Buitenbaarmoederlijke zwangerschap (eug)

Hallo,



Vorige week ben ik geopereerd aan een EUG. DIt was best heftig.

Nu vraag ik me af of er meer meiden zijn die dit mee gemaakt hebben?

Maar ook hoe snel was je cyclus weer normaal.



Groet Missy

Hoi,



Wat erg voor je/jullie.

helaas heb ik het ook meegemaakt. Na een 1e miskraam mocht ik al vrij snel komen voor een echo (toen ik weer zwanger bleek). Daar was toen niets op te zien en een week later stuurde de verloskundige me door naar het ziekenhuis om een eug uit te sluiten…werd helaas toen gevonden.

Omdat het zwangerschapshormoon erg hoog was moest ik geopereerd worden. Dezelfde dag bleek mijn eileider al gescheurd! Had dus een acute situatie kunnen worden!

Eileider is verwijderd.



Cyclus was meteen weer oke en we zijn er ook meteen weer voor gegaan! helaas tot op heden nog steeds geen kindje…of kindje in mijn buik!

Sterkte in ieder geval!

Bij een volgende zwangerschap (gaan we van uit natuurlijk!), moet je wel na ca. 6 weken al komen voor een echo. Maar dat zullen ze je wel hebben vertelt.



gr.

ineke

Ben inderdaad ook direct geopereerd en mijn rechter eileider is weg gehaald. Dit was mijn eerste kennis making met een zwangerschap. Niet zo leuk dus. Maar we hebben goede moed voor een evntuele volgende zwangerschap.

Gyn gaf inderdaad aan met 6 weken een echo bij een volgende zwangerschap. Hoop niet dat dit heel lang op zich laat wachten.



Wat vervelend Ineke dat je tot nu toe nog niet zwanger bent.

Tja, de 1e keer was ik al zwanger de 2e maand na het stoppen met de pil (maart 2005).

Maar het komt niet alleen door die missende eileider hoor. Heb een afwijking aan mijn eierstokken. Lang verhaal.

Dus ga jezelf maar niet met mij vergelijken!



Hoop dat je veel eitjes aan je linkerkant zult krijgen en dat het snel weer raak mag zijn en dan op de goed plek zich in zal nestelen!

Blijft toch altijd wel een schrale troost dat de klik er is en je zwanger kunt worden.



gr.

Ineke

Missy, wat vervelend voor je :hug:

Hopelijk ben je snel van je pijn af en kun je weer aan de slag. Verder duurt het hopelijk niet lang voordat je weer zwanger mag raken, en dan wel op de juiste plek :-*



enne leuk om je hier tegen te komen :lol: :lol:

Dankje voor je reactie. Dat geeft positieve moed.



Ik ben langzaam aan het opknappen dus gaat helemaal goed komen.

Ik wil je eerst heel veel sterkte wensen!



Ik heb zelf ook een EUG gehad. Ik was 9 weken toen ik geopereerd werd.

Mijn eileider is gespaard gebleven, maar volgens mijn gyn zat daar wel lidtekenweefsel waardoor het eitje opnieuw kon blijven steken.



Ik vond het een heel nare ervaring…bijna traumatisch. Ik was nog nooit geopereerd. Ik was erg bang voor het mondkapje. Die zou ik niet krijgen volgens de anasthesist.

Toen ik eenmaal op de ok was werden mijn benen vastgesnoerd en kreeg ik de spuit door het infuus en dus wel het kapje…krijg er nu nog de rillingen van



Toen ik weer op zaal lag bleek ik naast de verloskamers te liggen…Allemaal blije mensen voor mijn deur langs , huilende pasgeborenen over de gang…Ik heb me heel alleen en heel verdrietig gevoeld…



En dan weer thuis…Ik had echt de tijd nodig weer op draad te komen…eerst veel pijn…helemaal beurs van binnen…

En dan ook nog psychisch…De buitenwereld vond dat ik er snel weer bij moest, maar ik kon het niet…was gewoon helemaal van de kaart…

Ik ben erg blij dat ik voor mezelf de tijd heb genomen te herstellen…



Toen ik op nacontrole kwam zagen we op de echo dat er een eitje op springen stond.

Dat is waarschijnlijk Esmee geworden…



Neem de tijd voor jezelf…en voor de verwerking…



Ik hoop dat je wens snel in vervulling mag gaan! :-*