen op KV!!! ze moeten me helpen!!!

KV kost ook geld en is helemaal niet zo goed als BV…

Teminste dat vind ik,

Ik zie ook aan KV kindjes dat die vaker zieker worden dan BV kindjes,

Ik ben van plan om minimaal 6maanden bv te geven en dan kijken hoe het gaat en dan miss langer,

Hoe langer hoe beter toch???

@lydia wrote:

Dat is inderdaad vervelend want tot je 23e moet je verplicht werken of een opleiding volgen.



Heb je al een startkwalificatie? Een opleiding die je hebt afgemaakt of zoiets?



Ik denk trouwens dat je niet de eerste bent die met dat probleem zit.

Toon goodwill en maak alvast een afspraak met die trajectbegeleider of projectleider om het probleem voor te leggen. Dat is altijd beter dan dat je straks begint en direct met een lief prinsesje langs komt.




Ik dacht dat je tot je 27ste leer-werkplicht hebt…tenminste als je een uitkering wil. Ik heb en wil geen uitkering en ik wordt nergens toe gedwongen (ja, ze sturen me brieven dat ze me helpen willen :roll: ik doe nu een thuisstudie SPW) Ik heb overigens wél ergens gelezen dat het niet voor meiden met kinderen geldt (ik geloof in een krant) want dat was ook het eerste wat ik me afvroeg. Lijkt me met CDA en CU in het kabinet ook wel logisch :angel:



meid, ik zou niet stressen. Misschien weet die man niet eens z´n eigen regels. Vraag of hij dat eens uit kan zoeken, of vraag om z´n leidinggevende!



Misschien is het ook wel handig als een lactatiekundige of iemand van de vereniging Borstvoeding Natuurlijk ofzo een brief voor je typt met veel interessante termen waarin uitgelegd wordt wat de vele voordelen van borstvoeding zijn, hoe die voordelen juist ook voordelig kunnen zijn voor jouw arbeidssituatie (zo is je docher minder vaak ziek, dus hoef jij minder vaak vrij te nemen e.d.) en dat het volgen van een cursus het absoluut niet waard is de borstvoeding te staken. Ook kan deze persoon dan uitleggen dat voor kinderen die de borst gewend zijn de overstap naar een fles dramatisch kan verlopen (m.a.w. dat flesweigeren echt bestaat en ondervoeding tot gevolg kan hebben!!).



Verder vooral rustig blijven, vragen onder welke regelingen dit valt, heeel goed de wettekst of het regelement uitpluizen, kijken hoe je het in je voordeel kunt uitleggen. Misschien kan je dit door een sociaal raadsman laten doen of bij het JIP. En dan een goed onderbouwde brief schrijven aan de persoon die er echt over gaat (dus niet de man die jij gesproken hebt waarschijnlijk!) samen met die andere verklaring. Eventueel wil ik je ook wel helpen ermee.



En vooral wat Lydia ook zegt toon goodwill, blijf vooral rustig en draag zelf oplossingen aan. Vraag of je een gespek kan aanvragen met een RMC casemanager of trajectbegeleider. Maak deze persoon dan goed en beleefd duidelijk dat je heel graag een opleiding wil volgen en aan de slag wil gaan maar dat je ook graag 6 maanden borstvoeding wil blijven geven en tijd overdag met je dochter door wil brengen (dus geen 36 uur!) en vraag aan hem of haar hulp bij het zoeken van een opleiding die goed te combineren is, een avond opleiding of thuisstudie wellicht.



Dus…
  • Blijf rustig, wordt vooral niet boos!
  • Laat merken dat je heel gemotiveerd bent
  • Vraag onder welke wet of regeling dit valt en of daar een uitzonderingssituatie voor jonge moeders in beschreven wordt
  • Vraag advies aan een buitenstaander met verstand van zaken en laat een duidelijke brief schrijven!




