BV en weerstand

Hee dames,



Ik geef al bijna anderhalf jaar met veel liefde bv aan mijn zoontje. Nu nog maar 1 Ã 2 keer per dag. Dacht laatst dat hij er genoeg van had want hij dronk nog maar 3 seconden per borst maar nu lijkt hij mama toch weer herondekt te hebben :dance: :inlove:



Maarre pfff ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest als in de laatste anderhalf jaar. Buikgriepen, migraine, longontsteking, keelontstekingen en vaak, heel vaak grieperig of verkouden. Nu ook weer :x Terwijl ik dat in de 11 maanden dat ik mijn dochtertje voedde toch eigenlijk nooit had :think:



Heb ooit ergens gelezen dat je sneller vatbaar bent als je bv geeft maar in hoeverre is dat nou eigenlijk waar? Kwakkel ik nu echt zo door de bv of komt het gewoon door het feit dat ik twee jonge kindjes heb die telkens weer wat oplopen en het aan mij doorgeven? Zou mijn weerstand echt beter worden als ik zou stoppen met bv? (maarre dan wacht ik nog heeeeel even tot de anderhalf jaar want die wil ik toch echt vol maken :lol:) Zou het zo ontzettend zonde vinden als ik stopte met bv en ik gewoon nog steeds telkens ziek zou worden. We zullen geen kindjes meer krijgen dus als ik nu stop is het ook echt, echt voor altijd. Hoe denken jullie over bv & weerstand?

Feit is wel dat ik door het geven van bv het idee had dat ik moeër was dan zonder, maar om nou te zeggen dat ik toen vatbaarder voor virusjes etc. was?



Ik ben juist nu ik gestopt ben met bv geven veel vaker verkouden/ziek/ grieperig dan daarvoor, maar ja dat zou ook weer kunnen komen doordat ik sindsdien zwanger ben(ben gestopt met bv toen ik 4,5md zwanger was en het gewoon te veel zeer deed), ik kan me niet voorstellen dat het een echt zo direct tot het andere gelinkt is. Volgens mij zijn er zo veel factoren die invloed uitoefenen op je weerstand(slaap, voeding, rust/stress…) dat je niet zo simpel kunt stellen dat je weerstand beter wordt door het stoppen met de bv.



Ik zag elk virusje dat ik kreeg terwijl ik bv gaf overigens als ‘bonus’ voor de jongens :mrgreen: Elke virus/bacterie waartegen ik vocht betekende meer antistoffen in de bv, die de jongens van mij kregen :wink:

@eisblume wrote:

Ik zag elk virusje dat ik kreeg terwijl ik bv gaf overigens als ‘bonus’ voor de jongens :mrgreen: Elke virus/bacterie waartegen ik vocht betekende meer antistoffen in de bv, die de jongens van mij kregen :wink:
Haha ja zo kun je het ook opvatten :thumbup:



Bij mij is het net andersom: ik ben normaal gesproken zelden ziek. Kan me in mijn geval niet voorstellen dat het aan slaap, voeding, rust/stress zou liggen :think: Maar ik zal er eens over nadenken; mss dat daar toch iets zit.



Moet nu vliegen want het is spitsuur hier :lol: