buitenschools

Moeders, juffen en andere ervaringsdeskundigen 8) ,

Na de vakantie gaat Anna Sofie naar groep 3.

Daarnaast wil ze ook iets doen, ze wil om gym (ontspanning en goed voor haar houterige motoriek!) maar we zijn ook wezen kijken bij kunstzinnige verkenning, 32 weken, 4x8 weken een onderdeel (muziek, theater, dans, beeldend) Dat laatste vonden we allemaal ook erg leuk klinken.

Gym lijkt me vooral voor haar lijfje erg goed.

Maar wordt dat niet te veel, als je in groep 3 zit?

Gym is 3 kwartier, kv is een uur.

hangt van je kind af

in groep 3, vooral tot aan de kerstvakantie gaat het heeeeeeel snel

weet niet welk systeem ze bij jullie op school hanteren

hier leerden ze om de 3 dagen een nieuw woord te lezen en te schrijven

is dus maar net hoeveel energie het haar gaat kosten en hoeveel energie ze nog heeft om andere dingen te doen

aan de andere kant kan ze zo ook energie wat kwijt…

gym hebben ze op school ook ( hier 2 keer in de week) maar is natuurlijk anders dan op een club

anders starten met kv en als je merkt dat ze energie over hebt later op gym doen ?

Mijn oudste zit nu in groep 3… Ook zo’n lekkere houten klaas… :mrgreen:

Omdat hij nu nog 1 keer in de week zwemles heeft…en ik 2 of 3 dagen in de week werk, heb ik gekozen om doordeweeks niets in te plannen voor hem, behalve de zwemles…

Als hij zijn diploma heeft, mag hij van mij op een sport… (dat zal dan of tennis of judo worden…(judo is trouwens erg goed voor houten klaasjes)…

Maar eerst het zwemmen!

Kunstzinnige vorming vind ik wat anders dan een sport… Dat zou er wel bij passen, maar ik krijg dat niet rond omdat ik zelf niet altijd thuis ben om te halen en te brengen…

Op zaterdag gaat hij naar de scouting… Lekker rousen met leeftijdsgenootjes…

Goed naar je kind kijken… Mijn nichtjes doen er gym even bij… Mijn oudste heeft na school echt niet de puf om vanalles nog te doen…hij is er gewoon echt moe van… (hoewel het de laatste tijd beter gaat…)

Als je dochter het graag wilt…zou ik het gewoon proberen…

Ik ben lerares van groep 3 en ja, het is heel zwaar. Maar als wij kinderen hebben die houterig zijn of een zwakke motoriek, dan raden we toch aan daar wat mee te doen. Dus ik denk dat het in haar voordeel kan werken als je haar toch op gym doet. Als het goed is heeft ze ook 1 of 2 keer gym op school, maar het is toch wel belangrijk een goede motoriek te hebben. Zeker als ik kijk naar het schrijfonderwijs, maar ook naar andere situaties in de klas. Als je zorgt dat haar weekplanning niet te vol zit en ze op lange dagen niet zoveel na schooltijd heeft, moet het vast goedkomen. Een woensdagmiddag is meestal erg geschikt voor buitenschoolse activiteiten! Succes!!!

Diddle, mijn oudste heeft daar op school een dik half uur extra gym voor…op de woensdag, aan het einde van de ochtend, door de gymjuf…

Dat werkt hier prima!