Tips voor kolven vindt je hier

http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/afkolven-hoe-kolf-ik-genoeg-melk.html



Wat vooral niet werkt is om bij voorbaad al te denken, o ik ga weer kolven dat gaat vast weer helemaal niet lukken... Ik zou zeggen, kies 2 vaste tijdstippen op een dag en zeg tegen jezelf ´ik ga een half uur proberen en zie wel wat er komt´. Je lichaam moet er ook aan wennen. Verder hielp het hier wel om iedere dag de fles aan te bieden, misschien gaat ze het op een gegeven moment snappen :wink:

En die neusspray is ook handig :thumbup:



SUCCES!

hou ons op de hoogte!



Nogmaals, als je hulp nodig hebt met brieven of regels uitzoeken wil ik je ook wel helpen.

@Baby2008Diablow wrote:



Ow ja … wat voor neusspray??? en waar moet ik dat opspuiten? in me neus of mn borst?


die spray moet in je neus, ik gebruik em altijd, zonder kan ik ook niet kolfen.
hij zorgt voor een snelle toeschietreflex

Heel erg bedankt voor jullie reacties,

Jullie hebben mij erg veel tips gegeven(vooraljij Cebe)en adviezen!!
:wink:



Cebe Hoe vind ik trouwens een lactatiedeskundige?

en wat bedoelde je met dit stukje?

Ik dacht dat je tot je 27ste leer-werkplicht hebt…tenminste als je een uitkering wil. Ik heb en wil geen uitkering en ik wordt nergens toe gedwongen (ja, ze sturen me brieven dat ze me helpen willen ik doe nu een thuisstudie SPW) Ik heb overigens wél ergens gelezen dat het niet voor meiden met kinderen geldt (ik geloof in een krant) want dat was ook het eerste wat ik me afvroeg. Lijkt me met CDA en CU in het kabinet ook wel logisch



die vrouw zegt tegen mij dat ik MOET werken en als ik een studie wil volgen moet ik ook erbij werken!



Tjah ik heb geprobeerd te kolven, maar wat ik eruit krijg is maar een beetje, soms wilt die tsr niet eens komen en als ie er is komt er alleen een klein beetje spanning mee en dan stopt het,en dan probeer ik wat te geven maar dan gooi ik het weer weg omdat ze drigtig weigerd,

Terwijl als ik Jasly aan mn borst heb dan drinkt ze zoet door,

als ze niet tevreden is met 1 geef ik de andere ook tot dat ze genoeg heeft,

Ze groeit goed met mijn bv en vind bv echt leuk,



Ik ga in ieder geval neusspray kopen, maakt het uit welke??



In ieder geval bedankt voor jullie info!!!jullie zijn schatten!!! :thumbup:

@Baby2008Diablow wrote:

[Ik ga in ieder geval neusspray kopen, maakt het uit welke??


Ja, dat maakt zeker uit, je moet hem via je huisarts bestellen. je kunt het niet zelf ergens kopen
dus even bellen en zeggen dat je een neusspray nodig hebt voor de borstvoeding omdat de tsr niet goed komt.
het heet Syntocinon
Ik neem aan dat de meeste artsen dat wel kennen en anders is het mooi dom :mrgreen:

Het werkt bij mij heel snel, ik spray 1x in m'n neus, dan wacht ik even en dan voel ik het al opkomen, de tsr dus.
werkt echt goed.

succes :thumbup:

Mooie foto trouwens bij je eerste stukje tekst, je hebt een prachtig meisje!!

@Baby2008Diablow wrote:





Cebe Hoe vind ik trouwens een lactatiedeskundige?


Lactatiekundige...ik denk in het telefoonboek? :shifty:




en wat bedoelde je met dit stukje?

Ik dacht dat je tot je 27ste leer-werkplicht hebt...tenminste als je een uitkering wil. Ik heb en wil geen uitkering en ik wordt nergens toe gedwongen (ja, ze sturen me brieven dat ze me helpen willen ik doe nu een thuisstudie SPW) Ik heb overigens wél ergens gelezen dat het niet voor meiden met kinderen geldt (ik geloof in een krant) want dat was ook het eerste wat ik me afvroeg. Lijkt me met CDA en CU in het kabinet ook wel logisch


die vrouw zegt tegen mij dat ik MOET werken en als ik een studie wil volgen moet ik ook erbij werken!


Ik heb er niet heel veel verstand van hoor! Maar het ligt ook aan je soort uitkering...wat voor uitkering heb je? Bijstand of WW? Bij de laatste moet je wèl verplicht solliciteren en werken...

Is het echt niet mogelijk je uitkering stop te zetten? Lijkt me zo vreselijk als je afhankelijk bent van dit soort instanties die daardoor je leven kunnen bepalen...Werkt je vriend? Redden jullie het niet van zijn inkomen alleen? Misschien de auto weg, boodschappen bij de Aldi / Lidl, even geen nieuwe kleren, terasjes...

Wat ik ongeveer begrepen had (in de krant gelezen :shifty: ) dat je onder de 27 geen recht op bijstand-uitkering hebt maar moet gaan leren of werken. Maar een uitzondering hierop waren juist de moeders met kinderen.

Dus, hoe heet de uitkering die je krijgt? Van welke instantie krijg je hem (gemeente, UVW...)?

En weet je zeker dat je het zonder niet redt? Je kan recht hebben op allerlei toeslagen he...

Of werk vanuit huis, kranten rond brengen (neem je Jasly mee!) of op een KDV werken en haar meenemen, kan je af en toe weg om haar te voeden. Ik heb ook op een KDV gewerkt zonder dat ik er een diploma voor had (dat ben ik nu aan het halen) deed dan veel in de keuken, het washok en simpele klusjes.

Stuur me anders een PB als je er niet uit komt, ik weet nog wel iemand die veel van dit soort dingen weet.

sterkte :-*

en gewoon rustig blijven he :wink:

@Esther28 wrote:

Mooie foto trouwens bij je eerste stukje tekst, je hebt een prachtig meisje!!




Inderdaad! Nog zo klein… :inlove:

hee!!! bedankt

Ik typ je een pb!

@Esther28 wrote:

Mooie foto trouwens bij je eerste stukje tekst, je hebt een prachtig meisje!!




dank je esther!!! :inlove:

@lydia wrote:







Toon goodwill en maak alvast een afspraak met die trajectbegeleider of projectleider om het probleem voor te leggen. Dat is altijd beter dan dat je straks begint en direct met een lief prinsesje langs komt.




ik denk ook dat dat ontzettend belangrijk is. Ik heb ook even in soortgelijke situatie gezeten, en de manier waar jij er mee omgat, waarop jij met sociale dienst communiceert en de maneir waarop jij bereid bent mee te werken, bepaalt voor een ontzettend groot deel of ze rekening willen houden met je situatie.

Ik proef in je stukje nogal wat vijandigheid, (de sociale dienst wil dit en dat en dat kan helemaal niet, en ze meoten me helpen ipv dit en dat ) dat is een houding waar je ronduit neit ver mee komt. De sociale dienst is er in principe om jou uit een situatie te helpen waarbij je niet in staat bent voor jezelf te zorgen, en ja: het zijn vaak klootzakken die er van uit gaan dat iedereen de boel belazert. Maar probeer hun niet als je vijand te zien, daar schiet je echt niks mee op.

Leg dus rustig, zonder oordelen, boosworden en verwijten uit waar voor jou het probleem momenteel zit, en draag ook oplossingen aan.



succes.

Maar ik ben al sinds september met een uitkering bezig en heb nog steeds niks

alles stapelt op en heb nog steeds geen geld,

nee ze nemen me niet serieus :frowning:

ze pushen me om te werken terwijl ik ook nog steeds in mn verlof zit!

ik begrijp het alleen af en toe niet,

het geeft alleen maar stress en dat maakt de situatie nog moeilijk,



bedankt voor je advies!

:wink: