BV en afvallen

Hoe zat dat ook alweer?

Ik ben sinds gister een beetje op mijn eten aan het letten.

3 keer eten per dag, geen limonade enkel water en geen suiker. en vooral geen tussendoortjes.

Doordat ik flink wat overgewicht meesjouw zag ik vanmorgen dat er al 8 ons af was :o :dance:

Natuurlijk enkel vocht, maar kan dit geen kwaad.

Zolang ik 3 liter water drink voer ik dan genoeg afvalstoffen af?

De afvalstoffen waarover je het hebt, zijn PCB’s en Dioxines; milieuverontreinigers die je in heel je leven hebt opgeslagen. Deze stofjes worden opgeslagen in vetcellen. De hoeveelheid afvalstoffen die opgeslagen is in vetweefsel verschilt van persoon tot persoon en is afhankelijk van het voedingspatroon in het verleden.

Waar men voornamelijk bang voor is, is dat er zoveel van deze stoffen vrij komen als je te veel afvalt en te snel afvalt dat ze in het bloed gaan rond circuleren en overgaan in moedermelk.

Hoeveel water je ook zult drinken (2 of 3 liter), de stoffen gaan altijd over in moedermelk omdat het word bepaald door de grootte van de molecuul, vetoplosbaarheid. Val dus af met mate volgens de reguliere norm (1 pond per week)

Overigens kan je jezelf voorstellen dat gevolgen van besmetting van moedermelk (medicijnen of verontreinigers) afhankelijk zijn naar mate een kindje minder of meer melk drinkt.

grtz,

ik geef ook bv en ben erg goed op mn voeding aan t letten, ik heb toevallig vandaag , bij een nacontrole bij de endocrinoloog ( ivm met zwangerschapsdiabetes en verhoogd risico op diabetes type II) gevraagd om een consult bij een dieetiste te mogen hebben over afvallen en borstvoeding

ze heeft een verwijzing geschreven, ik wil wel graag goed voor mezelf zorgen en ook wat afvallen maar beeb gaat natuurlijk voor

daar was de dok t mee eens en daarom dus extra aandacht voor mij en mn voeding

misschien kun je ook eens via de HA vragen om zo n consult met een dieetiste over afvallen en bv?

dan weet je zeker of je t goed doet