bv loopt (ongewild) terug

Ik baal, m’n bv loopt terug sinds ik weer werk en ik heb de laatste tijd het idee dat m’n zoontje er niet altijd “voldaan” van is. Vooral 's avonds. (ook de dagen dat ik thuis bij hem ben).

Ik kolf (electrische “pump in style” van medela ->meer-fasen kolf) op m’n werk en ik heb vandaag maar

10 u: 170 cc

13 u: 80 cc

15 u: 70 cc (extra gekolfd)

16 u: 70 cc

M’n tsr komt slecht op gang, heb neusspray maar helpt voor geen meter.

Nu zit ik me er druk over te maken en gaat het uiteraard nog slechter… niet druk maken is makkelijker gezegd dan gedaan :roll:

M’n voorraad slinkt hard en ik wil eigenlijk geen kv gaan geven maar gewoon bv blijven geven… :think:

2 weken geleden kolfde ik nog

10 u: 200 cc

13 u: 170 cc

16 u: 150 cc

Hebben jullie nog tips of ideeën?

Meid, wat vervelend. Vooral dat je er zo ongerust over maakt, dat komt de BV niet ten goede.

Ik kan je alleen maar zeggen probeer je er toch niet teveel zorgen over te maken, drink veel water en zorg dat je genoeg rust pakt waar mogelijk. Misschien helpt het om een keer extra te kolven. Zowieso heb je minder melk s´avonds en produktie kan ook beinvloed worden door menstruatie (heb ik mij ook laten vertellen).

Wel een vraagje. Waarom wil je perse geen KV geven? Je zou hem 1 voeding per dag KV kunnen geven en die voeding wel af blijven kolven. Dan houd je een voorraad en kun je hem op die manier wel langer aan de afgekolve BV houden, toch?

Ikzelf ben sinds vorige week weer begonnen met werken en wil niet op mn werk kolven als het niet hoeft. Mn dochtertje krijgt nu de voeding van 12 uur KV en dat gaat prima. De andere voedingen krijgt ze zoveel mogelijk live BV en als het niet anders kan afgekolfde melk. Nu heb ik het geluk dat ze maar 5 voedingen krijgt en dat ik kan thuiswerken.

Hoeveel voedingen geef je hem nog?

Oh dit topic is inmiddels niet meer echt van toepassing. Het gaat alweer een stuk beter :slight_smile:

Faizaa, hij krijgt meestal 5 voedingen, maar omdat hij niet superhard groeit (zit onderin de curve en het lijntje gaat ook minderstijl) probeer ik 'm nog weleens wat extra aan te leggen als ik thuis ben.

Bij mijn man/de gastouder drinkt hij 2 x bijna 200 ml. en dan krijgt hij daarnaast nog 3 x van mij

Suzanne bij mij gaat het ook wat dat betreft wel super hoor.

maandag ben ik vrij

dinsdag ben ik op m’n werk en kolf ik 3x , krijgt arik 2 x een fles BV

woensdag werk ik thuis

donderdag werk en 3x kolven, krijgt arik 2 x een fles BV

vrijdagochtend werk en kolven 1x, krijgt arik 1x fles BV

Ik wil niet persé geen KV geven, alleen LIEVER niet :wink: Als het niet anders kan dan vind ik het prima, maar als het niet nodig is liever BV.

haahhaa ik zie idd dat datum nu… :mrgreen:

ok fijn dat het beter gaat…

mijn dochter is ook een onder de lijn meiske en beresterk… :inlove:

geef em maar lekker slagrooooom… :inlove:

Hij ziet er niet uit alsof íe te weinig krijgt toch :mrgreen: spekkies genoeg. En ook sterk genoeg. Foto is van gisteren, precies 5 maanden en al los zitten :wink:

Mooie foto, heerlijk koppie… ben in luv… :inlove:

Wat een lekker ventje :inlove: en fijn dat je vraag niet meer aan de orde is :wink: