Bv en een ziek kind

Wist niet zo goed hoe ik het topic moest noemen, dus vandaar deze titel gekozen.



Wessel heeft al sinds vrijdag 39 graden koorts. Is snot verkouden en hoest de longen uit zijn lijf.



Gelukkig is de borst het enig wat hem nog kan troosten/tevreden stellen dus dat is niet het probleem.



Hij spugt alleen de halve voeding er weer uit nadat hij gedronken heeft tijdens een hoestbui. Ik weet van koemelk dat het slijm verergerend werkt, is dit ook zo bij bv? (ik dacht nl. dat bij koemlk het kwam doordat ons lichaam daar eigenlijk niet voor gemaakt is en dat het dus een soort overgevoeligheidsreactie is)



Verder poept Wessel voorheen 1 keer in de 10 dagen en nu poept hij bij elke luier waterdunne/slijmerige/ groene derrie wat enorm stinkt naar een open riool :sick: .

Waar zou dat aan kunnen liggen en kan het kwaad? (hij plast verders wel goed).

Helemaal niemand???



Ben vanmiddag toch maar met hem naar de ha geweest en hij heeft helaas een beginnende longontsteking waarvoor we een abkuur mee hebben gekregen.



De ontlasting werd volgens de ha veroorzaakt door de hoeveelheid slijm die in de darmen terecht komt en daar afgebroken wordt. (bacterieen stinken nogal dus vandaar waarschijnlijk die lucht).



Nu heeft hij ook al beginnende spruw in zijn mond dus met de abkuur zal het wel erger worden. Blijf het zielig vinden hoor om zo jong allerlei medicijnen te moeten hebben. :cry:

Oh jakkes, wat akelig dat je kleintje zo flink ziek geworden is! :hug: Kan me voorstellen dat het je een beetje tegenstaat om zo jong al zulke medicijnen te geven maar hopelijk knapt hij er snel van op, want dit klinkt niet lekker voor hem!

Beterschap! :hug:

:frowning: Ahhhhhhhhhh arm ventje :hug:

Ik kan me het helemaal voorstellen dat je dat tegenstaat hoor :hug:

:-*

Och och, ik lees het nu pas! Beterschap!! :-*

Dank voor jullie lieve reacties. De ab kuur is aangeslagen, en de koorts en benauwdheid is zo goed als verdwenen. Het is nu even wachten of de kuur lang genoeg was (9 dagen).



Helaas was mijn voorgevoel uitgekomen en zijn we beiden besmet met spruw, voeden was dus weer eventjes hell.



Maandag nog snel contact opgenomen met mijn ha en die heeft een nieuw recept voorgeschreven voor orale gel, aangezien ik in Eindhoven was bij mijn ouders en ik de tube in Haarlem had laten liggen :wall:





(Maar nu heeft Robbert sinds kerstavond hoge koorts en zit compleet vol met slijm).

jorien, gelukkig gaat het beter met wessel nu (jammer dat nu robbert ziek is :hug: ). Ik lees nu pas dit topic (pc kapot).

Die slijmen in de poepluier zijn slijmen en snot die hij ingeslikt heeft, zowel Jinthe als Lotte hadden/hebben dat als ze erg verkouden zijn. Eens ze ook vaste voeding eten dan kunnen het zelfs grijs- zwarte slijmen zijn in de stoelgang, ziet er akelig uit maar is normaal.