Bv en bijvoeding => hapjes maken van bv??

Bij mijn 1e dochter ging het allemaal vanzelf omdat zij de fles kreeg en ik al snel over ging op bijvoeden.

Maar bij dochter nummer 2 geef ik nog volledig bv maar wil wel zo langzamerhand beginnen met bijvoeden.

Ik heb al rijstebloem geprobeerd met wat kv (omdat het met mijn bv niet bindt) maar dat spuugt ze uit. Nou ja spugen was meer kotsen. Dus dat was al geen succes.

Hoe zijn jullie dat nou gaan doen?? En hoe zag jullie schema eruit met 6 maanden?

Met 6 maanden had ik nog geen schema (qua voeden) want toen begon ik net. Maar ik gaf Tyrone gewoon wat terwijl wij ook aan het eten waren. Eerst alleen groenten, zoals een sperzieboon of brocolie. En daarna met het fruit een stukje banaan bijv. Maar wij gaven het a la rapley. Je kunt het ook pureren natuurlijk. Maar de borst was hier de hoofdvoeding, de rest echt BIJvoeding…

Ik sluit me bij Miranda aan, het is ‘bij’ voeding en zeker bij bv had ik geen schema.

Gewoon af en toe iets proberen, een beetje fruit of een hapje groenten s’avonds en een beetje aanlummelen terwijl je de borst gewoon op verzoek geeft.

Je zult zien dat er dan vanzelf een soort ritme in komt.

Ik zou me niet druk maken om de rijstebloem, heeft je kindje ook helemaal niet nodig, het heeft sowieso weinig voedingswaarde, is alleen maagvulling :slight_smile:

Oke dus gewoon bv als hoofdvoeding blijven geven.

Want als je fv geeft dan vervalt er al snel een fles als je begint met een hapje maar met bv is dat dus niet zo begrijp ik?

Zal ik echt wachten tot 6 maanden of kan ik nu al met wat groente gaan beginnen. En wat is rapley??

Nou, Rapley is mijn inziens een héle leuke manier om bij te voeden en ook kun je hiermee zien of je kindje er al aan toe is.

Dit baseren ze op het feit dat je kindje het dan zelf in de mond doet en er hapjes afbijt.

Rapley is dus het aanbieden van hele stukken fruit en groenten, het kan zijn een stuk banaan waar je maar een klein stukje schil vanaf haalt of een stronkje broccoli.

Kindjes verslikken zich doorgaans niet omdat ze de kokhalsreflex hebben dus het is nog veilig ook.

Rapley zou je nu al kunnen proberen, gepureerd trouwens ook hoor, ik denk dat die twee weekjes echt niets meer uitmaakt :slight_smile:

En met borstvoeding is het inderdaad zo dat je gewoon op verzoek kan blijven voeden, je zult zien dat hoe meer bijvoeding je gaat geven hoe minder er om de borst gevraagd word en het scheelt ook dat bv echt genoeg is, je hoeft bijvoorbeeld geen sap of weet ik veel wat te geven :slight_smile:

Ik heb 2 foto’s toegevoegd, kun je zien hoe het er uit ziet :inlove:

Dat ziet er leuk uit ja!

Maar ‘grote zus’ propte altijd zulke grote stukken in haar mond en die stikte er altijd half in. Vandaar dat ik deze methode dan wel wat eng vind!

Ik denk dat ik van het weekend begin met groente…denk ik…Ik zie er zo tegenop omdat ze dan niet meer volledig afhankelijk is van mij. Stom he??

Hier ook rapley gedaan… super!!!

Verder gaf ik mijn oudste gewoon bambix pap… met BV… dat pakte… :thumbup:

Vandaag eerste hapje op. Wortels.

Succes was het niet, ze zat na iedere hap pfftt te doen waardoor alles eruit kwam en slikte ze het door dan rilde ze helemaal.

Herkenbaar???

(mijn eerste at namelijk bijna de lepel erbij op… :shifty: )

waarom moet er van een banaan maar een klein stukje schil gehaald worden dan?

Is dat niet heel lastig te eten voor zo’n kleintje banaan in een schil? :think:

Nee, dan kan ie het juist makkelijker vasthouden: als je te veel eraf haalt zal de banaan breken nl… (en krijg je helemaal en kliederzooi, met fijngeprakte banaan :stuck_out_tongue: )

Maar ik heb hem ook meten een geschilde banaan gegeven hoor (vandaar dat ik dit weet :mrgreen: )

Gisteren een sperzieboontje gegeven en wederom zat ze te kokhalzen en helemaal te rillen.

Ik word hier zo langzaam aan moedeloos van.

Ook weigert ze plotseling de fles en wilt ze alleen maar mama mama en nog eens mama… :frowning:

HELP!!!

Moet je niet moedeloos van worden hoor, dan wacht je gewoon even een paar dagen en geef je haar weer lekker de (.)

Het is bijvoeding he, geen must nog :-*

Nee dat begrijp ik ook wel maar als ze het nu niet wilt zal ze het straks ook allemaal niet willen ben ik bang…

Dat weet ik zo net nog niet hoor, kan best zijn dat ze er nu nog niet aan toe is maar over een weekje wel zeg maar.

Ze moet ook wennen aan de smaak he, ze heeft tot nog toe alleen maar melk gehad natuurlijk :-*

Ik ben met 6 maanden gaan Raplayen … maar dat was echt maar 1 worteltje … ze at echt maar muizenhapjes

Voor de rest gewoon live BV … fles weigert ze … en nu nog :angel:

Geloof dat kids iets 8x geproeft moeten hebben voordat ze gewend zijn aan de smaak…

Niet moedeloos worden meis, geef t de tijd… zoals Mel zegt… het is nog bijvoeding he… geen must…

@LovelyMirrie wrote:

Nee dat begrijp ik ook wel maar als ze het nu niet wilt zal ze het straks ook allemaal niet willen ben ik bang…

ze is er nog niet aan toe, over een paar weken misschien weer eens proberen, ze is nog maar 5 mnd …

als ze er echt aan toe is, gaat het vanzelf en gaan ze vanzelf lekker eten :thumbup:

Geduld…wat is dat :think: :mrgreen:

Ik wacht maar af en tot die tijd mag ze lekker blijven drinken bij mij :mrgreen:

En wie weet er lekkere hapjes gemaakt met borstvoeding??

@LovelyMirrie wrote:

En wie weet er lekkere hapjes gemaakt met borstvoeding??

Nu is het er nog te koud voor :mrgreen: Maar mijn kindertjes waren gek op ijsjes gemaakt van bv. Vaak deed ik er dan banaan door, vonden ze heerlijk :drool: