BV-groeicurve

Misschien is het een overweging om een lactatiekundige of vrijwilliger van een bv-organisatie te bellen…?? Driekwartier a een uur voor een kereltje van 4 maanden is wel erg lang… Misschien is zijn drinktechniek niet optimaal…?? Krijgt hij de borst niet goed leeg…?? Als er een LK bij je langskomt, kan zij zien of hij goed aangelegd is en zo… En of zijn drinktechniek wel goed is…

Ik voed op de dagen dat ik thuis ben ook om de 2 uur, maar bij ons duurt een voeding misschien 10 minuten… Op de dagen dat ik werk, ga ik Chris om de 2,5 uur voeden op het kdv… Dan zijn we wel een half uur bezig, maar het is dan ook echt even mijn gezellie-momentje met mijn zoon hoor…!!

Ik laat hem zo lang liggen omdat hij voor mijn gevoel dan nog drinkt. Het is niet meer dat “klok, klok, klok” van in het begin…maar hij slikt nog wel melk weg. Vaak ligt hij ook nog helemaal vastgezogen en sabbelt dan ws op mn hele borst. Das totaal niet pijnlijk…als hij alleen op mn tepel sabbelt haal ik m er gelijk van af…want dat doet auw!!
Ik wel geprobeerd hem eerder los te koppelen…maar dan is duidelijk zijn zuigbehoefte niet bevredigd en begint hij te jammeren. Tussen de voedingen door krijgt hij wel een fopspeen…

Loekie de informatie die ik heb zegt dat je de late voeding pas mag laten vallen als een kind 5 mnd is en dan alleen als hij (je geeft dan een fles toch?) hij minder drinkt dan 60ml, anders is de kans dat hij weer s’nachts wakker wordt erg groot! Ook gezien je zorgen over zijn groei zou ik dit als ik jou was nog niet doen!

Hij groeit gemiddeld 105 gram per week, is goed hoor! Aankomen is nog steeds geen afvallen!!!
Maar hij drinkt wel erg lang, is het dan wel echt drinken of is hij nog lekker aan het nasabbelen?? Slikt hij wel als hij na een half uur nog drinkt, want anders is het gewoon zo’n grapjas die lekker lang bij mama wil blijven hangen!

Als je nog onzeker bent erover zou ik toch even een deskundige in de arm nemen, die kan vast de twijfel bij je wegnemen, kijk wij zien hem en jou niet en kunnen op deze manier niet echt zeggen hoe en wat!

Heel veel succes!!

:-*

Loeki, Robin begon toen hij steeds ouder werd ook minder “klok, klok” geluiden te maken.
Dan nemen ze grotere slokken en hebben genoeg aan minder.

Maar die grafiek, als ze binnen de binnenste en buitenste lijn liggen is het goed?
Qua gewicht ligt hij erg hoog, en lengte wat minder.
Maar dat “mocht” van het cb, want ik en mijn man zijn ook niet mega groot.
Ik ben 1.66, hubbie 1.82.

Maarja, en wat dan nog, al was hij te klein?
Moet ik hem dan tussen een bankschroef leggen en uitrekken? ::slight_smile: :wink:

wat is dat cb een klote instelling zeg
en dat gezeur over diebv als je een vraag hebt over je kind kunnen ze alleen maar zeggen dat het aan de bv ligt
mou ik ga er gewoon mee door heb een hartstikke tevreden ventje

kom je daar als nieuwbakken moeder vertellen ze doodleuk dat je zoontje een liesbreukje heeft maar verder geen info of zo wat een klote lui

sorry moest ik even kwijt

liefs nanda

trouwens r bestaan toch ook geen gemiddelde kinderen wat eeen onzin :-*

Goed dat je je niet omver laat praten hoor…!!! Het is altijd zooo makkelijk om de bv maar de schuld te geven…

Het is nooit goed, ze hebben altijd wel wat aan te merken.
Kars was na 10 dagen sinds zijn geboorte 520 gram aangekomen en die vrouw geloofde toen niet meer dat ik alleen maar bv gaf… Dus je kunt het nooit volgens de gemiddelden doen, ga op je gevoel af en probeer te bedenken dat de natuur zijn werk echt wel goed doet, er is niets beters dan bv en als het goed is zorgt je kindje dat hij neemt wat hij krijgt.

Wel uitkijken met een fopspeen trouwens, ik heb eens gelezen dat een kindje daardoor minder goed drinkt omdat hij al zoveel gezogen heeft…

Veel succes allemaal!!

De speen verwarring treed over het algemeen alleen op in de eerste week als de kleine de drinktechniek nog goed onder de knie moet krijgen zo in de 2de week kun je (bij erg grote zuigbehoefte( wel eens een speentje geven, maar voor een paar minuutjes hoor!! Niet de hele dag, is trouwens ook geen gezicht :stuck_out_tongue: vind ik. Jay (maro ook) heeft even een speentje gehad omdat hij in de 2de en 3de week een erg grote zuigbehoefte had en ik ook wel eens geen kind aan de borst had voor een uurtje of zo! Maar nu heeft hij em allang niet meer nodig!! Ik ben nl niet zo’n fan van speentjes, ben wel blij dat ze allebei er eigenlijk niet naar getaalt hebben, ik moest die speen er echt een beetje in dwingen omdat ze die grote zuigbehoefte hadden!