Buiten spelen met je kind

ik denk dat wij sophie te veel verwend hebben door samen te spelen… dit heeft nu als resultaat dat ons meiske niet/nauwelijks alleen kan spelen, en ze altijd om interactie met ons vraagt, of maar wat in de stoel hangt te hangen.

Ik ben juist erg blij met dit mooie weer, dan is ze veel buiten in de zandbak of op het speeltuintje (achter ons huis) en heb ik even een paar minuten echt tijd voor mezelf ipv dat ik steeds mee moet spelen

Mijn zussen speelden vaak samen vroeger en ik was altijd te klein om mee te doen, dus ik speelde vaak alleen. Mijn ouders werkten veel, dus die waren er ook niet altijd om mee te spelen, maar ik vermaakte me altijd prima vroeger. Ik speelde zelfs monopoly in mn eentje :lol: Maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik me sinds kleins af aan altijd prima heb kunnen vermaken in mn eentje. Speelde ook erg veel buiten met de buurkinderen.



Met de gastkinderen hier speel ik ook niet continue. Als we in de tuin zijn spelen ze vaak lekker zelf of met elkaar en tussendoor speel ik mee in de zandbak enzo en buiten lunchen doen we al snel als het lekker weer is. Binnen speel ik ook niet continue met ze. Ze vermaken zichzelf heerlijk, alleen of samen. Tussendoor boekje lezen, toren bouwen en dan weer zelf spelen.



Ik denk dat, met eigen kinderen vooral, een uurtje qualitytime zeker voldoende is per dag. En op een drukke dag iets minder samen-tijd zullen ze ook niets van krijgen :slight_smile:

@Noekie wrote:

Ik speelde zelfs monopoly in mn eentje :lol:




Zit redelijk vlot op mijn oudste broer en de jongste komt er ook niet achterlijk lang achteraan… en toch deed ik dit ook wel hoor :lol: . En gister zat ik vanaf een afstandje even mee te luisteren toen de oudste buiten speelde en die speelde ook in zijn eentje een heus potje knikkeren… hij won wel altijd :mrgreen:

haha ja dat is hier ook juist een reden om een spel alleen te spelen :lol:



Ik ben geloof ik niet zo’n meespeel-moeder :think:

Vraag me af waar m dat in zit. Toen ze kleiner waren gaf ik wel vaak aanzetjes tot spelen, met de boerderijdieren of de treinbaan bijv. Na een poosje ging ik dan mijn eigen ding doen en speelden kinders zelf verder.

Nu zit het hem vooral in samen dingen doen, maar niet zozeer echt spelen. Dat doen ze toch met elkaar, of met buurkindjes/vriendjes van school.

Ik kan me wel voorstellen dat dat met een enigskind heel anders is.

Nu met de mooie dagen hier komt het zelden voor dat ik minder dan vier kinderen over de vloer heb, dus hebben ze altijd wel wat te doen/iemand om mee te spelen.



Mijn dochter blijft het meest nog bij mij in de buurt, met haar werk ik dan aan de (moes)tuin, we koken samen, ik leer haar handwerken. Wel echt qualitytime, maar niet echt spelen dus.