Buren zijn aan het verbouwen, help!

Ik zit met het volgende en zou het fijn vinden als er mama’s met mij mee zouden willen denken…

Onze nieuwe buren zijn aan het verbouwen. Ze zijn nu ruim 2 mnd bezig.

We wonen in de helft van een boerderij. We hebben erg veel last van alle bouwgeluiden… Ze komen ’s avonds, net als ik (man werkt bijna iedere avond) de kindjes naar bed breng en klussen dan door tot 21-21.30. Gelukkig gaan ze niet heel lang door maar het is wel zo dat, zeker op de avonden wanneer er veel lawaai gemaakt wordt (de meeste avonden) mijn kinderen pas rustig inslapen als zij stoppen. En dat is natuurlijk veel te laat voor kindjes van 1 ½ en 3 ½ . Helaas doen ze in de weekenden niets; jammer want dan kunnen ze een grote slag slaan en wij hebben uiteraard liever dat ze overdag lawaai maken dan ’s avonds. Maar ja, helaas kan ik niet oordelen over hun weekplanning.

Nu is het ook nog zo dat ik hoogzwanger ben en ben t heel eerlijk gezegd breekt t me toch wel een beetje op nu…

Wat zouden jullie doen?? Bedankt voor jullie tips en meedenken! :thumbup:

Toevallig hebben wij zelf een jaar verbouwd. :wink:

Elke avond en elk weekend waren wij aan het klussen.

Wij waren ons bewust dat het voor de buren erg vervelend was, maar het was helaas niet anders. We hebben zo veel mogelijk geprobeerd om 's avonds geen klussen te doen in ruimtes die grensden aan de buren of klussen te doen die veel herrie opleverden. Die bewaarden we voor het weekend…

Eerlijk gezegd vind ik het best wel schappelijk dat ze om 21.30 uur stoppen.

Maar ik zou het wel bespreekbaar maken dat je kinderen slaapgebrek hebben door het lawaai en of het mogelijk is dat de herrieklussen in het weekend gedaan kunnen worden.

Dat zou ik -als klusser- fijn gevonden hebben, als er gewoon rustig over gesproken kon worden. Het is vervelend als je met je buren daardoor geen goed contact zou hebben.

Maar heb ook een beetje oog voor hen, want ik weet uit ervaring dat het ook niet altijd meevalt hoor :mrgreen:

Pé, bedankt voor je antwoord…

Klopt helemaal wat je zegt, daarom hebben we er ook niets over gezegd…

Maar… ze kwamen gister vertellen dat ze zo goed als klaar zijn met de hele harde bouwgeluiden komende week :dance: Voor beide partijen fijn…

Groetjes!

en als je net bevallen bent zou ik vragen of ze het even iets rustiger aan willen doen met de herrie

maar fijn dat ze erbijna klaar mee zijn

maar het blijft lastig verbouwen wij hebben ook 5 maanden verbouwt in ons huis gelukkig was iedereen erblij mee

want het huis werd weer mooi en geen kleine kinderen in de buurt