Tygo heeft ongeveer 2 Ã 3 cm achter beide oren een klein bultje (rond de schedelgrens). Het lijkt een kliertje. Het floept heen en weer onder mijn vinger als ik erover heen aai. Hij lijkt er geen last van te hebben. Ik heb het laatst aan de verpleegkundige van het cb gevraagt. Zij weet het ook niet. Ze gokt ook op ‘gewoon’ opgezette kliertjes. Ik vind het toch wel vreemd, want hij heeft dit toch al een aantal weken.
Herkent iemand dit?
:think:
geen idee…maar is misschien een foto handig??
Als je ze zou zien wel, maar kan ze alleen voelen…
dat zijn de lymfekliertjes niks mee aande hand , als het kindje wat onder de leden heeft een verkoudheidje ofzo kunnen ze iets opgezet zijn.
de dokter voelt ook altijd in de nek of ze opgezet zijn en zo ja hoe erg kan de dokter een indicatie aan geven !
kyano heeft er ook 2 in zijn nekkie
idd lymphkliertjes en is niet ernstig
Mij werd de eerste keer door de consultatiebureau arts verteld dat ik die bultjes kon voelen en dat ik me dan geen zorgen moest maken!
Weet niet meer precies wat het was, maar het was niks ernstigs. Als je tóch verontrust bent moet je even naar de ha.
bij moppie van de week ook goed gevoeld, zijn idd. de lymfekliertjes, ze was ook snotverkouden en dan voel je ze gelijk goed zitten, ze floepen ook wat heen en weer als je eraan voelt.
Thije heeft ze vanaf de geboorte al en achter een oortje en die zie je goed en gaan ook niet weg.
Maar zolang je bultje kan bewegen en niet vast zit was het goed volgens de huisarts.Opgezette kliertjes,niet verontrustend.
Oo, wat een fijne berichten. Zojuist op de laatste les van onze zwangerschaps(na) gym vertelde een jonge moeder hetzelfde. Ben helemaal gerustgesteld. Dank jullie wel! :-*