bv en nachtvoeding

Ben benieuwd;

hoe lang kreeg jouw kindje nachtvoeding?

Ik krijg al vanaf dat 3e dochter 2 weken oud is te horen; slaapt ze al door?

Mijn 1e kreeg 1 jaar lang nachtvoeding en mijn 2e zelfs 2 jaar lang…

Ik heb ze dan ook niet getraind door vaak 's nachts de speen te geven of te laten huilen oid. Hoe ging/gaat dat bij jou?

Kaya sliep uit zichzelf door bij 3 maanden, maar dat is later weer overgegaan. Momenteel wordt ze 's nachts iedere 3 uur wakker om te drinken, ze krijgt zo dus 3 a 4 voedingen per nacht.



Aan huiltraining hebben we nooit gedaan, daar sta ik gewoon niet achter. Ze heeft wel een speen.

Sean sliep met 4 maanden door en met 8 maanden wilde hij opeens weer een midnightsnack. Ik geef gewoon toe als hij drinken wilde. Vond ik ook voordeel van bv: geen geklooi met flesjes midden in de nacht maar gewoon hup aan de borst.



Nu is Sean 3 en zet ik een bekertje water op zijn tafeltje als hij gaat slapen en soms is het op en soms niet. Het scheelt mij iig de gang naar boven :wink:

Marijne kreeg borstvoeding en sliep met ongeveer 8 weken door. Eva heeft 6 weken bv gehad, nu flesvoeding en die slaapt nog niet iedere nacht door maar soms wel.



Ik doe wel aan een soort van training:

  • bij Marijne vanaf ongeveer 2 maanden oud een speen en vanaf ongeveer 4 maanden oud de laatste fles met rijstebloem erin.
  • bij Eva probeer ik nu wel een speen maar die wil ze niet altijd. En ze spuugt hem er weer uit dus dat is geen optie in bed :wink:



    En huilen bij inslapen: eerst een paar minuten laten huilen voordat ik ze oppak. Beiden hebben soms midden in hun slaap een huilminuutje en daarna slapen ze weer door. Dan pak ik ze dus niet meteen op. Dat doe ik pas als het langer dan een paar minuten doorgaat.

De oudste sliep door met een week of 6/7 dit was nog op bv.

Daarna ging hij over op kv en sliep hij nog altijd door.



De 2e was 20 maand ofzo geloof ik.

De 3e was 1,5 jaar en de jongste sliep in eerste instantie met 8 week door… ging toen ivm voorkeurshouding in zijliggingskussen en daarna was het gebeurt met doorslapen tot 1,5 jaar ook ongeveer.



Hier ook altijd gewoon bv gegeven als ze wakker waren/ wilden drinken.

Snelste manier van weer verder slapen.

En 2 week terug kwam de jongste ook ineens een keertje… en mocht hij ook gewoon drinken. Daarna (nog) niet weer.

Flesvoeding is geen garantie voor wel 's nachts doorslapen…hier 9 mndn BV gegeven bij de jongste (nu net 2) toen een fles voor het slapen…maar met 14 maanden wilde hij die ook niet meer…wel veel 's nachts wakker en spoken…echt doorslapen is hier af en toe een paar dagen, daarna is het weer feest (maar geen flessen 's nachts want het is geen honger…) een knuffel en wat water en dan hopen dat hij weer gaat slapen…



Kinderen zijn gewoon niet te programmeren…dan is het honger, dan zijn ze niet fit/ziek, dan komt de leeftijd van dromen (dochter van 4 nu heel veel) dan hebben ze problemen met inslapen…pfff, ik kan de aantal nachten dat ik ‘lekker’ heb geslapen de afgelopen 5 jaar (incl. zwanger zijn…) op 2 handen tellen denk ik 8)

Onze dochter is gaan doorslapen toen ze 14 maanden was. En tot die tijd heeft ze altijd een nachtvoeding (BV) gehad. Ze heeft nooit een speen of duim gewild.



Onze zoon is nu een half jaar en die heeft ook nog nooit een nacht doorgeslapen. De laatste week komt hij zelfs 3-4x per nacht. :zzz: (sprongetje, aankomende tandjes etc.) Ik leg hem telkens maar aan. Dat geeft nog de beste garantie op een goede nachtrust.

