bv en krampjes...

Oke, de borstvoeding loopt als een tiet :mrgreen:

Gaat echt goed en daar ben ik echt apetrots op. Maar nu lopen we tegen het euvel “krampjes” aan.

Steevast een half uur voordat het zeg maar weer “voedertijd” is (ik voed wel op verzoek, maar daar zit automatisch nu al een ritme in van om de 2 uur en 3 kwartier ongeveer) begint hij te krijsen en te trappen, te strekken, doet een tomaat na, enz… Heeeeel zielig :frowning: Hij heeft dan echt een hard buikje en dus echt pijn.

Meestal helpt het als we hem in de vliegtuighouding nemen en wat druk op zijn buikje uitoefenen. Het mooiste is als het hem dan lukt om te poepen, want dan is hij het meteen kwijt, word rustig en wil dan aan de borst.

Maar soms dan lukt dat niet en is hij zo overstuur dat aanleggen echt niet wil en verstrijkt er soms een heel uur voor hij “zover” is.



De kraamhulp die er gisteren nog was zei dat het echt wennen is voor hem en dat het wel komt, maar we wat geduld moeten hebben.

Ik let al wel op wat ik eet en drink en sla uien, scherpe kruiden, citrusvruchten en zulks over.



Maar wat zijn nu bij jullie bekende voedingsmiddelen die kramveroorzakers zijn?

Wellicht is het meer dan waar ik weet van heb.



Verder hebben we bij Peter een paar dagen ABC dophilus gebruikt, ik wilde dat eigelijk vanmiddag halen zodat we het weekend ingaan met een beetje “hulp” achter de hand… hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Ik bedoel… hoe geef je dat evt want ik kan het nu niet even in een flesje gieten he :wink:

Moet echt lachen om jouw verwoording. Loopt als een tiet :mrgreen:



Misschien heb je hier iets aan:



http://www.lactatiekundige.net/artikel_5.htm

Tessa krijgt krampjes van chocolade, maar alleen in hoeveelheden die toch al niet verstandig zijn :mrgreen: .

Verder citrusvruchten en druiven, naar het schijnt. Maar voor alles geldt ook dat als je het met mate eet, het in principe geen kwaad zou moeten kunnen. Je kunt opletten of hij ergens op reageert. Als hij zonder uien net zoveel last van zijn buikje heeft als mét, bespaar jezelf dan de moeite en eet gewoon ui :-* .



Je zou kunnen proberen om hem meteen aan te leggen zodra hij begint last te krijgen van zijn buik. Wie weet kan hij het wegdrinken, dat lukte met Tessa nog weleens.

Je kunt ook zijn buikje masseren (niet tijdens de krampjes, maar gewoon tussendoor). Met de klok meedraaien over zijn buikje, tot net iets boven de navel.

Koffie en limonade met koolzuur kan ook krampjes opwekken, maar soms krijgen de kleintjes gewoon van alles krampjes.

Je kan je dan wel van alles ontzeggen, maar veel zin heeft het dan niet.

Hier ook last van erge buikkrampen gehad en daardoor veel huilen.



Uiteindelijk heeft hier Activia geholpen :shifty: . Was een tip van iemand hier op het forum.

Sinsdien gaat het stukken beter :thumbup:

apelsienen daar kreeg nicolai krampje van; toen ik dat uit mijn dieet haalde ging het beter.



hier is de osteopaat van enorme hulp geweest ook bij de krampjes :thumbup: hij heeft mij een masage tegnic aangeleerd die super werk als hij krampjes kreeg. maar ik vind het wel moeilijk om uit te leggen hoe het gedaan word …

ik kan wel eens proberen om er een video mee te maken et nicolai :smiley:

sinds gisterenmiddag geen krampjes meer gehad. Toen had hij ook voor het eerst echt ontlasting inplaats van “natte scheten”

Zijn darmen lijken dus gewoon nu pas goed op gang.

:thumbup: