Onze kleine man is nu 4 maanden en geef ook nog steeds bv. Maar heb het idee dat het terug loopt. Rechtborst kan ik al een tijd niet meer geven zit niet genoeg in. Linkerborst geef ik altijd maar heb het idee dat het nu begint terug te lopen. Hij krijgt 1x p/d een flesje kunstvoeding omdat ik niet genoeg heb om af te kolven.
Kan ik dat weer goed op gang brengen???
groetjes franca
Aanleggen, aanleggen, aanleggen. Ook de rechterborst. Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod, vraagt de kleine dus veel, zal er meer gemaakt worden. Ik zou zelf even een paar regeldagen inlassen en sowieso om de 2 uren aanleggen.
mss stomme vraag maar wat zijn regeldagen? En aanleggen om de 2 uur ook s’nachts?
4 maanden is een ‘berucht’ moment in de borstvoedingsperiode.
Google maar eens op de 4 maanden dip.
Nog niet eerder een regeldag gehad? (of regeldagen)
Periode dat je kindje meer vraagt dan je gewend bent. Op die manier regelt je kindje zelf dat de hoeveelheid bv omhoog gaat die past bij zijn nieuwere/grotere ik.
Idd aanleggen aanleggen aanleggen en dan komt het wel weer goed :thumbup:
Over de nacht… weet niet of je kleine uberhaupt nog komt in de nacht?
Zo niet zou ik toch proberen 1x in de nacht te voeden. Nachtvoedingen zijn erg goed voor de produktie.
Bedankt,
Ik ga het proberen
Hij komt 1 tot 2 x per nacht
idd zoals de dames hier boven ook al schreven, aanleggen, aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen.
Daarnaast zelf even een tijdje wat meer / vaker rust nemen zodat je lichaam meer energie in de b.v. kan stoppen en meer drinken (meer voeding vraagt meer vocht).
Heeft bij mij goed gewerkt toen het idd rond de 4e maand opeens op leek te zijn. Daarna liep het weer als een trein.