BV en anticonceptie

ik vraag me af welke form van antieconceptie jullie allemaal gebruiken

dit omdat ik al zo’n 5 jaar geen gebruik ben ik niet echt op de hoogte…



welke gaan juist goed samen en welke juist niet…

Mijn partner laat zich na de geboorte van deze uk sterilisreren.



Ik hoef dus geen anticonceptie meer te gebruiken :dance:

Ik heb zelf een Mirena laten plaatsen. Het bevat nog steeds hormonen, die in heel kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht komen, maar omdat de hormonen plaatselijk zijn, zijn het er maar weinig. Ik heb ‘de gok’ genomen.



Hier vind je meer info over bv en anticonceptie: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vruchtbaarheid/borstvoeding_vruchtbaarheid_en_anticonceptie_2.html

ik ben zelf net zo gelukkig als Anita geweest, mn hubbie heeft zich na Bryan laten steraliseeren :mrgreen:

das een echte uitkomst kan ik echt zeggen, voorals je natuurlijk weet dat deze zwangerschap de laatste is



een collega van mn hubbie heeft zich als vrouw meteen tijdens de kiezersnede laten steraliseren, immers dan ligt de buik toch al open, en dan kunnen 2 dingen in eens gebeuren





succes met het zoeken naar de juiste anti-conceptie

condoom 8)

Zo mvaak doen we het nog steeds niet :roll: dus voor die paar keer kan het net zo goed ff nog met condoom…

Als ik straks eindelijk eens mijn eerste cyclus heb :eh: ga ik terug aan de pil :thumbup: microgynon30 mag volgens mij bij bv… :think:

ja weet je…het zaad van mijn man is normaal gesproken niet goed genoeg om een spontane zwangerschap te laten bezorgen…



maar ja zo zie je maar weer de wonderen zijn de wereld nopg niet uit



mijn man is ook nog maar 30 jaar, en wij hebben altijd gezecht dat hij zich nooit hoeft te laten steriliseren…



dus zal ik aan iets moeten gaan…een spiraaltje lijkt me nog wel eng…maar ja ik denk dus dat het de pil word…

Even nieuwsgierig hoor: waarom lijkt het spiraaltje je eng? Misschien kan ik je van wat bezwaren afhelpen?

Mijn grootste bezwaar tegen de pil, is dat ik merkte dat ik last had van de hoeveelheid hormonen. Ik was éxtreem chagrijnig als ik ongesteld moest worden (vond ik niet hoor, maar dat zei Johan :mrgreen: ). Bovendien was ik bang dat ik hem zou vergeten :oops: (is me wel eens gebeurd, mén wat een stress was dat!).

Hier ook condooms. Om de simpele reden dat de rest afvalt:

Een spiraaltje vind ik persoonlijk een rotmethode. De bevruchting kan wel gewoon plaatsvinden, maar er kan zich niets innestelen omdat je baarmoeder constant bezig is om dat lichaamsvreemde spiraaltje uit te proberen te stoten. :?

De Pil is geen aanrader in combinatie met BV (productiedaling). Ook lichte pillen en Mirena kunnen een flink effect hebben. Eigenlijk alles wat het hormoon oestrogeen afgeeft.

:think: Ik heb eens gezocht op internet en de minipil zou wel een optie zijn omdat die alleen progestageen bevat. Daar ga ik toch maar eens verder over nadenken!

Ik heb net de FemCap besteld. Een nieuw soort pessarium. Je gebruikt het icm een zaaddodende pasta. Drie standaardmaten (niet zwanger geweest, wel zwanger geweest maar geen kindje, wel kindje(s) gebaard) Hoeft dus niet via een arts oid, gewoon via de apotheek.

Ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Buiten dit blijft er niks over (behalve vrijen op niet vruchtbare dagen en dus mijn lichaan goed in kaart brengen iedere cylcus)



Spiraal valt af (wel bevruchting en bovendien kopergehalte in je bloed)

Hormonen wil ik niet

Condooms… Tja… ik vind het wel fijn, dat ik er geen “troep” van heb na afloop…hihi. Maar verder… Ik vind het gedoe en het is zo’n onderbreking.

op de 1 of andere manier ben ik bang dat ik een dingetje in me vagina heb die met de “daad” mijn man raakt :oops:



mijn moeder kon er nooit tegen, die stote hem altijd af, en had er erge buikpijn van





ik wist zelfs niet eens dat er een bevruchting plaatst vond door een spiraaltje :shock: :oops:

@kimmetje23 wrote:

op de 1 of andere manier ben ik bang dat ik een dingetje in me vagina heb die met de “daad” mijn man raakt :oops:


mijn vriend voelt het puntje wel zitten, moest hij even aan wennen. Wel handig, iemand die controleert of hij er nog zit :mrgreen: :shifty:

goed topic!

Tot nu toe condooms, ik vind het geen probleem idd geen ‘troep’ naderhand :mrgreen: maar mijn vriend vindt het toch wel minder.

Van de VK heb ik een pil gekregen Cerazette die alleen progesteron bevat en dus samen kan met de BV.

Maarrrr nu zocht ik even op internet en las ik nogal wat bijwerkingen van deze pil, dusss ik weet eigenlijk nog niet of ik dit wel zo’n goed idee vind.

Spiraaltje ben ik op tegen ivm wel bevruchting maar niet kunnen innestelen, en t lijkt me ook een vreemd idee om altijd iets in me te hebben ofzo.

nu condooms

strax misschien de nuva-ring…recept ligt al een jaar klaar :shifty:

alhoewel ik ook over de prikpil nadenk :think:



steriliseren is hier geen optie.

is heel moeilijk zonder schade ongedaan te maken…en als ik afkloppen dat het neit gebeurd jong wegval en hij wil een tweede gezin moet de weg altijd voor hem open blijven.

Hier wordt het condoom gebruikt.



De pil wil ik niet meer, vanwege de hormonen, en het spiraaltje omdat dan inderdaad een bevruchting toch gewoon kan plaatsvinden. Vind ik maar niets, dat idee. Dus gewoon een condoom. Gaat goed zo.



@Renzosmam wrote:

Als ik straks eindelijk eens mijn eerste cyclus heb




Die heb ik nu. Baal ik wel even van, na 2 jaar ongi-vrij te zijn geweest :shifty:

@S@nne wrote:

:think: Ik heb eens gezocht op internet en de minipil zou wel een optie zijn omdat die alleen progestageen bevat. Daar ga ik toch maar eens verder over nadenken![/color]




Dat klopt, je kunt de minipil Cerazette gebruiken, die bevat maar 1 hormoon en mag je bij bv gebruiken.