hoe te doen…???
ben paar jaar geleden best wat kilos afgevallen met sonja bakker, en ben nu zelf niet meer ant snoepen enzo, maar t lukt me niet de kilos eraf te krijgen en ben mn lichaam zo zat… vind mezelf echt veels te dik…
heb eigenlijk gewoon n dieet nodig op papier waar ik me aan kan houden
sportschool en dietist vind ik eigenlijk te duur… wil eigenlijk t zelfde als sb, boekie en klaar…
oja en wil nog niet stoppen met de bv… iemand tips??
heb ooit een mail naar het kantoor van Sonja Bakker gestuurd met de vraag of haar dieet kon bij bv.
Het antwoord was: ja dat kan, maar hou dan de porties voor mannen aan!
EN: goed in de gaten houden dat je niet te snel afvalt! Een halve kilo per week is de max, dus 2 kilo per maand.
Mocht je te hard gaan, dus hier en daar een iets groter tussendoortje nemen.
Op die manier kan je wel een boekie volgen :thumbup: (maar dus wel even kritisch in de gaten houden dat het niet te hard gaat… eerste weken kan het best even iets harder ging, is voornamelijk vocht, maar het mag niet hard blijven gaan ivm gifstoffen die vrijkomen en dan in je melk komen. Tis natuurlijk lekker als het hard gaat, maar easy does it!).
Een collega vertelde dat zij het toentertijd met weightwatchers gedaan heeft. Je kunt dan aangeven dat je boorstvoeding geeft en dan houd je dus meer points aan over. Kan ook alleen online, dus zonder naar een meeting te gaan Ik probeer’t nog even zo(dus met minder snoepen en zo), anders is dat mijn volgende stap :mrgreen:
ik doe t met t bv programma van weightwatchers en dat gaat goed zonder dat t schadelijk is voor minimuisje hier :inlove:
hmm…ik dacht altijd dat lijnen een no go was :think:
tuurlijk kun je opletten met wat je eet en met wat je drinkt…maar echt lijnen…hmmz…ik heb het niet gedaan en ook ik had/heb het zelfde gevoel als jou groenelimo…maar uiteindelijk heb ik er niet echt iets voor gedaan…ben nu terug op het gewicht voor ik zwanger was, maar ik ben nog steeds 4 kilo “te” zwaar van dat ik stopte met de pil…
Helaas geen tips voor jou…wat ik wel is heb gehoord…is dat er vrouwen zijn die afvallen zodra ze stoppen met de bv…ik hoop maar dat dit ook bij mij gebeurd :shifty: :mrgreen:
wat is je lengte? wat is je gewicht? wat is je normale gewicht? hoeveel beweeg je al? dat zijn eerst eens interessante vragen om te beantwoorden.
Niemand mag te snel afvallen… iemand die BV geeft niet, en iemand die KV geeft ook niet… als je normaal eet… (en geen crash dieet, lijnen werkt niet) kan er gewoon niks gebeuren…
Ben trouwens van mening dat gezond afvallen kan door te sporten… en een gezond eetpatroon te hebben… dus geen rare dieeten… maar normale porties, 3x p/dag… enz… De calorieverbranding moet hoger zijn dan de calorie inname… sporten is een top manier om gezond af te vallen en evengoed een goed eetpatroon te kunnen behouden… :thumbup:
het bv programma bij ww is daar dus ook volledig op gebaseerd,
je eet eigenlijk normaal , niet minder dan je normaal gesproken nodig hebt, bewegen is er een belangrijk onderdeel van
geen crash dieet of raar dieet dus, maar gewoon gezond eten met een klein steuntje in je rug
ben woog voor de zwangerschap 64 kg, 1.61m en sport 3x pw (1x zelf sporten, 2x zelf geven, actief meedoen)
nu 74 kg :thumbdown: nog steeds 1.61 en ook nog steeds 3x pw sporten…
eigenlijk heb ik gewoon iets/iemand nodig die zegt wat ik die dag mag/moet eten…
@eisblume wrote:
Een collega vertelde dat zij het toentertijd met weightwatchers gedaan heeft. Je kunt dan aangeven dat je boorstvoeding geeft en dan houd je dus meer points aan over. Kan ook alleen online, dus zonder naar een meeting te gaan Ik probeer’t nog even zo(dus met minder snoepen en zo), anders is dat mijn volgende stap :mrgreen:
Klopt, hier ben ik van de week mee begonnen en moest ook aangeven of ik bv gaf
Op zich valt het reuze mee, je bent nog niet heel lang geleden bevallen.
Ik zou een goede dietist opzoeken.
@groenelimo wrote:
hoe te doen…???
sportschool en dietist vind ik eigenlijk te duur…
oja en wil nog niet stoppen met de bv… iemand tips??
Ik ben een fervent krachttrainer en vond de sportschool ook veel te duur worden. Zelf heb ik dus maar een setje dumbbells, een barbell en een powerplate aangeschaft (via marktplaats).
Als iedereen 's-avonds voor de TV loopt te hangen, sta ik ook mee te kijken maar ondertussen doe ik mijn oefeningen.
Spiermassa verhoogt het metabolisme… prachtige manier om af te vallen.
2 keer in de week doe ik benen en rug en 2 keer in de week doe ik armen, borst en buik. Kost me ongeveer 3 kwartier per keer…
Bij BV mag je maar een pond per week afvallen ivm afvalstoffen die anders door je lichaam gaan circuleren en in de melk opgenomen worden (mn PCB’s en dioxines)
grtz