Sara drinkt nog erg vaak en dat begint me echt op te breken (vooral in de avond/ nacht). Ze weigert een flesje melk te drinken, dus dat is nog geen oplossing. Ik probeer haar maximaal vast voedsel te geven om zo van enkele voedingen af te komen.
Ze drinkt nu meestal om 19.00 en gaat dan naar bed. Om 20.00 wordt ze meestal weer wakker en drinkt ze weer. Rond 23.00 nog een keer en rond 3 uur meestal weer. Sochtends krijgt ze BV als ze tussen 6 en 7 wakker wordt en dan leg ik haar weer in bed. Als ze later wakker wordt dan neem ik haar mee naar beneden en krijgt ze pap (met opvolgmelk).
Overdag drinkt ze aan de borst rond 10.00 (voor haar ochtenddutje), 13.00 (voor haar middagdutje) en 16.30.
Hoe kan ik het aantal BV momenten minderen, vooral in de nacht?
Ik ben trouwens wel voorstander van BV hoor en was van plan haar zo lang mogelijk BV te geven. Maar nu kost het me al te lang mijn rust en ben ik erg aan haar gebonden.
Shalom
Misschien kan je haar s’avonds voor het slapen een papfles geven.
Dat ben ik ook op een gegeven moment gaan doen bij Yari, hij bleef ook 4 keer per nacht komen ofzo.
helaas kon/kan ik geen melk afkolven dus ik gaf hem altijd zo’n pyamapapje.
Hier ook zo’n nachtbraker :roll: Vervelend he die gebroken nachten :hug:
Pyjamapapje is in principe wel een optie, want dat kun je ook uit een (tuit)beker geven en smaakt- volgens mijn zoon - ool prima op kamerthemperatuur. Misschien dat ze dan wat langer doorslaapt. Maar het zou ook kunnen helpen om juist overdag de bv op te schroeven: dus meer bv-momenten overdag creeren, misschien dat ze dan 's nachts minder behoefde heeft aan bv :think:
Wij zijn toen overigens een half jaar geleden toen ik zeker wist dat hij overdag genoeg at en dus niet van de honger wakker werd, cold-turkey gestopt met drinken in de nacht. Ik had me ingesteld op heel wat slapeloze nachten, maar eigenlijk was’t zo gepiept. Nu krijgt hij alleen nog als toetje wat pyjamapapn en 's nachts alleen wat water en dat accepteert hij :thumbup:
heeft ze de voedingen naar jouw idee echt nodig??
Of is ze er gewoon aan gewend?
al je denkt dat ze ze niet meer nodig heeft zou je ze kunnen weigeren door haar iets anders aan te bieden, of door iemand anders te laten troosten
Bedankt voor jullie reacties.
Papfles lukt niet omdat ze de fles weigert.
Pap van een bordje met een lepel wil ze sochtends wel maar savonds niet, dus kennelijk heeft ze niet echt honger of te moe.
Overdag drinkt ze nog op verzoek, wat neerkomt op:
- 6.00 BV
- 8.00 pap van opvolgmelk
- 10.00 BV
- 13.00 BV
- 16.30 BV
- 19.00 BV
en dan meestal
- 20.00 BV
- 23.00 BV
- 3.00 BV
Tot drie weken geleden kregen we haar savond heel moeilijk in slaap, huilde ze van 19.00 tot 22.30, waren we met haar in de weer en hadden we geen avonden voor onszelf. We zijn nu erg blij dat ze wel in slaap valt, al wordt ze nog regelmatig wakker. Vandaar dat ik wat angstvallig ben om haar te laten huilen en BV te weigeren.
Ze weegt te weinig en daarom heb ik gevoed op verzoek. ik probeer dus al zo veel mogelijk bijvoeding te geven om haar gewicht omhoog te krijgen.
Ik vind het moeilijk te peilen of ze het nodig heeft. Wat betreft gewicht mag ze het makkelijk hebben. Maar misschien is het een gewoonte geworden om op deze manier weer in slaap te kunnen vallen (al leg ik haar bijna altijd slapend weg).
Ik ben op dit moment bezig in een boek genaamd: lekker slapen zonder huilen van Elizabeth Pantley.
Bij ons waren de avonden altijd idem als die van jou en ik had nachtvoedingen om de 3 uur.
Ik ben pas 2,5 week bezig met dit boek en tussen de nachtvoedingen zit nu al meer dan 4 uur!! :shock:
Ook leg ik haar niet meer slapend weg, maar net doezelig, dan gaat ze wel even sjimpen als ze d’r matras voelt, maar dan over haar buikje wrijven en dan valt ze de meeste keren zo in slaap.
Ook overdag slaapt ze nu stukken beter!!!
Ik vind het boek een aanrader, maar het is wel werken voor jezelf vind ik!! Maar het boek beloofd dat het na 2 maanden een stuk beter slapen wordt voor jou en je kindje. En als ik zie wat voor resultaten we nu na 2,5 week al hebben, dan geloof ik dat ook!
En als ze een papfles weigert; wil ze dan misschien wel gewoon uit een beker drinken? Die pyjamapapjes zijn nog heel dun toch?
Wat is te weinig wegen?
Bv kindjes wegen altijd minder dan flessenkindjes he.
Heb je al eens op borstvoeding.com de bv groeicurve ingevuld.
Het cb zegt namelijk al snel dat kindjes te licht zijn, zo kan je even voor jezelf contoleren of het ook echt zo is.
En op deze manier kan jezelf overwegen om s’avonds en s’nacht wel of niet nog zoveel keer bv te geven.