buren

Op het gevaar af dat onze buurvrouw hier ook komt ;-):



Ik heb een beetje moeite met het gedrag van ons buurmeisje. De meiden zijn even oud zowat en spelen vaak samen. Dat doen ze best gezellig trouwens. Maar toch…



Ze is er nu ook en het gaat steeds zo:

Wij willen wat drinken.

Ik: Hoe vraag je dat?

Zij: Wij willen wat drinken

Ik: (denk dat krijg je niet, gemeen he) Hoe zeg je dat Anna Sofie?

As: Mogen wij wat drinken?

Juist.



Geef ik dat buurmeisje een soepstengel, vraagt ze wat het is en wat ze er mee moet doen ??) Die (vr)eet al vroeg op de dag chips en snoep.

Zij: Ik wil nu een snoepje

Ik: Hallo?? Wie vraagt krijgt niets.

Zij: (fluistert)Anna Sofie, pak maar gewoon, je mama kijkt niet (maar mama hoort alles)



Zij: Ik heb en een zwembad en een schommel en een klimrek en een glijbaan en een zandbak en jij hebt alleen maar een zandbak en een glijbaan, na na na na na.

As: Ik heb wel leuk speelgoed (huilt bijna)

Zij: Nietes. En zeg maar tegen je moeder dat ze een stommerd is.

As: Ik heb een líeve mama, geen stomme hoor.



Zij: Poep schijt pis stront lekker in je kont

As: Mama ik snap niet wat ze nu zingt.



Zij: Kijk eens, deze slakken hebben we allemaal vermoord

Ik: Wat?? Zo ga je niet met dieren om. Dat mag dus niet.

As: Dat zei ik toch al (kijkt sip)



Langzamerhand krijg ik het idee dat ik ergens wel iets goed heb gedaan qua opvoeding…

Maar ik krijg ook het idee dat ik de meest irritante moeder ben die er bestaat voor de buren.



Let wel, het kind is ook 4, iets jonger dan Anna Sofie. Vinden jullie dat normaal of ben ik echt het kreng van een buurvrouw?

Die van mij is nog niet geboren,

maar erh, ik vind het niet normaal hoor dat een vierjarig kind zich zo gedraagt. Lijkt me duidelijk een gebrek aan opvoeding.

@Kiddo wrote:

Die van mij is nog niet geboren,

maar erh, ik vind het niet normaal hoor dat een vierjarig kind zich zo gedraagt. Lijkt me duidelijk een gebrek aan opvoeding.




Goedkeuren kun je dit gedrag niet, maar het lijkt me wat voorbarig om te zeggen dat het een gebrek aan opvoeding is. Je wilt soms niet weten wat mijn 5-jarige uitkraamt en die wordt beslist wel opgevoed. Het zijn kinderen, en kinderen zijn nu eenmaal niet gelijk. De een is een “doetje”, de volgende pikt alles wat smerig en raar is op om vervolgens te denken dat het stoer is. Dit pikken ze veelal op op school en bij bepaalde vriendjes. Niet leuk, maar wel een feit

echt gewoon is het niet, maar ongewoon ook weer niet.

dit is naar mijn idee een kind wat veel structuur en duidelijkheid nodig heeft.

zelf alert zijn in de buurt zijn is denk het enige wat je kan doen

In ieder geval is het wel zo dat ik hoop dat mijn kids zich niet zo gaan gedragen!

Ik kan alleen maar zeggen dat mijn dochter zich zo niet hoeft te gedragen want daar is mama dan niet blij mee !



Ik vind dus niet dat je een kreng van een buurvrouw bent en als ik het zo lees zou ik op dezelfde manier reageren en denken als jij.

mijn dochter van 5 roept soms ook woorden dat ik denk pardon

en dan zeg ik weetje wat dat betekend

zegt ze nee dus ik waarom zeg je dat dan

zegt zij ja dat is cool

dat zeggen de oudere kinderen bij haar in de bus

dus ik zeg je bent niet cool als je zulke dingen zegt

ik vind niet leuk als je dat zegt

en dan snapt ze dat toch wel dat het niet cool is om van die woorden te zeggen

Lydia, ik zou in ieder geval 1000 keer liever jou als buurvrouw hebben, dan jouw buurvrouw als mijn buurvrouw…



En laat een ander maar vinden en denken wat die vindt en denkt… Ik denk dat jouw kind straks een grager gezien kind is, dan het kind van je buurvrouw…

dat ben ik met je eens yo !!!

Daar ben ik het ook helemaal mee eens.

Zo denk ik er ook over.



Ik heb zelf een buurjongetje wat heel overheersend is over Zoë.

Ze zijn hele goede vriendjes, zitten ook nog bij elkaar in de klas.

Maar krijg steeds meer het gevoel dat allles wat hij wil moet gebeuren. Dan zie ik Zoë al helemaal in haar schulp kruipen.

Zijn moeder staat daar dan ook bij en die zegt daar niks van.

Zijn ouders zijn gescheiden, en het is altijd de schuld vaqn z’n vader :roll:.

Lekker makkelijk.

Dus ik ben nu opgehouden met van binnen tot 10 te tellen.

En pak hem nu zelf aan. Hij krijgt van mij een grote mond en af en toe pak ik hem gewoon even beet en kijk ik hem alleen maar even aan. :twisted:

Mijn dochter hoeft toch niet te lijden onder zijn gedrag :?:

Het weerhoud me nu wel heel erg om haar alleen buiten te laten spelen.

@Yolanda wrote:

Lydia, ik zou in ieder geval 1000 keer liever jou als buurvrouw hebben, dan jouw buurvrouw als mijn buurvrouw…



En laat een ander maar vinden en denken wat die vindt en denkt… Ik denk dat jouw kind straks een grager gezien kind is, dan het kind van je buurvrouw…
helemaal mee eens…



mijn kinderen komen trouwens ook wel eens thuis met woorden waar ik niet van gediend ben(ook opgepikt in het busje van school) maar dat druk ik dan wel snel de kop in door uit te leggen dat het niet netjes/lief of whatever is om zulke dingen te zeggen en gwelukkig luisteren ze daar doorgaans naar…

Zoniet NOG een keertje duidelijker uitleggen

Lydia, als ik het zo lees doe je het :thumbup: als moeder! En qua opvoeding doe je het 100x beter dan je buurvrouw als ik je verhaal zo lees. En mijn ervaring is bovendien dat veel kinderen zich in een “vreemde” omgeving vaak netter gedragen dan thuis :think: stel dit zou “netjes” gedrag voor dat vriendinnetje zijn, hoe moet dat dan thuis?



Je mag trots zijn op je dochter! En dat buurmeisje moet maar doorkrijgen dat bij jullie in huis andere regels gelden dan bij haar. Ze kan nog heel wat van Anna Sofie leren volgens mij.

Amy heeft ook zo’n vriendinnetje die alles heeft en alles mag,ze pakte hier ook gewoon drinken uit de koelkast en snoepjes uit de kast.Ik ben toen vorige jaar zo boos geworden ,ze komt hier haast iedere dag maar mijn kinderen mogen zelf niets pakken dus een ander kind ook niet.

Hier ook met de ouders over gesproken.