Hier een ventje van 15 maand die nog 2 nachtvoedingen krijgt… ach zit in het ritme en wordt er zelfs wakker van haha, hij komt altijd om dezelfde tijden :lol:

Onze jongste sliep door vanaf de kraamweek tot een maand of 5. Toen ziek geworden, in het zh gelegen en vanaf die tijd tot nu, 1,5 jaar) nog minimaal 2 nachtvoedingen :wink: Zou het liever anders zien, maar hij ligt bij ons in bed vanaf de eerste voeding snachts, dus ik hoef er niet uit. Papa haalt hem op en ik voed, slaap weer verder en bij de volgende voeding doe ik alleen mn shirt omhoog en dan kruiptie lekker nar me toe :inlove:

@Emma wrote:

slaap weer verder en bij de volgende voeding doe ik alleen mn shirt omhoog en dan kruiptie lekker nar me toe :inlove:




Heerlijk is dat he.

Toen de jongste nog met enige regelmaat in de nacht dronk bleef hij daarna ook in ons bed of in de co sleeper.

En dan hoefde ik niet eens mijn shirt meer omhoog te doen :lol: .

Als hij klaar was dan zei hij keurig ‘kaaaar’ en deed shirt weer naar beneden :mrgreen: .

@mamaMarije wrote:

@Emma wrote:
slaap weer verder en bij de volgende voeding doe ik alleen mn shirt omhoog en dan kruiptie lekker nar me toe :inlove:




Heerlijk is dat he.

Toen de jongste nog met enige regelmaat in de nacht dronk bleef hij daarna ook in ons bed of in de co sleeper.

En dan hoefde ik niet eens mijn shirt meer omhoog te doen :lol: .

Als hij klaar was dan zei hij keurig ‘kaaaar’ en deed shirt weer naar beneden :mrgreen: .




Hhmm dat klinkt wel heel erg ideaal zeg, ik ga elke nacht 2x naar Mick zn kamertje en voed hem daar… half slapend haha… Manlief slaapt helaas niet als Mick bij ons slaapt :frowning:

@mamaMarije wrote:

@Emma wrote:
slaap weer verder en bij de volgende voeding doe ik alleen mn shirt omhoog en dan kruiptie lekker nar me toe :inlove:




Heerlijk is dat he.

Toen de jongste nog met enige regelmaat in de nacht dronk bleef hij daarna ook in ons bed of in de co sleeper.

En dan hoefde ik niet eens mijn shirt meer omhoog te doen :lol: .

Als hij klaar was dan zei hij keurig ‘kaaaar’ en deed shirt weer naar beneden :mrgreen: .


Geweldig!!! :lol:

bedankt!

inderdaad, wat wisselend zeg!

ik slaap ook met dl3 samen.heel makkelijk voeden.

sterkte iedereen!

schattig dat knulletje wat mama weer helpt aankleden :inlove:

Eva 3 weken bv vegeven daarna over op fv en zij sliep met 8 weken door.



Lars krijgt nog steeds bv maar wel s’avonds tegen 19.00/19.30 uur een papfles met kv want hij wil het niet met bv :roll: Lars slaapt nog niet door. Tegenwoordig vaak 2 keer s’nachts voeden.



Hij ligt ook bij ons in bed maar dan ingebakerd en wil het liever niet maar meneertje werd op het laatst elk uur wakker en wou gewoon bij mij slapen. Hij ligt dus nu naast me in bed en vind het wel eng want ben bang dat hij uit bed valt ofzo. Straks mag hij niet meer ingebakerd worden en dan ben ik weer bang dat hij onder de dekens stikt.

Als je samenslaapt moet dat wel veilig gebeuren.

Inbakeren lijkt me daar niet bij horen ?



En nog regelmatig wakker worden 's nachts is normaal.

Misschien niet wenselijk, maar wel normaal.

Lekker HanB geniet er van. :thumbup:



Eigenlijk heel normaal. :wink:



Ik mis het wel hoor dat samen slapen. :oops: Maar tsja die kleine van ons die banjert helaas het hele bed door en manlief vindt het maar niks.



Als het ons gegeven is gaat het bij een volgende wel anders. :wink:



want we weten wat de oorzaak is van spruw.

Hij ligt ingebakerd naast me in bed maar niet onder een deken ofzo. Hij ligt gewoon naast me. zoals hij ook ingebakerd in zijn wieg zou liggen ligt hij nu gewoon naast me in bed.

Hier ook bv. Soms slaapt hij door en soms niet. Het is nog erg wisselend. Afgelopen nacht ging het toevallig erg goed. We hebben van 23.30 tot 7.30 uur geslapen. Maar vaak komt hij toch nog wel om 4 of om 5 uur ofzo. Het ligt er ook een beetje aan hoe laat op de avond hij zijn laatste voeding krijgt. Dat was pas al om 21.30 uur en toen werd hij om 4 uur weer wakker. Ik probeer dus wel om die laatste voeding ergens rond 22.30/23 uur te geven. Maar ja, als hij na de voeding van 21 uur gewoon lekker blijft slapen ga ik hem er ook niet voor wakker maken. Vind ik dan ook wel weer sneu. :think: