omdat mijn man de hele kerstvakantie aan het werk is willen we proberen om de eerste week na de vakantie toch een week er tussen uit te gaan. Maar eigenlijk is dat tegen mijn principes :oops: maar hij moet echt werken en dat is al een heel feest in de decembermaand.
Ik vind een week missen eigenlijk veel te veel… Hoe zien jullie dat?
Ik vind het ook wel veel maar ik denk dat het er ook vanaf hangt hoe je kind het doet op school. Moet zij al op haar tenen lopen of doet ze alles fluitend.
Toen ik op de basisschool zat, , gingen wij meestal ook buiten de vakanties om op vakantie.
Meestal kreeg ik wat werk mee, zodat ik niet achter zou raken.
Maar wel zo dat ik niet de hele dag ermee bezig hoefde te zijn.
(Behalve bij 1 leerkracht… kreeg je gewoon meer werk mee dan ze die week in de klas deden…)
Als AS goed kan mee kan komen, zou ik het gewoon overleggen met de school.
Ik zou ook kijken hoe het gaat op school, een weekje lijkt lang maar is niet onoverkomelijk toch? Behalve als ze nu al moeite heeft om bijv. in het ritme te komen/blijven of om het tempo van de groep te volgen. Lukt dat zonder problemen dan zou ik lekker gaan!
Bij ons moet je echt met een goede reden komen om buiten de schoolvakanties vrij te krijgen als het kind 5 of ouder is. Ik weet wel dat als je als ouder seizoensgebonden werk hebt, je buiten die periode met de kinderen op vakantie mag (geld dat misschien in het geval van je man met de kerstvakantie?) en verder mogen bij ons alleen een paar dagen bij de gebruikelijke familie aangelegenheden.
Als het bij jullie zou lukken hangt het inderdaad ook nog af van het niveau van je kind, maar aan de andere kant als het kind ziek is, mist het ook school.
je moet het ruim van te voren aan vragen bij de schooleider. die beslist dan os het wel of niet kan. ze zijn er echt wel veel strenger in geworden, bij ons op school is het eigenlijk altijd nee tenzij je aan kan tonen dat je geen enkele vakantie als gezin op vakantie kunt binnen de schoolvakanties.
Bij ons mag je alleen buiten de vakanties vrij als je kan aantonen dat 1 van de ouders geen enkele week van de 13 weken schoolvakantie vrij kan zijn. En dan pas mag het. En er zijn maar weinig ouders die geen enkele week van die 13 vrij kunnen zijn.
@maantje wrote:
je moet het ruim van te voren aan vragen bij de schooleider. die beslist dan os het wel of niet kan. ze zijn er echt wel veel strenger in geworden, bij ons op school is het eigenlijk altijd nee tenzij je aan kan tonen dat je geen enkele vakantie als gezin op vakantie kunt binnen de schoolvakanties.
en dat van Danielle_M staat ook zo beschreven op de site van postbus 51.
We hebben overigens wel toestemming gekregen, ook al heeft H. in de zomer wel 3 weken vrij.
Ik vind een week erg veel voor de kids om te missen.Er zijn genoeg schoolvakanties en ikzelf mag bijvoorbeeld in deze periode ook geen vrij nemen.Toen mijn man in de detailhandel werkte kon hij dat ook niet.
Ik persoonlijk zou het geen reden vinden om dan maar een week na de vakantie met de kids op vakantie te gaan.
Wel apart dat zo’n school het goedkeurd vind ik.
@lydia wrote:
@maantje wrote:je moet het ruim van te voren aan vragen bij de schooleider. die beslist dan os het wel of niet kan. ze zijn er echt wel veel strenger in geworden, bij ons op school is het eigenlijk altijd nee tenzij je aan kan tonen dat je geen enkele vakantie als gezin op vakantie kunt binnen de schoolvakanties.
We hebben overigens wel toestemming gekregen, ook al heeft H. in de zomer wel 3 weken vrij.
dus jullie gaan wel?
grappig, kan me nog een vrij recente discussie herinneren 8) Joseetje wil um vast wel even opsnorren :mrgreen:
edit
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=79249&postdays=0&postorder=asc&start=45 niks zo veranderlijk als de mens en het is natuurlijk wel al drie, wat zeg ik; bijna 4 maanden geleden
@fiep klophout wrote:
@lydia wrote:@maantje wrote:je moet het ruim van te voren aan vragen bij de schooleider. die beslist dan os het wel of niet kan. ze zijn er echt wel veel strenger in geworden, bij ons op school is het eigenlijk altijd nee tenzij je aan kan tonen dat je geen enkele vakantie als gezin op vakantie kunt binnen de schoolvakanties.
dus jullie gaan wel?
grappig, kan me nog een vrij recente discussie herinneren 8) Joseetje wil um vast wel even opsnorren :mrgreen:
edit
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=79249&postdays=0&postorder=asc&start=45 niks zo veranderlijk als de mens en het is natuurlijk wel al drie, wat zeg ik; bijna 4 maanden geleden
Ik heb hier over nagedacht
Want ik weet zonder op de niet klikbare link te klikken precies wat ik daar zeg… dat ik het nooit zou doen etc. etc.
Ik weet ook nog dat ik het topic heb gezocht maar niet gevonden ( :evil: )
En eigenlijk sta ik nog steeds achter mijn eigen mening alleen draag ik hem in de praktijk even niet uit, lekker hypocriet eigenlijk.
Maar er zijn situaties waarin ik inmiddels wel vind dat het belang van een family even voor moet gaan en dat is in dit geval.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dus blozend bij de directie stond omdat ik het een te genant vraagje vond, want ik vind nog altijd dat school school is.