De titel zegt het al.
Mijn dochter is bijna 7 maanden.
mag ze nu het zo warm is wat thee/water/dixsap in een flesje erbij of is dat niet nodig?
ik vraag me af of ze genoeg vocht binnenkrijgt, ze krijgt zo’n 4 tot 5 voedingen per dag.
daarnaast groente/fruit.
ik heb namelijk wel eens gelezen dat je bv kindjes naast moedermelk niks anders aan vocht moet geven voor ze een maand of 9 zijn.
Hoe doen jullie dat??
ik heb water geprobeerd, maar z wil het niet dus, krijgt zij gewoon maar bv
ik zat ook met deze vraag…
zelf kan ik altijd BV bijgeven, maar als iemand op hem past natuurlijk niet! Gelukkig drinkt hij afgekoeld gekookt water.
@Dominique wrote:
ik zat ook met deze vraag…
zelf kan ik altijd BV bijgeven, maar als iemand op hem past natuurlijk niet! Gelukkig drinkt hij afgekoeld gekookt water.
daar zat ik ook mee, morgen moet ik werken en ik vroeg me af of ik een flesje dixsap ofzo mee moet geven. Straks krijgt ze dorst en heeft ze aan de 2 flessen die ik normaal mee geef niet genoeg.
ze vindt ander drinken wel erg lekker namelijk (mijn schoonmoeder heeft haar dubbelfris uit een beker gevoerd… :wall: :snooty: )
Je mag best ander drinken bijgeven… vaak ligt de productie rond de 9 mnd stabiel dus dan is de kans op een dip eigenlijk niet meer zo groot… maar ikzelf heb nooit ander vocht gegeven tot een jaar of anderhalf… gewoon omdat ik deed voeden op verzoek en hier ook de mogelijkheid voor had… als je werkt of even niet bij de beeb bent, kun je best water aanbieden… :thumbup:
ok, water kan dus prima.
ik heb ook wel diksap in huis, daar staat op vanaf 4 maanden.
maar ik kan dan beter beginnen met water.
of ik moet proberen nog wat extra te kolfen, als tussendoortje… :think:
Ik haaaaaaaaaatte kolven :silenced: dus ik zou zeggen, geniet van het weer en geef haar lekker water tussendoor… :mrgreen: als je die moeite op kan brengen en kan kolven, super! :thumbup: Geef je dat mee… :thumbup:
Ach en waarom water, ik heb een tik… :roll: water is gewoon gezond voor je en gezond voor de tanden… :inlove: diksap en zo, ook niet verkeerd hoor… maar ik wil mijn dochter water ‘aanleren’… (omdat mijn man haar al ‘lekkers’ geeft… compenseer ik dat)
Ik ben ook geen kolf fan, het kost me veel moeite en ik kan ook alleen maar kolfen met de neusspray erbij, anders komt er niks uit, op wat drupjes na.
ik zit dus eigenlijk ook niet te wachten op extra kolfen…
dan maar wat water tussendoor!
@Esther28 wrote:
Ik ben ook geen kolf fan, het kost me veel moeite en ik kan ook alleen maar kolfen met de neusspray erbij, anders komt er niks uit, op wat drupjes na.
ik zit dus eigenlijk ook niet te wachten op extra kolfen…
dan maar wat water tussendoor!
Ja hoor, denk ook echt dat dat goed kan… :thumbup:
@Esther28 wrote:
ik heb namelijk wel eens gelezen dat je bv kindjes naast moedermelk niks anders aan vocht moet geven voor ze een maand of 9 zijn.
Hoe doen jullie dat??
bv regelt zich eigenlijk vanzelf in de zomer zit er meer water in de bv en in de winter minder, zodat die dan ook dikker / vettiger is
maar 9 mnd is een leeftijd dat ze toch ook al ander drinken erbij kunnen en mogen krijgen lijkt me !
roosvisee / babythee etc krijgt bryan bij ons extra
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstvoeding-in-de-zomer.html
He Esther!
Nou werk je vandaag dus je plan is vast al gemaakt maar toch nog even: als Yara genoeg natte luiers heeft dan heeft ze geen ander vocht nodig. Het mag natuurlijk wel maar het hoeft niet… Ik merk wel dat Wout meer drinkt, de warme dagen wil ie 9x drinken in plaats van 6x wat gebruikelijk is voor 'm…
Werkze!
@Sija wrote:
He Esther!
Nou werk je vandaag dus je plan is vast al gemaakt maar toch nog even: als Yara genoeg natte luiers heeft dan heeft ze geen ander vocht nodig. Het mag natuurlijk wel maar het hoeft niet… Ik merk wel dat Wout meer drinkt, de warme dagen wil ie 9x drinken in plaats van 6x wat gebruikelijk is voor 'm…
Werkze!
bedankt voor jullie reakties, ik ben inderdaad aan het werk vandaag.
ik heb m’n schoonzusje gezegd dat ze een flesje water mag geven als yara huilt en de voedingen op zijn.
Hee Sija, dat extra voeden heb ik hier nog niet gedaan, maar nu je het zegt, yara is de laatste dagen erg huilerig geweest…
ze zal toch geen dorst hebben gehad?
ze heeft net zo vaak gedronken als anders namelijk, ik heb niet bij elk huiltje aangelegd.
Zal ik de komende dagen als ik thuis ben toch maar wat vaker doen, kijken of dat is wat ze wil.
vannacht ging het trouwens goed, ze werd om 23.00 uur zelf wakker voor een voeding (terwijl de late voeding er eigenlijk al een paar weken af is).
Toen heeft ze goed gedronken en daarna geslapen tot 7 uur, jippie!!
mama kon ook wel een nachtje doorslapen gebruiken…