BV geven na een borstverkleining/LEKKAGE!!!

Hellodie BV experts!

Enkelen vanjullie kennen het verhaal over mijn borsten wel (proest). Ik heb een jaar of 11 geleden een verkleining gehad. VOOR de operatie werd mij al verteld dat ik, ook zonder operatie, geen BV zou kunnen geven omdat alle benodigde onderdelen voor het geven van BV niet goed ontwikkeld zouden zijn (deze diagnose werd na visueel ‘onderzoek’ vastgesteld) en als een verkleven homp weefsel onder in mijn borsten zou hangen.

Ik ben geopereerd door een andere chirurg en 6 jaar later lag ik op de 4e dag van mijn kraambed tóch met stuwing en zelf wat lekkage in bed. Bij Senna exact hetzelfde en dat heeft mij doen besluiten er deze keer tóch voor te gaan.

Ik heb al wat email contact met de LK hier in de buurt gehad. Maar op welke termijn kan ik nu het beste een afspraak met haar maken voor de intake? Ik wil ook niet te vroeg en te vaak een afspraak omdat het niet volledig vergoed wordt en ik ook nog wat ‘over’ wil houden voor na de bevalling…

Ik zou maar een keer voor de bevalling een afspraak plannen. Misschien met 35-36 weken ofzo?

En de rest inderdaad bewaren voor na de bevalling…

Mar is er geen optie zeg maar om eerst naar een BV cursus te gaan? Hier bij ons kostte die ‘maar’ 35 euro en mijn verzekering wilde die wel helemaal vergoedden. Het beste beeld kan een LK nl krijgen van jullie samen als beeb uit je buik en aan de borst is :wink:

Na je bevalling is het soms zelfs mogelijk om de LK ‘op rekening van’ de kraamzorg te laten komen nl. Scheelt je ook alweer in de verzekeringskosten. Waar ik de kraam van kreeg had nl ook zelf een LK in dienst en zodoende waren daar geen extra kosten aan verbonden als het noodzakelijk zou zijn geweest.

Iig alvast ruim bij voorbaat successss!! :-*

Ik zou eerst een cursus volgen van bijv. VBN en daarna een afspraak maken me de lk, zodat je eventuele onduidelijkheden nog na kunt vragen aan haar.

o ja… dat verhaal… dat weet ik nog… ben toch wel erg beneiwud hoe het lopen zal deze keer.

ik zou het vóór de bevalling op emailcontact houden en met haar afspreken dat je haar belt als beeb er is. Tenzij de zaak direct als een tierelier loopt, bel je haar dan gewoon de eerste dag. Een LK kan toch eigenlijk alleen iets als ze jou met kind ziet, denk ik. En algemene informatie over het soort ‘afwijking’ dat jij wel of niet hebt, dan kan per email net zo goed.

Een cursus bij de VBn lijkt me in ieder geval een goed idee. Als je goed beslagen ten ijs komt, dan weet je ook wat wel hoort en wat niet hoort, waar je op moet letten en wat voor onzinnige adviezen of meningen je sowieso negeren moet :wink: .

Helemaal gelijk Lena, ga ik ook zeker doen hoor, die cursus. Verder natuurlijk weer heel blij met de ondersteuning van KOK. Heb nog steeds heel goede moed en er vreselijk zin in!

go marion go :thumbup: :mrgreen:

De kraamzorg die ik had nam de eerste 6 weken de kosten van een LK voor hun rekening, mischien doet de jouwe dat ook?

Ik was vandaag bij Hema en heb mijzelf een

voedingsBH!!

aangeschaft… proest!

Oh maar die zijn heerlijk MAr!

Ik liep er al in voor de bevalling(en) :mrgreen:

Ze groeien zo lekker mee en als je voedt zijn die krengen zooo verrekte handig!

Ja, ik moest ook echt effe een goeiere ( :mrgreen: ) want op de een of andere manier willen mijn normale niet meer lekker. Dus ik ga m effe wassen en dan lekker al aandoen!

Volgende week maandag heb ik mijn eerste gesprekje met de LK!

Zo, ik heb een zeer gezellig bezoek aan de LK achter de rug. Wat een leuk mens zeg! Ze heeft mijn borsten gecontroleerd. Voelt wel mooi weefsel. Het is alleen afwachten tot hoever achter mijn tepels het weefsel onbeschadigd is.

Ze legde me uit dat een voordeel is dat het al 12 geleden is dat ik de verkleining heb gehad omdat studies zouden uitwijzen dat de borst zich toch wel weer wat hersteld. Een ‘teken’ dat dat bij mij zo zou kunnen zijn is dat ik bij Sascha stuwing had en dat ik lekkage had toen Senna was geboren. Dat zou er op kunnen wijzen dat er in de 2 tussenliggende jaren toch weer wat meer herstel is geweest. Wat dat aangaat dus ook weer voordeliger dat er nu weer drie jaar tussen zit. Nu hebben mijn borsten nóg eens drie jaar de tijd gehad om in nog betere conditie te komen.

Verder heb ik op haar advies een borstvoedingshulpset gekocht. Aan bijvoeden zal ik toch niet ontkomen waarschijnlijk. (ze heeft van de tien vrouwen met een verkleining 2 vrouwen volledig bv zien geven, de rest allemaal met bijvoeding. Maar dat laatste boeit me niet. Ik hoorde alleen maar dat ze dus allemaal óók ‘gewoon’ bv aan hun kindje konden geven!) En aangezien zij een dag of 11 na mijn uitgerekende datum ook met vakantie gaat adviseerde ze me hem vast mee te nemen. Ik kan hem altijd nog terug doen als ik het niet gebruik. En zo heb ik hem in ieder geval in huis! Met de hulpset zuigt de beeb gewoon aan mijn borst alleen komt er dan via het slangetje ook KV mee. Zo krijgt beeb dus gewoon de mogelijkheid om aan de borst te drinken, wordt mijn productie gestimuleerd (wat waarschijnlijk wel wat langer duren gaat), en leert beeb goed happen en zuigen enzo. De wens is dan dat de hoeveelheid KV steeds minder gaat worden na verloop van tijd!

Een kolf zal ik ook nodig hebben. Ik mag die van haar lenen en dat is ook alweer fijn natuurlijk.

Verder vond ze me een heerlijk gemotiveerde moeder en gaf ze aan dat ze er veel zin in heeft om me te begeleiden.

We hebben er alles aan gedaan qua voorbereiding. Ik bel haar als de beeb er is en dan gaan we het zien. Ik heb nu een BV begeleidingspakket van haar. Dwz nog 3 consulten en 2 telefonisch consulten dus ik heb ruim de mogelijkheid om met haar te overleggen.

Ennieweej, ik ben dus wederom, nóg gemotiveerder geworden!

Klinkt goed!!! :thumbup:

Super Marion :thumbup: . Alleen al door zo gemotiveerd te zijn, heb je de helft gewonnen en is de kans van slagen alleen maar groter.

IK HEB LEKKAGE!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Ik denk: ik ga ook eens even in mijn borsten knijpen en er komt gewoon dikke gele vloeistof uit…

Ik vind het gewoon ongelooflijk…

Bij Sas alleen stuwing op dag 4. Bij Senna stuwing én lekkage op dag 4. En nu gewoon melk uit mijn borsten tijdens de zwangerschap!! Ik kan wel janken… Het gaat lukken, ik weer het zeker!!!

Gefeliciteerd! :wink:

whooohoooooooo :dance: :dance: :dance:

:mrgreen: :thumbup: :dance: Joe boobs gaan er ook voor!! :clap: