Buiten op de grond spelen...

Vanmorgen moest ik weer naar het kdv bij ons in het dorp waar Eva op heeft gezeten en ik ben toch maar blij dat onze kinderen nu gewoon bij mij thuis kunnen zijn. Ik heb het nooit zo prettig gevonden op dit kdv en vanmorgen verbaasde ik me nogal :shock:

Het was half 10 vanochtend en de thermometer van mijn auto gaf 12 graden aan (de thermometer bevindt zich 1 meter boven de grond) en de kindjes van de kleinste groep waren buiten aan het spelen. De kinderen die nog niet konden lopen maar wel zitten en kruipen, zaten of kropen op de stenen buiten. :shock:

Ze zitten daar onbeschut. Welliswaar in het zonnetje maar ik denk dat de grondtemperatuur zo’n 8-10 graden moet zijn geweest.

Persoonlijk zou ik mijn kinderen dan niet op de grond laten zitten, het is geen zomer en 's ochtends vroeg is het echt nog wel koud hoor.

(Het verblijf heeft grote openslaande deuren naar het pleintje en deze staan altijd al vroeg in het voorjaar open. Ik heb er wel eens wat van gezegd omdat Eva destijds nog over de grond kroop dat ik dat te koud vond, maar ze vonden me overdrijven :o )

Wat vinden jullie hiervan, zouden jullie dit erg vinden ?

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf maar ik laat de kleine kinderen echt niet buiten op de grond spelen hoor met die temperaturen. De ouderen mogen van heus naar buiten als ze willen maar die kleintjes moeten toch echt wachten totdat het warmer is voor hun. Ze mogen natuurlijk wel in de babyschommel buiten maar niet op de grond :wink:

Ik zou mn meisje en de andere kindjes dus echt niet naar buiten doen zo op de koude grond.

Ik zou zelf persoonlijk dan alleen de lopertjes buiten laten spelen, die kunnen gaan staan als ze een koude kont krijgen (voor zover kinderen dat al aanvoelen, want daar heb ik bij mijn oudsten soms ook nog twijfels over).

Ik zou dan in ieder geval, omdat ik begrijp dat het gewoonte daar is en je het al een keer tevergeefs aangekaart hebt, mijn kind een dikke, lange broek aandoen. En misschien een keer bij het ophalen andere ouders peilen hoe die erover denken en misschien bij een ouderavond (als ze zoiets hebben) de vraag stellen en hopen op bijval van anderen.

Ik geloof niet dat ik daar erg blij van zou worden, lijkt me ook een beetje koud aan de kont :wink:

ik zou er geen moeite mee hebben.

wanneer kleintje (de mine dan :D) het niet meer naar zijn zin heeft zet hij het echt wel op een gillen.

bovendien ben ik een enorme voorstander van veel buiten zijn.

als je het niet wil aangeven, en als ze niet naar jouw wensen luisteren je kindje van het KDV halen (maar dat heb je al gedaan:))

Ik heb vandaag mijn kinderen naar het kdv gebracht en ik kon in een topje er naar toe lopen…Het was harstikke lekker…

Als ze Micah naar buiten hadden gedaan had ik dat niet erg gevonden…

Hier was de deur van de tuin ook al om 8 uur open…

tja, weet het neit…is persoonlijk denk ik…

Bij ons zitten de kruiperds op een hele grote deken, nooit zo op de grond.

Als de kleintjes een jasje aanhebben, zie ik het probleem ook niet zo.

Regelmatig even kijken of de kleintjes het niet koud hebben.

Zou er trouwens zelf ook wel voor kiezen om de allerkleinsten op een dekentje buiten te laten spelen.

Heerlijk dat het kdv de deuren openzet!! :thumbup:

Goed voor de ventilatie, want DAAR worden kinderen ziek van, slechte ventilatie en altijd binnen zitten… (wat op veel kdv’s gebeurt :? )

Wij gaan ook wel met de nietlopertjes naar buiten maar wij hebben geen tegels…en als we naar buiten gaan doen we dat pas rond half 11.

Dan is de grond wel iets oppgewarmt

Meestal gaan ze hier pas smiddags naar buiten. De ochtend is vaak teveel gevuld met vanalles…

Joas gaat maar 1 dag per week en ook pas sinds 5 maanden,dus hoe het voor de hele kleintjes is weet ik niet en ga ik ook niet weten ook,want broertje van Joas blijft ook tot minimaal 1 jaar tot 1,5 thuis.

Ik ging hem gisteren zelf halen,wat niet veel voorkomt. Meestal is het mijn man en de kleintjes zaten ofwel op schoot of in de wandelwagen (de echte baby’s). De rest in de zandbak.

Joas was warm gekleed…romper lange mouwen en shirt. Maar toch doen ze nog een jasje aan,die ik meteen weer uittrok…het was namelijk warm! MAAR ik vind het juist goed dat ze gewoon zn jas aanhadden…het is zulk veraderlijk weer…dan weer warm,dan weer koud…

Kortom…ik heb nog geen klachten…en het zijn kinderen hoor…die horen vies te worden en te rollebollen…

Bij ons gaan de kruipers rond half 11 mee naar buiten. Als het wat fris buiten is, krijgen ze een 2de broek aan

Tja ik zou me er niet druk over maken.

Ben voorstander van veel buiten.

En vind het zeker niet belangrijk als het een plaats is waar mijn kinderen zelf toch niet naartoe gaan.

Want het is namelijk een heel persoonlijke invulling.

De ene ouder wil het zus, de ander wil het zo.

Hier zijn ze vanaf 's ochtends de hele dag bijna buiten, op het eten na, dat is binnen.

Ze worden altijd ingesmeerd, krijgen jas aan als het moet.

Maar zelfs als het fris is, gaan ze naar buiten, als het maar niet regent.

Het is nu wel heel ander weer he, In april was het gewoon kkkkkoud. Echt winterjasweer !