bv en ks

als je een geplande ks krijgt, komt de bv dan ook moeilijker op gang dan bij een ks na 15 uur weeen.



heb namelijk de vorige 2x keren een ks gehad na 15 en na 20 uur weeen, mn kids lagen toen pas na een uur aan, maar de bv ging als een speer.



nu krijg ik een geplande, nu was ik benieuwd of het dan ook zo gaat.

en kun je dan ook naweeen krijgen

Ik had na mijn ks ook naweeen, alleen lag ik vanwege de pijnstilling aan zo’n soort morfinepompje wat je dmv klikjes aan jezelf kunt geven, waardoor de naweeen wel wat zwakker zijn als wanneer je thuis normale naweeen hebt volgens mij. maar al met al nog steeds geen heerlijk gevoel :wink:



Succes met je ks!

als ik het goed heb krijgt je lijf een seintje bv te gaan aanmaken op het moment dat de placenta geboren is… het lijkt me in dat opzicht dus niet uitmaken of je voor de ks weeen hebt gehad of niet.



En naweeen… die heb ik hier bij 2 van de 3 ‘gewone’ bevalling ook gehad en behoorlijk ook… het schijnt dat hoe vaker je zwanger bent geweest hoe groter de kans op naweeen oa omdat je baarmoeder meer moeite heeft/moet doen om weer te krimpen naar een normaal formaatje.

Ik heb bij alledrie geen nawee gehad (2 keer ks 1 keer “gewoon”).

De bv is alleen de derde keer bij mij goed gelukt, en dit was na een spoedks. Ik had hiervoor misschien net 30 minuten weeen.

Idd je lichaam krijgt het seinje zodra de placenta is geboren.

Bij een Normale bevalling gaat dit anders dan bij een keizersnede…en hierdoor komt idd de borstvoeding wat later opgang. Maar zeker geen reden om geen borstvoeding te kunnen geven!



Naweeen heb ik hier ook niet gehad…ze zeggen wel dat het bij de 2e erger is dan bij de 1e.

Bij Daan was het een spoed ks en kwam het vrij snel op gang

Bij Ivan geplande ks kwam het goed op gang al duurde het wel wat langer (kwam ook door de stress van het niet goed aanhappen van hem)

Mijn eerste is geboren na 24 uur weeën en kwam de bv best snel op gang.

Bij de tweede was het een geplande ks en ook hier kwam het vrij vlot op gang. Ik hield haar lekker bij me en als ze honger had kon ze zo toehappen.



Na weeën…bij de eerste amper last.

Bij de 2e VERSCHRIKKELIJK!!! :shifty: Zelfs mijn morfine pomp bood geen uitkomst…

Dus ben benieuwd bij nummer 3.

Bij een geplande ks komt de bv echt wel op gang, maar het duurt vaak wel iets langer.

En naweeen :wall: , die heb ik bij Emma wel gehad. Nooit aan gedacht dat je die zou kunnen krijgen. Maar men, wat deden die dingen pijn…

Succes voor als het zover is.

bij de eerste 2 ook een ks inderdaad na 20 uur weeen. de bv kwam toen ook later op gang en uiteindelijk 10 mnd gedaan bij beide.



naweeen heb ik bijna niet gehad. vandaar ook mijn vraag.



vrijdag horen we de datum.

Hier bij de eerste ook een spoedKS na 12uur weeen en geen naweeen. Bij de tweede een geplande KS en heel veel naweeen (neem dan toch de morfine prikken maar, ondanks dat die zeer doen, want zonder… 8) )



BV kwam trouwens bij beide goed op gang!