buitenbaarmoederlijke zwangerschap zien in bloed?

Kan dat?

nee, lijkt mij niet… het enige dat ze kunnen “zien” aan het bloed a.d.h.v. de hoogte van het hCG, is hoeveel ze in de baarmoeder zouden moeten kunnen zien met een echo.

het is hoe je het interperteerd denk ik :think: .

want hsg zit in het bloed en via bloedprikken en metingen kunnen ze zien hoe hoog het hcg is en wanneer de waardes afwijken kan dit lijden tot een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. (of zit ik er nu naast?)

Ik dacht toch ooit eens gelezen te hebben dat bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap de HCG te snel steeg?

Dank voor jullie antwoorden meiden…



:-*

ja is te zien :slight_smile:

ja is te zien :slight_smile: -ok, het kan een vermoeden geven, herhalen van de bloedtest, en echo moet uitsluitsel geven :thumbup:

@Guusje wrote:

ja is te zien :slight_smile: -ok, het kan een vermoeden geven, herhalen van de bloedtest, en echo moet uitsluitsel geven :thumbup:




zouden mijn woorden kunnen zijn…

Als de hcg-waarden stijgen, maar er nog altijd niets te zien is in de baarmoeder, stijgt ook de verdenking op een bbz.



Dat was bij mij het geval; de waarden bleven stijgen, maar er bleef “leegte” te zien.



Dus in die zin valt het wel uit het bloed af te lezen.



Bij mij werd toen met spoed bloed geprikt, een paar dagen lang, zodat de uitslagen ook sneller binnen zijn…

Vanwaar de vraag? Wanneer de gyn/verloskundige zoiets vermoedt dan zal hij/zij toch actie ondernemen neem ik aan?



Ik mocht voor echo komen na 6 weken, na een 1 miskraam, toen was er weinig te zien, week later terug, zelfde beeld. Toen werd ik doorgestuurd naar de gyn om bbz uit te sluiten. Helaas werd dit toen gevonden in mijn eileider. (via echo) toen bloedprikken om te kijken of de waarden hoog zouden zijn, dit zou betekenen dat er nog steeds ontwikkeling gaande zou zijn. Is dit niet zo dan heb je kans dat de natuur het zelf oplost…

Helaas veel activiteit. Dag later geopereerd en mijn eileider was al gesprongen!!! Had helemaal geen klachten. Levensbedreigend, hoorde ik later.

Dus niet gaan speculeren lijkt me maar bij twijfel onderzoek laten doen! (eileider moeten missen is al erg genoeg).

Is idd maar net hoe je t bedoelt.

Ze kunnen je HCG wel uit je bloed halen waar ze kunnen zien of er een zwangerschap is. Maar de echo maakt t pas echt duidelijk

Bij werd een echo gedaan waar niets op te zien was en mijn HCG steeg wel gewoon “goed” zoals bij een normale zwangerschap.

Toen ze een paar dagen later weer keken was er weer niets te zien en werd ik daarbij ook heel erg ziek. Toen hebben ze een operatie gedaan en bleek het vruchtje zich los in me buik tehebben genesteld dus bij mij wel mijn eileiders nog beide aanwezig.



Heb je bij jou het idee dat het zo is? Is wel belangrijk dat je dat laat nakijken en niet zoals ik ineens heel ziek word



gr loes

hoi Lous,



Ik heb in nov 2002 een BBZ gehad. Op echo’s was niets te zien.

Uiteindelijk via bloedwaardes meten, kwamen ze er achter dat ik een BBZ had.



gr Claudia

Dames, een beetje traag maar bedankt voor de verdere reacties.



Ik vraag dit niet voor mijzelf he. ALhoewel, dus wel voor mijzelf, voor mijn info, maar het gaat niet over mij…



Het gaat over iemand dicht bij ons die haar 7 ivf heeft gehad en eindelijk zwanger was. Nu hadden ze bloed geprikt en zeiden ze dat het waarschijnlijk een bbz was. Na een week kreeg ze een echo en zagen ze dat het vruchtje te klein was voor de termijn en aan de buitenkant van de bm zat. Nu nog een keer een echo en weer te klein.



Nu krijgt ze volgende week WEER een echo. Ik vraag mij alleen af of ze haar zo niet hoop geven die er bijna niet meer is…

het gaat niet om hoop geven die er niet meer is, maar ze willen waarschijnlijk zien of het vruchtje vanzelf opgenomen wordt door het lichaam, of dat het operatief verwijderd zal moeten worden…



sterkte voor je vriendin!

@Fietje wrote:

het gaat niet om hoop geven die er niet meer is, maar ze willen waarschijnlijk zien of het vruchtje vanzelf opgenomen wordt door het lichaam, of dat het operatief verwijderd zal moeten worden…



sterkte voor je vriendin!




Weet ik ook. Alleen geven ze haar steeds kans dat het nog ‘goed’ kan komen, al zeggen ze wel dat de kans klein is.



Kijk ik ben geen dokter he. Maar zij zijn al jaaaaaaaaaaaaren bezig en ik zou haar dan niet elke keer die hoop geven.



Wat je hoort gewoon wat je wilt horen, en dat snap ik met zo’n grote kinderwens…

Moet zeggen dat ik het ook niet zo heel erg “netjes” vind om dan iemand die al zolang bezig is, elke keer maar hoop te geven, terwijl die er niet is. Als je idd zolang bezig bent, klamp je je vast aan elke strohalm die je krijgt aangereikt lijkt me.



Heel veel sterkte met het steunen van je vriendin straks. Denk dat ze alle steun goed kan gebruiken om de klap (want ik neem aan dat het een grote klap voor ze gaat worden) te verwerken.



ondertussen :pray: we natuurlijk dat we er allemaal naast zitten, en het toch goed blijkt te komen :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Ja zeker hoop ik dat… :inlove:

Hou je ons op de hoogte?

@ICL wrote:

Hou je ons op de hoogte?


Ja ik zal hier posten als ik meer weet.



Donderdag heeft ze weer een echo.

De dokter had gezegd dat ze rekening moest houden met een miskraam.

De vader blijft (te) optimistisch en de hoop blijft natuurlijk…

Hoe is het vandaag gegaan??? :pray: