bv invriezen in ijsblokjeszakjes

zo doe ik het dus. Deed het bij t ook. Was ff vergeten hoe zo’n gerotzooi het is om het eruit te halen (spul plakt vast aan de zakjes?)

Heeft iemand een goede manier om het eruit te halen? Ik haal het er bevroren uit en doe het dan in flesje/litermaat.



Wie weet heeft iemand een handige tip



(heb de avent kolf, kan dan ook in die bekertjes kolven en invriezen, maar aangezien ik een hele vriezer vol heb zowat zijn dat heeeeeel veel bekers en is ijsblokjeszakjes een stuk goedkoper.)

Er bestaan ook ijsblokjesvormen, maar dan speciaal voor moedermelk :think: Grotere inhammen dus, is dat iets ?

dat plakt en de blokjes vliegen je keuken door :wall:



Even onder de lauwe kraan houden en goed open knippen.



Ik vond die bekertjes ook erg handig, heb uiteindelijk toch meer bekertjes gekocht ipv zakjes.



Wat ook kan: diepvrieszakjes en het daar in doen. Ik werd echt gek van die springende blokjes melk.

dat zal denk ik ook prijzig gaan worden… ijsblokjeszakjes is iets van 1.5 voor 10 zakjes ofzo. Aangezien ik iets van 25 zakjes al in de vriezer heb liggen… En daar dus nog veel meer bij komt…

Opzich werken de zakjes prima, maar het eruit halen… dat is het nou juist haha

haha lydia idd! Het plakt en schiet idd (de hond vind het lekker, dus die weet neit hoe snel ze bij me moet staan haha)

ik heb zakjes van vaculess, 100 zakjes voor 6 euro ofzo, dicht maken met zo’n wasknijper. Kan 250 cc in

en hoe gaat dat met eruithalen/ontdooien? Makkelijke van die bakjes is dat je geen geknoei hebt met overgieten e.d…

Kan je niet van de onderkant een puntje afknippen, dan ijsblokzak in een maatbeker, zodat alle melk na het ontdooien daarin loopt?



Is hier ook alweer lang geleden haha

volgens mij blijft er veel aan het zakje hangen als het ontdooit is… Maar ik ga extra bekers kopen, dat geklooi :lol:

Hier de bekertjes inderdaad gebruikt, maar ik had er 24 en dat waren er genoeg omdat wat ik kolfde ook opging. Verder gebruikte ik ook gewoon de flesjes die in de vriezer gingen. Ik zorgde wel dat ik volle bekertjes/flesjes invroor, in eerste instantie 120 cc en later 150 cc. Het neemt wel veel ruimte in beslag, maar is wel heeeeeel handig en de potjes gebruik ik nu nog voor van alles, kraaltjes voor Elise, fruit voor Elise mee naar school ( de grote ) en groente voor Thijs als we iets eten wat hij nog niet mag :smiley:

Hier ook geen oplossing, met de oudste deed ik het wel in die zakjes, maar wat een gedoe, bij de tweede maar gewoon inde flesjes ingevroren.

Ik deed een diepvrieszakje in het bekertje van avent, vulde m, in de vriezer, eenmaal bevroren zakje los in de vriezer en kon je t bekertje weer gebruiken

Oja ontdooien ook in n beker

Ik heb net bij Kruidvat ijsblokbakjes gescoord voor wel 1 euro. Het zijn lange smalle vormpjes. Eenmaal ingevroren beweeg je de bak waarin het zit en komen alle klontjes in 1 x los. Die ga ik (als ik eenmaal regelmaat heb mbt kolven dat zal ergens eind november wel komen) dan los in een invrieszakje doen. Kan ik de bakjes telkens opnieuw gebruiken en neemt het alsnog weinig ruimte in de vriezer in. Zou zoiets voor jou ook een optie zijn?

Ik heb het een keer in ijsblokjeszakjes gedaan, wat een ramp zeg: plakken, plastic wat er niet af ging, geklooi tot en met. Ben toen overgestapt op gewone diepvrieszakjes (van de lidl, staan mooie vakjes op om datum/hoeveelheid op te schrijven) en dat beviel prima, meestal gooide ik het per kolfbeurt of dag in 1 zakje, was het erg veel dan verdeelde ik het zodat er per zakje ong, voor een flesje vol zat. Kleinere hoeveelheden gingen na ontdooien bij elkaar.

De melk llet ik in de koelkast ontdooien in een plastic bakje met deksel dat met de flesjes mee de sterilisator in ging.



De eerste zakjes melk liggen alweer in de vriezer, zelfs met 2 maak ik nog een beetje te veel :roll:

Ik hoorde afgelopen week echt een hilarisch verhaal. Ik sprak een vrouw die mij vertelde dat haar dochter ook een aantal van die zakjes bij haar in de vriezer had gelegd, voor als de kleine bij oma was. Maar toen oma op vakantie was had de nog thuis wonende zoon tijdens een feestje al die ijsblokjes gebruikt, die gasten hadden dus cola (of weet ik wat nog meer) met moedermelkijsblokjes gedronken :lol:



Geen antwoord op je vraag, maar wel een leuk verhaal :wink:

Lees dat ijsblokzakjes dus niet zo ideaal zijn…



Toch maar wat flesjes erbij kopen en een ijsblokjesvorm met diepvrieszakjes :lol:

vandaag veel bewaarbakjes gekregen, ik kan dus vooruit.



jose, haha ik zie het helemaal voor me!