Bv verlaagt weerstand... of niet... of wel?!

Tijdens Saba’s bv periode ben ik vaak ziek geweest en toen werd er al snel geroepen dat het aan de bv lag. Opstandig als ik was vond ik dat onzin, zelfs toen ik in het zkh belandde met astma insult en longontsteking. Hoe had bv dat kunnen veroorzaken? Niet dus! Maar ondertussen ben ik een jaar longklachten verder, is er een koemelk allergie ontdekt waar ik me op aangepast heb (dacht dat daarmee de problemen verholpen zouden zijn), maar blijf ik me voelen als een oud wijf en een dweil, en ben ik dus afgelopen week wéér ziek geweest (luchtwegen). Tosca’s bv geef ik nu niet meer op (streven is nu 9 mnd.), maar ook mijn huidige ha, longarts én KNO arts geven allemaal aan dat bv toch best de oorzaak kan zijn van het langzame (als er al sprake is van…) herstel, omdat dat zoveel energie van een vrouwenlichaam vreet. Ze staan wel achter de bv (ze begrijpen ondertussen dat bv hier boven alles gaat :wink:) en stimuleren me door te gaan voor Tosca’s toekomst, maar beginnen nu wel allerlei behandelplannen op me los te laten voor zodra de bv afgebouwd is (Prednison, etc.)



Mijn vraag dus: is het nou inderdaad zo dat bv de weerstand van een vrouw verminderd en haar zwakker en vatbaarder maakt :think: ??? Ik begin namelijk nu - na bijna 2 jaar dweilen met de kraan open - toch wel te twijfelen. Weet zeker dat er onder jullie wat experts zijn die het me kunnen vertellen :-* ?! Niet dat ik dan eerder stop, nee joh, maar ter geruststelling ofzo :mrgreen: .

Ik heb heel vaak gedacht: nú ga ik er aan, nú valt dat griepvirus mij ook eens aan.

… toen ik stress had

… toen ik weer aan het werk ging (op een basisschool = virus-city)

… toen Johan ziek werd (die is nóóit ziek)

… toen ik vond dat ik te weinig vitamines binnen kreeg

… toen ik te weinig nachtrust kreeg



En het is steeds aan mij voorbij gegaan, ik voelde me juist erg sterk door het borstvoeden. Gewoon een gevoel hoor, dus ik weet niet of de bv er wel iets mee te maken heeft. :think:

Als ik kij knaar mijn eigen situatie heb ik niet het idee dat mijn weerstand lager is.

Waarom,



omdat Merijn nu al voor de 2e keer sinds Xander er is snip maar dan ook snip verkouden is. Hij heeft mijn vader al weer aangestoken. Mijn man loopt ook al steeds te klagen, maar zet nog niet door. En ik, ik heb nergens last van (gehad) tot nu toe.

Terwijl ik normaal lekker met Merijn mee doe als hij verkouden is.



Misschien komt het bij jou wel door de lange duur van het BV geven, dat op den duur het je wel opbreekt :think: