Bv geven en zelf zo'n trek hebben...

Sinds ik bv geef, heb ik veel meer trek dan anders.

Ik eet s’morgens al 4 boterhammen en tussen de middag weer…verder merk ik dat ik echt op tijd iets moet eten, anders voel ik me een soort beroerd, net of mijn suikerspiegel schommelt.

Hebben jullie daar ook last van?

k vraag me af wat ik het beste kan doen, om de 2 uur iets eten ofzo? En wat? Ik wil ook weer niet moddervet worden :wink:

Wat eten jullie tussendoor?

Ja, is echt normaal…

Je hebt zo’n 500 kcal meer nodig dan normaal (normaal is 2000). Dus gewoon een paar boterhammen extra, extra beker melk en schep aardappelen en groente meer op je bord. Je kindje eet het weer van je op!



Extra tussendoor kan ook, maar ik vind het lastig wat gezonds te vinden.

Tips welkom, ik eet namelijk te weinig :?

Heel herkenbaar van met name het eerste halfjaar.

Ik at idd standaard al een boterham per keer meer, tussendoor vaak nog wel een boterham, hand noten, stuk fruit extra en tja ook weleens iets heel verantwoords in de vorm van extra koekje hier, stukje chocola daar… en viel er nog bij af ook…



Helaas gaat dat over en ben ik nu ondanks minder eten gewoon weer aangekomen :roll:

Een baby drinkt zo’n 600 calorien bij je weg als je bv geeft. Dus dat je meer eet is helemaal niet zo gek!



Ondanks dat ik extra eet blijf ik afvallen…dus ik ben nu op dieet door meer te eten. maar dat honger gevoel en flauwte gevoel ken ik helemaal.

Bij mij werd dat idd pas met 7,5 maand minder. Toen ze minder voedingen ging nemen. Vooral rond5/6 maanden… ik bleef eten! Ook hier vlogen de kilo’s eraf!

het klopt dat je als je borstvoeding geeft meer voedingsstoffen nodig hebt, dus extra eten (ten opzichte van wat je normaal doet) is heel normaal.

Als je echt last hebt van je suikerspiegels, zou ik het wel een keer bij de HA bespreken. Hypo’s kunnen heel vervelend (en zelfs gevaarlijk) zijn. Dus misschien toch even je suikerspiegel laten meten en vragen om dieetadvies?

Is dat zo Jannigje… ik heb altijd gedacht/gelezen dat je echt niks ‘extra’s’ hoeft te doen… Gewoon normaal eten, niet speciaal andere/extra voedingsstoffen… Hoe doen mensen in 3e wereld landen dat dan? Want hun melk is toch niet minder goed, terwijl zij wel bepaalde voedingsstoffen tekort komen toch?

je eet letterlijk voor twee

het is natuurlijk geen wet van meden en perzen

in principe leg je tijdens de zwangerschap vetreserves aan, die na de geboorte dienen voor melkaanmaak. Maar normaliter heb je als voedende moeder 400-500 extra calorieen per dag extra nodig (bron: boek Stefan Kleintjes). Die krijg je binnen via gezond eten en een deel komt uit de vetreserves.

Wat ik er verder van begrepen heb, is de natuur zo ingeregeld dat het kind voor gaat. Dus de voedingsstoffen gaan eerst naar de melk. De moeder kan wel tekorten krijgen. Daarom moet je bijvoorbeeld als je een hypoallergeen dieet volgt zonder melk, ei, soja en vis/noten, extra calcium en vitamines bijslikken zodat je zelf niet tekort komt.



Het zal verder voor elke vrouw verschillend uitpakken. Bij sommigen vliegen de zwangerschapskilo’s eraf, bij anderen niet. Dat hangt helemaal af van je stofwisseling en het is dus ook heel moeilijk om hiervoor een regel op te stellen.

door de bv weeg ik nu 6 kilo minder dan voor ik zwanger werd. heb me tijdens bv periode echt sufgegeten, soms wel 7 boterhammen op een dag… en alle koekjes erbij opgeteld, pfff!!



is maar goed dat ik ook nog snoepte, anders was ik echt veel meer kwijtgeweest.



maar klopt dus dat je veel meer hongergevoel hebt. lekker aan toegeven, maar wel op de gezonde manier :wink:

@Jannigje-VBN wrote:

je eet letterlijk voor twee

het is natuurlijk geen wet van meden en perzen

in principe leg je tijdens de zwangerschap vetreserves aan, die na de geboorte dienen voor melkaanmaak. Maar normaliter heb je als voedende moeder 400-500 extra calorieen per dag extra nodig (bron: boek Stefan Kleintjes). Die krijg je binnen via gezond eten en een deel komt uit de vetreserves.


Wow, vandaar dat ik maar kan blijven eten zonder aan te komen :mrgreen:

Helaas val ik ook niet giga af als ik minder eet, dus ik geniet er maar van dat ik ook voor 1 keer in mijn leven alles kan eten zonder aan te komen :wink: