BV aangevuld met fv in 1 fles??

Ik ben vandaag naar het cb geweest. Ymke is 600 gram aangekomen in 4 weken tijd, ze weegt nu 5955 gram.

De cb arts gaf aan dat het niet echt heel veel was. (al lijkt mij 150 gr per week toch best aardig??)

Aan de borst is ze tevreden, nadien ook. Laat zelf de borst los en huilt niet. Overdag zit er minimaal 4 uur tussen twee voedingen. De nacht slaapt ze door.

Toen ik aangaf dat ik nu werk en Ymke dan per voeding 150 cc afgekolfde melk krijgt zei ze dat dat echt te weinig is. Zou goed kunnen, maar ik kolf gewoon niet meer. Ymke is op de oppasdagen tevreden en heel vrolijk…

Ik moet nu proberen vaker te kolven op het werk… Ben benieuwd. In de ochtend kolf ik 2x 90cc en in de middag maar 2x50-60 cc…

Mijn vraag is niet zozeer hoe ik eea op kan schroeven, maar wel of ik eventueel kv en bv mag mengen…(voor het geval dat…)

Dus bijv 150 cc bv en dan 30 cc kv erbij…

Alvast bedankt

:shock: :shock: :shock: Ik sla hier steil van achterover… 600 gram in vier weken tijd is toch prima??? Hier op het cb gaan ze uit van 80-100 gram per week, dus het lijkt me dat Ymke voldoende tot ruim voldoende is aangekomen…

En als zij genoeg heeft aan 150cc uit de fles, dan heeft ze toch genoeg? Krijgt ze die fles ook op verzoek??

Mij lijkt het echt larie om bij te gaan voeden hoor… ze groeit prima…

ow hahaha, om antwoord te geven op je vraag… hier zeiden ze dat je dat prima kon mengen, en ik heb het ook gedaan… toen ik aan het afbouwen was, gaf ik hetgeen ik kolfde in de fles, aangevuld tot een volledige voeding met kv… De ene keer was dat 30cc, de andere keer 50 of 100… Maar zolang ze nog zo aankomt, zou ik niet gaan vogelen met kv hoor… Dan liever extra aanleggen of tussendoor een extra flesje geven en ook extra kolven op je werk…

:shock: :shock: Dit snap ik ook niet! 600 gram is toch prima??!!! Wat een onzin. Ben het helemaal met mv2kids eens hoor, niet gaan lopen modderen met kv. Beter extra aanleggen en kolven. Maar goed, de hoeveelheid die je kolft zegt niet perse iets over de hoeveelheid die je hebt. Je kindje krijgt er veel meer uit dan zo’n kolf.

Wat een rare arts :wall: Mensen onzeker maken, terwijl daar naar mijn idee helemaal geen reden voor is. Zoals jezelf al schrijft, ze is tevreden, vrolijk, ze doet het heel goed! En ze is trouwens ongeveer net zo zwaar als Nynke op deze leeftijd was.

Volgens mij had hij de verkeerde voor zich ofzo…

Oh ja, dit is natuurlijk geen antwoord op je vraag :oops: vond het gewoon zo’n dom verhaal! Maar dat heeft mv2kids al gegeven…

Van zo’n onwetend advies van je ‘arts’ schrik ik ook weer zeg. Je moet anders de bv curve eens bekijken (iemand anders heeft de link vast wel voor je). Het is normaal bij bv kinderen dat ze van ong. 1 t/m 3 maanden een supergroeispurt maken, maar dat dat na 3 maanden iets afneemt. Mijn dochter was van 3-4 maanden geloof ik ook iets van 600 g aangekomen en dat was prima. Dus gewoon lekker doorgaan met de bv hoor!

http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

Kijk voor de lol eerst hier eens om te kijken hoe het lijntje van je kind loopt. Mocht je dan alsnog willen bijvoeden, … nou ja, ik denk niet dat je dat dan nog wilt :roll: :mrgreen:

:shock: … joh, ik zou wíllen dat Tosca altijd 150 gram per week aan zou komen :wink: . En dan heeft zij zelfs nog een tijdlang combi kv/bv gehad. Wat een vreemd advies zeg :think: . Uhm, en over mengen weet ik eigenlijk niks :oops: :mrgreen: .

ik heb in mijn kraamtijd ook de voeding gemengd, dit mocht van de kraamverzorgster en vk.

om nog even in te gaan op het groeien, hier bij het cb houden ze ook 100-150 gram per week aan. Dus mij lijkt het ook goed. En al helemaal als je dochtertje wel tevreden is en 4 uur ertussen laat.

Je mag kv en bv in 1 fles menegen,niks mis mee…

Nou ja niks mis mee… :silenced:

Lieverd zoals de dames hierboven al zeggen…als je echt mijn mening wil…

Leg het gel*l naast je neer!!!

Doe lekker je gevoel volgen en kijk naar je meisje!!!

Volgens mij doe het prima!

En mijn meisje drinkt nog steeds zo een 150cc tot 180cc per keer denk ik zo een beetje hoor!

Mennnnnnnnnnn af en toe hé :twisted:

Echt hoor niks mis met wat ze weegt en is aangekomen…

Een maandmama bij mij had een keer 40 gram in 4 weken en toen was er niks aan het handje,beebje tevreden dusss.en de volgende keer is er ineens weer meer bij…

O,o,o wat een rukadvies zeg…dat is iig geen bv voorstander dan die daar heeft gezeten…muts!

Succes meis!

Dames,

Onwijs bedankt voor jullie reacties!!! Ik ben hier echt zo blij mee… Ik vond het ook absoluut niet te weinig en vond het raar… Laat ze dan maar lekker in hun sop gaarkoken!! Ik ga wel af op mijn gevoel!!!

Gewoon nog 100% bv geven!!!

Die curve van de who vul ik altijd in… Ymke zit iets onder get gemiddelde en nu ging ze iets verder afwijken, maar niet dramatisch.

Krystle… Saba zat met 8 mnd. volledige bv ook nog onder de curve, maar dat kwam vanzelf goed nadat ze steeds meer vast voedsel ging eten. Dus dat trekt vanzelf wel weer bij. Ga je er volgende keer nog iets van zeggen bij je cb, dat ze je niet zo de stuipen op het lijf moeten jagen :hand: :wink: ?!

@Krystle wrote:

Dames,

Onwijs bedankt voor jullie reacties!!! Ik ben hier echt zo blij mee… Ik vond het ook absoluut niet te weinig en vond het raar… Laat ze dan maar lekker in hun sop gaarkoken!! Ik ga wel af op mijn gevoel!!!

Gewoon nog 100% bv geven!!!

Die curve van de who vul ik altijd in… Ymke zit iets onder get gemiddelde en nu ging ze iets verder afwijken, maar niet dramatisch.

Volg je eigen gevoel! :clap:

Dat gemiddelde moet ergens vandaan komen hè :wink: Leonie zit bijvoorbeeld altijd al ver boven het gemiddelde. Daar zeurt alleen niemand over :lol: (we krijgen wel altijd opmerkingen als: wat een bolle toet, zie die wangen dan!, maar dan denk ik altijd maar: komt allemaal omdat ze mama’s gezonde melk drinkt :inlove: )

Nou een bolle toet heeft Ymke wel… Hahahaha… Iedereen denkt dat het een zwaargewichtje is… Als ik dan zeg dat ze lichter is dan gemiddeld geloven ze me niet…lol