bv en weekendje weg zonder kindje

ML wil heel graag weekendje weg zonder baby als baby min. 6 maanden is. Ik denk erover. Iemand ervaring mee? Ik heb wel eens gelezen over borstweigeren bij terugkomst?

bv loopt goed, uit flesje drinken wil ze nog niet zo erg. Ze is nu 5 maanden. Vooraf en tijdens het weekendje kolven is niet zo’n punt voor me.

Ik zou pas gaan als ze goed uit het flesje kan drinken. Ik was toen Sean 5 maanden was een weekendje met vrienden weg en ging heel goed toen ik terugkwam. Sowieso was het leuk te zien dat hij mij herkende! Ik was heel erg blij weer bij m’n kind te zijn want je gaat je kind ieder uur van de dag missen.

Is ze nu eigenlijk fulltime bij jou? Dus de hele week?

Dan zou ik wel probren om het op te bouwen. Dus eerst een paar uurtjes weg en de fles door iemand anders laten geven (eventueel degene die straks het weekend gaat oppassen?). Dan een keer een halve dag, dan een keer een hele dag.

Ze moet wel goed uit het flesje kunnen drinken en goed de switch kunnen maken tussen borst en fles. Dat zou ik zeker gaan oefenen. Als je in 1 keer een heel weekend weggaat zonder eerst te oefenen kun je wel tegen problemen aanlopen vermoed ik.

ja ze is nu nog fulltime bij mij. nog 7 weken dan is ze krap 7 maand.

ik dacht ook, eerst maar laten wennen aan dagen zonder mij en dan verder zien.

maar niemand problemen gekregen met borstweigeren na weekendje zonder mama/borst?

nee, totaal geen problemen gehad gelukkig! heb uiteindelijk precies 1 jaar bv gegeven.

Volgens mij wordt er normaal gesproken geadviseerd om daarmee te wachten tot een maand of negen omdat je productie dan stabiel is, kindje niet zo snel verleert hoe het moet etc.

Ik ben weleens weggeweest met mn dochter aan de borst, was wel maar een nachtje maar dat ging goed. Zij was wel al 16 mnd toen.