Wie o wie weet wat dit is…
Gisteravond voelde ik bij Jana achter in haar nekje een bult. Het zit aan de rechterkant.
Het doet geen pijn als ik er aan kom, van buiten af zie je het ook niet, je kunt het alleen voelen, het heeft de grote van een halve knikker ( kleine knikker)
Ik ben nu zelf aan t twijfelen of het een muggenbult is want ze is op meerdere plekken geprikt.
Het zit zeg maar op de grens tussen schedel en nek. Het zat er ook in een keer, want toen ik haar in bedje deed smorgens zat er nog niks.
Kan het ook een opgezette klier zijn ?? Waar zitten die klieren eigenlijk ??
Als het niet weg gaat ga ik zo wie zo even langs de huisarts om te kijken wat het is.
alle drie mijn kids hebben een bultje in hun nek, aangrensen aan hun schedel zeg maar. een onderhuids zacht bultje. de 1x schrok ik :shock: maar schijnt heel normaal te zijn. idd een opgezet kliertje.
Ik schrok me gisteren helemaal wild, en vooral als ik dan ga googlen wat t kan zijn krijg je allemaal enge dingen te lezen, dus ik dacht laat ik t hier eens vragen.
Als het een muggenbult zou zijn zou het rood en warm moeten zijn lijkt me, maar dat is t niet, ze krabt er ook niet aan.
Dat is een opgezet lymfekliertje. Ik meende dat bijna alle kleine kindjes dat hebben en dat het na verloop van tijd vanzelf weer verdwijnt.
Mijn beide kids hebben dit gehad…Jenna heeft het nog steeds…
Volgens onze huisarts is het een opgezette lymfeklier wat vanzelf wegtrekt…
Dat is een opgezette lymfeklier.
Meestal zijn ze dan ook wat ziekjes, zoals verkouden of een kinderziekte.
Ja klopt, lymfekliertje.
Corné heeft het ook en zoiets is fijn als je van het bestaan weet.
Waar je op moet letten is dit: is het bobbeltje beweegbaar en wordt het niet groter.
Diégo heeft ze nog steeds, ook al vanaf zijn geboorte af aan en ze zitten er bij hem altijd.
Ik weet niet hoor, maar als mijn zuigeling een bult in zijn nek heeft ga ik ermee naar de dokter. En dat zou ik TS ook willen aanraden.
@pippilangkous wrote:
Ik weet niet hoor, maar als mijn zuigeling een bult in zijn nek heeft ga ik ermee naar de dokter. En dat zou ik TS ook willen aanraden.
Dat was volgens mij ook haar bedoeling :think:
@Tamara30 wrote:
Als het niet weg gaat ga ik zo wie zo even langs de huisarts om te kijken wat het is.
hmmm ben eigenlijk ook wel benieuwd naar “de bult” aangezien het 8 juli was dat TS dit schreef…
Bij mijn kereltje heeft de ha er 2X naar gevoeld en gekeken en kwam tot de conclusie dat het opgezette kliertjes waren.
Als ik last van mijn allergie heb, heb ik zelf ook nog steeds 2 opgezette kliertjes aan de onderkant van mijn schedel en 1 onder mijn kaak en 1 in mijn nek. Die zijn in mijn jeugd ook door een arts onderzocht (sowieso ff laten nakijken kan geen kwaad :thumbup: ). Maar wat ik maar wil zeggen, niet alleen babies of kinderen hebben ze .
Ik ben ook wel benieuwd wat haar ha heeft gezegd over dat bultje.
Tygo heeft er ook één in zijn nek. Onze ha zei dat het een onderhuids vetbultje is.
T.hije heeft het ook nog steeds. Zit er al vanaf geboorte.
Hij is beweegbaar en geen pijnklachten. Grootte blijft hetzelfde.
Er hebben 3 artsen een kijkje genomen en kwamen allemaal tot de conclusie dat het een opgezet onschuldig kliertje is.
Allebie mijn kinderen hebben dat ook. Bij Mik kun je ze zelf zien zitten, zo groot. Zijn idd opgezette klieren, al is Mik wel getest op leukocyten. Was wel hoog, maar net binnen de grens.
Laat het altijd ff checken bij de HA als ik er voor andere redenen ben.