BV afbouwen, mannetje drinkt weinig KV

Omdat ik weer aan het werk moet en niet wil kolfen ben ik nu aan het afbouwen en krijgt mijn mannetje ook KV, echter hij drinkt erg weinig, hij weegt nu 6565 gram is 9 weken oud en drinkt gemiddeld 90 ml, hij is dan daarna wel erg tevreden en doet het er 2 uur mee dan heeft hij wel weer honger. Op een BV is hij 3 uur tevreden. Hij drinkt, als hij drinkt, wel goed uit de fles maar is er dus snel klaar mee, ik heb nu de S-fles van Difrax, heb al zitten denken aan misschien een M-speen maar nu zie ik de melk al naast zijn mond druppelen dus het lijkt me dat hij het er goed genoeg uitkrijgt??



Nu wil ik de ochtenden en avonden/nachten zolang mogelijk gewoon BV blijven geven dus nu krijgt hij dit



02.00 BV

07.00 BV

10.00 KV

12.00 BV

15.00 KV

17.00 BV

20.00 BV



en dan zou hij dus volgende week ook de 12.00 een KV krijgen zodat ik overdag gewoon kan werken en de rest BV kan geven.

Moet ik me nou druk maken om het weinig drinken? Ik ga er nu maar van uit dat zolang hij tevreden is en genoeg plasluiers heeft dat het allemaal wel prima is…



Wat denken jullie ervan?

Geef je hem zelf de flessen of laat je het iemand anders geven? Dat kan wel eens een verschil geven, tenminste dat was bij onze Sanne wel het geval. Als ik het gaf dronk ze veel minder uit de fles dan wanneer oma of de oppas aan haar gaf. Hoelang ben je nu met de kv bezig? Ze moeten er soms ook nog aan wennen, mama’s melk is vaak veel lekkerder.

Lara vindt Fr1so erg lekker, maar andere kv spuugt ze lekker uit :mrgreen: , mama’s melk is echt favoriet :inlove:



Het is wel zo dat als hij tevreden is na de voeding, dat hij het zelf uiteindelijk wel gaat regelen als hij weer iets ouder is en dan wel meer zal drinken en meer tijd er tussen zal laten.

Ik denk dat het met de zuigbehoefte te maken heeft.

Aan de borst moet je kindje meer bewegingen maken met de mond en bij een fles niet.

Als je nu een M speen gaat geven, stroomt de melk nog sneller en hoeft jouw kindje nog minder moeite te doen met als gevolg dat het weer snel zuigbehoefte heeft.

Ik zou naar het kinderdagverblijf gewoon een normale hoeveelheid meegeven en een kleine speen. Zolang jouw kindje goed plast en poept, tevreden en blij is en goed aankomst zou ik mezelf er geen zorgen over maken.



Hoeveel dagen ga je werken? Ga je op de dagen dat je thuis bent wel zo veel mogelijk BV geven om de productie in stand te houden?



grtz

Bedankt voor jullie reacties, als er iemand anders in de buurt is laat ik die de fles geven maar als ik alleen ben moet ik het toch zelf doen maar dan laat ik hem in de kinderwagenwieg liggen of in de wipper want anders lukt het inderdaad niet.



Ik moet straks 3 dagen werken en de andere dagen wil ik dan inderdaad proberen hem wat vaker aan te leggen, wil alleen niet met overvolle borsten op mijn werk zitten dus neem voor de zekerheid wel de handkolf mee, ik had een electrische maar mijn oudste heeft het motortje laten vallen en die doet het niet meer :cry: , heb helaas even niet de financiele mogelijkheid om een andere aan te schaffen of te huren, helaas is dat toch ook behoorlijk prijzig.

En ik moet zeggen dat ik op mijn werk, een kleine winkel, niet echt een goede rustige plek heb om te kolfen en eigenlijk alleen maar manlijke collega’s dus zag er al tegen op om op mijn werk te kolfen vandaar dat ik gedeeltelijk KV wil geven en als het kolfen wel lukt is dat mooi meegenomen natuurlijk. (ik weet ze moeten op het werk voor een kolfplek zorgen maar ben bang dat de enige plek het ketelhok is en ik zie me al zitten :think: )

Het is jammer dat we hier in Nederland al zo snel weer aan het werk moeten, met 6 maanden verlof had ik zeker volledig bv gegeven, bij mij wil het kolfen gewoon niet goed lukken en heb ik met live-voeden ook niet dat het me super makkelijk afgaat, thuis liggend op bed gaat het beste dus dat doe ik dus ook meestal, komt misschien ook omdat ik al best een bulletje heb, 9 weken en al 6,5 kilo, dat houd je niet echt makkelijk vast met andere bv-houdingen, tenminste mij lukt het niet en dat maakt Marley alleen maar onrustig en lukt het voeden voor geen meter)



Hij is gisteren wezen wennen bij het KDV en daar doet hij precies hetzelfde dus inderdaad ik ga er maar van uit dat ik moet letten op hoe hij is en de plasluiers en ik blijf gewoon proberen met de Difrax S speen, hij krijgt het er volgens mij inderdaad goed genoeg eruit.