Bv en speen...

Ik ben gewoon benieuwd he. Bij bv raden ze een speen in principe af ivm tepel/speen verwarring…

Maar hoeveel bv-kindjes hebben hier uiteindelijk wél een speen?



Lenn had vanaf dag 3 een speen, Nika moet ervan kokhalzen of doet gewoon niks, die snapt de bedoeling niet :lol: dat scheelt weer 's nachts je bed uit om een speen te geven haha… Maar daarentegen moet ik erg oppassen dat ik niet zelf als fopspeen gebruikt wordt :wink: dus op sommige momenten vind ik het “jammer” dat ze geen speen wil.

Hier geen speentje, ze weet niet wat ze ermee moet en spuugt hem zo snel mogelijk weer uit met een vies gezicht en kokhalzen erbij…



Het enige wat ze wil als ze de behoefte heeft is mijn pink, dus ook niet die van mijn vriend nee alleen de mijne… niet echt ideaal.

Hier ook vanaf het begin onze pink gekregen.

Bij mijn schoonmoeder kreeg ze wel een speen om in slaap te komen (die paar keer).

Tegenwoordig pakt ze haar eigen duim. Gelukkig alleen als ze moe is en om slaap te vallen.

huidige bv kindje heeft geen speen.

Wel aangeboden, maar hij deed er niks mee, spuugde hem uit… klaar.



De middelste heeft na 2 week ofzo een speentje gekregen voor het eerst. Had een rulle pink :mrgreen: en was in het begin heel huiverig, omdat de bv bij de oudste mislukt was en ik wou zooooo ontzettend graag dat het die keer wel zou slagen.

Uiteindelijk heeft hij 2 jaar en 3 maand bv gehad… is wel geslaagd dus :lol: (hij was eerder van de speen dan van de borst :wink: ).

Nope, die vindt ze het vreselijkst :mrgreen:



Sinds gister sabbelt ze trouwens op dr vuistje… (zeker geen honger, want het is na een voeding, om in slaap te komen)… dus wellicht een duimer straks :slight_smile:

Hier tweede kindje een spenenkind…

Heeft ie vanaf dag 1…

Was er eigenlijk op tegen maar na bevalling 3,5 week in ziekenhuis gelegen, behoorlijk ziek geweest… had de fut niet ertegen te protesteren… :oops:

Eerste kind hebben we pink gegeven… na verloop van tijd vond ze haar duim… vermoeiend hoor, dat pinken…

Ach die tepel-speen verwarring blijkt achter haalt te zijn.

hier beide kids bv en beide een speen (gehad)…

Tepel speen verwarring is volgens mij niet achterhaald…

Wel denk ik, dat er omstandigheden zijn waarin het wel kan…

Als je kindje vanaf dag 1 goed drinkt is het risico kleiner dan als je kindje niet goed aanhapt/drinkt…

Ik denk, als de productie goed op gang is… je kind goed hapt… lekker drinkt, een speen idd geen probleem hoeft te zijn…

hier krijgen ze allebei bv (via tepelhoedje i.v.m. vlakke tepels), gekolfde melk via de fles en een speen.



gelukkig totaal geen last van tepel/speen verwarring.

De kids kregen in het ziekenhuis eerst de speen, daarna de fles met afgekolfde melk en als laatste hebben ze uit de borst leren drinken.

Nicolai wou de eerste maanden geen speen, alleen de pink. Na een paar maand hebben we de speen ‘aangeleerd’ want ik werd gek dat hij steeds de pink wou.



wij hebben nooit problemen gehad met tepelverwarring, hier bij nr 2 komt er ook gewoon weer een speen als hij net zo een zuigbehoefte heeft als zijn grote broer!



wel wanneer de bv goed op gang is btw :thumbup:

Hier de eerste een speen die moest echt de buikkrampen wegzuigen. Maar nooit nodig gehad om in slaap te komen, met drie maanden was de speen ook zo goed als verdwenen.

Bij de tweede veel slaapproblemen en dus wel een speen om in slaap te komen. Gelukkig als ze diep slaapt laat ze hem los en heeft hem dan verder niet nodig. Overdag komt ze niet in zo’n diepe slaap en dan is het soms heel vaak op en neer lopen.



Tepel-speen verwarring gelukkig geen last van bij de laatste. De eerste dronk vanaf dag 1 slecht en was er na 10 wkn klaar mee en weigerde de borst. En Fleur heeft tot op de dag van vandaag nog bv, en hopelijk kunnen we er nog even mee doorgaan.

Hier vanaf dag 3 een speen. Hij had al een goede drinktechniek dus mocht hij van de vk wel een speentje. Gelukkig is hij niet verslaafd aan het speentje, maar hij vindt het wel lekker om het zo nu en dan in zijn mond te hebben. Tegenwoordig is ook zijn vuist favoriet, mijn arm vindt hij trouwens ook lekker! :mrgreen:

Hier na 14 dagen de speen. Tijdens oud en nieuw bleef hij maar huilen en zoeken, drinken wilde hij niet en na 3 uur aanmodderen uit frustratie een speen gepakt en hij pakte die gelijk en sliep.

Tygo heeft altijd een speen geweigerd. Hij moest ook niks van een flessenspeen hebben.

Fedde daarentegen kan niet zonder zijn speen en krijgt nog steeds bv

Hier kreeg ze pas met een maand of 3 een speen en alleen in bed!

Hier geen speen, de eerste maand wel flink aan de pink, maar daar had ze ineens genoeg van en nu gaat ze ervan kokken.



Knuistje is inderdaad nu favoriet…of als ze die niet kan vinden, doet de wang van papa het ook goed :smiley: papa keek wel even vreemd op bij dat gezuig :inlove:

Hier voor beide kinderen geen fopspeen en ook geen pink, alleen maar borst :slight_smile:

Hier heeft mn dochter na dag 1 difraxspeen (combi) in der mondje als ze verdrietig is…

H heeft ze wel (2) maar gebruikt ze niet, als ik het probeer is het even sabbelen en daarna spuugt ze hem uit en lacht heel breed :mrgreen: Ze heeft veel liever de tepel (ook daarom zou ik wel eens willen dat ze hem wel aanneemt) of d’r eigen knuistje :mrgreen: