Buitenspelen (tot hoe laat, vanaf hoe oud)?

Gwen mag tot 17.00 uur buitenspelen, maar ze mag alleen hier in de straat (doodlopend en speeltuin tegenover ons huis). Dat mocht ze met 4 jaar. (ze is nu 5) Dean mag alleen onder mijn toezicht of dat van een andere volwassenen buitenspelen. In de tuin mag hij wel alleen spelen, maar daar kan hij dan ook nergens heen.

Als Gwen niet buiten wil spelen hoeft dat niet. Ze is echter een echt buitenkind, dus dat komt niet vaak voor.

@hanneke wrote:

Wat doen jullie met kinderen die niet naar buiten willen???

Als ze een keer niet naar buiten willen dan zijn ze meestal ziek/niet helemaal fit of is het erg slecht weer.

De oudste gaat op school sowieso elke dag naar buiten en verder moeten we alles lopen/fietsen. En het zijn 2 buitenspeelkinderen, zeker in de lente / zomer / vroege najaar zijn ze haast niet binnen te krijgen!

In de winter doen we ook vaak korte uitstapjes; brood brengen naar de eendjes, gewoon een blokje om, glas wegbrengen naar de glasbak.

Oh ja en we moeten iedere dag naar ons konijn, woont ook buiten :wink: .

Wat lijkt me dat heerlijk :inlove:

Hier zijn ze alleen graag buiten wanneer wij met ze meegaan. Nadeel van het wonen in de stad denk ik.

Ze hebben hier ook niks, alleen maar een kale aangelegde speelplaats met een graffitti-wipkip :wink: