Bv en voorbehoedsmiddelen

Ik vroeg me afwelk voorbehoedsmiddel jullie hebben of gebruiken ?

de minipil nu

geen :mrgreen:



maar… daarvoor condooms

Idem als Kiddo. Eerst condooms, toen niks meer…



Resultaat, zie onderschrift :mrgreen:

ik heb vorrige week een mirena spiraaltje laten zetten.

dit omdat het 5 jaar kan blijven zitten en er maar weinig hormonen inzitten.Ik hoef dus nooit meer bang te zijn dat ik de pil vergeten ben want ben daar echt een ramp in. mooie bijkomstigheid van dit spiraaltje is dat je uiteindelijk bijna niet meer vloeit.

Als je hem wilt laten plaatsen kun je dat het beste 6 tot 8 weken na de bevaling doen omdat je er dan minder van voelt .



:-* inge

Inge,Heb je geen terugloop van je bv gehad door het spiraaltje ???

hier ook een spiraaltje met bv gecombineerd en dat ging goed… Geen terugloop van de bv…

De gyn wilde hem eerst niet zetten, liever als ik ongi was maar dat kan nogal lang duren met bv dus toen ik dat vertelde werkte hij wel mee…



(heb er overigens niks van gevoeld, wel gevloeid daarna 8 weken lang en nu elke keer braaf ongi… Hoop op de tijd dat ik niet meer ongi wordt… Ik heb hem nu meer dan een jaar… Ben er tevreden over)…



gr patricia

bv hier ook niet terug gelopen…ben nu wel ongi…en dat kan het eerste half jaar wat onregelmatig zijn(dat is ff lastig) . het plaatsen viel me ook reuze mee. hoop dat hij goed bevalt , dan ben ik er de eerste paar jaar vanaf. ,maar ik hoor er alleen maar positive reacties over… en het is idd ook fijn dat hij gewoon samen met de bv kan.



:-* inge

Geen… nóg. Op 13 aug. wordt er een Mirena spiraaltje geplaatst. Op advies van de gyn heb ik dan een half jaar gewacht om eventuele risico’s op baarmoederperforaties bij het plaatsen te voorkomen (wij bv’ende vrouwen hebben schijnbaar wekere baarmoeders :wink: ) . Is niet iedere gyn het over eens, maar neem het zekere voor het onzekere. Qua sex zijn we hier door omstandigheden toch niet heel superactief op het moment, dus geen reden voor haast geweest :mrgreen: . Heb laatst een topic geopend over Mirena i.c.m. bv, maar schijnt geen invloed op de productie te hebben je kunt er weer voor een jaartje of 5 tegenaan.

Hier ook Mirena, en geen effect gemerkt op de productie. Ik heb hem 8 weken na de bevalling laten plaatsen, en heb tot nu toe nog niets gemerkt van een cyclus… Óf ik heb nog geen cyclus door de bv, óf de mirena onderdrukt het. Ik vind het prima zo :mrgreen:

Ik heb nog steeds geen cyclus ook…

Maar we gebruiken condooms want je weet nooit wanneer die cyclus opstart!

condooms

eerst minipil, daarna condooms. Wil eigenlijk het Mirena spiraaltje, maar gyn wil het niet zetten zolang ik BV geef…