Buitengesloten

Vandaag hoorde ik dat ons kind als straf buiten moest blijven op het plein ((in ieder geval 5 minuten, misschien wel langer) helemaal alleen, zonder toezicht!): ons kind is net 5 jaar.

Afgezien van het pedagogisch effect van zo’n straf (het kind was zeer overstuur), ben ik erg geschrokken van de onveilige situatie.

Hoe zouden jullie hier mee om gaan?

Ik zou even navragen wat er precies is gebeurt, zowel aan je kind als de leraar. (ik heb je andere topic ook gelezen en zou mij niet alleen richten op een via-via verhaal)

Ik vind een schoolplein niet persé een onveilige situatie.

Ik ga er vanuit dat het volgens de richtlijnen het plein veilig is, dus dat vind ik iets schokkends.

Kinderen worden wel vaker uit de klas gezet als ze iets hebben gedaan.

Wellicht dat ze toevallig net aan het buitenspelen waren en ze besloot jouw kind buiten te straffen en apart te zetten omdat het jassen uitdoen en weer in de klas gaan zitten met andere kinderen altijd rommelig verloopt. De straf zou dan misschien niet z’n effect hebben.

Maar goed, daarbij vind ik het sowieso iets om met de juf te bespreken. Soms is een korte uitleg voldoende.

Ook gesloten wegens crossposting. En het vriendelijk mar dringende verzoek om hier nu wel mee op te houden, het topic staat nu op 3 plekken.