Buiten de fles niet willen drinken

Hai meiden ,

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt of nu ook heeft …

Veron drinkt alleen zijn fles melk9 ook niet altyd) maar wil geen sapjes , thee en andere drankjes.

We hebben echt al alles geprobeert, hij eet fruit en groente en brood heel goed maar drinken pfff echt een drama.

Of heeft er nog iemand goede tips.

Koud of warm hebben we al geprobeerd ook niet werkte niet,

Ben heel benieuwd

Hier hetzelfde probleem :eh:

Als je zelf drinkt, kijkt hij dat geïnteresseerd mee? Misschien wil hij dan wel een slokje proeven, en zo interesse opwekken.

Of een andere beker/fles proberen?

Lotte vond drinken uit een beker (zoals die wij hebben) heeeeeel interesant, en zo is ze dan ook begonnen met het drinken van andere dingen dan haar melk. Eerst dus met alleen slokjes, daarna ook uit haar fles en nu uit tuitbeker en difraxbekertje.

Wat je misschien ook kan proberen is melk aanlengen met meer water en dat geven uit bijvoorbeeld een beker of tuitbeker, zodat hij leert dat hij naast zijn fles ook andere dingen heeft waaruit hij kan drinken?

Door meer water toe te voegen komt hij in ieder geval ook geen vocht te kort op zo’n dag :slight_smile:

Mijn zoon heeft tot hij 3 jaar was amper iets gedronken, hij was al vrij snel over op vaste voeding omdat zelfs de fles een enorme strijd met hem was…hij wilde gewoon niet vloeibaar.

De tip die wij gebruikten destijds was meer vleoibaar maken van de dingen die hij wel at: fruithap? water of sap erdoorheen

Groenten: aanlengen met water

En zo hebben we tot hij drie jaar was doorgesukkeld (hij had er dagen bij dat ik er per dag niet meer dan 100cc totaal inkreeg.

Toch wist hij het zo te doen dat hij NOOIT uitdroging heeft gehad.

Dus het bijlengen van vocht door het “vaste” eten was hier de oplossing.

Na zijn derde kreeg hij de smaak te pakken en dronk hij wel normaal ( al is hij nog steeds geen grote drinker hoor…)

Onze dochter, nu ruim drie jaar drinkt ook niet veel… :think:

Ze heeft wel van alles willen proeven, maar als ik gedurende de dag haar drinken bekijk nu…: 1 beker thee a 150cc, 1 beker sap a 150 cc en een bekertje melk voor het slapen gaan van 100 cc…

Ook haar geven we verstopt vocht , ontbijten doet ze met pap ipv brood.

cornflakes met melk zijn hier een tussendoortje :wink:

Wat er hier trouwens bij beide kinderen wél inging was vla of yoghurt… dikker dan drinken en toch vocht!

Ook vonden ze beiden sabbelen aan waterijsjes wel leuk (gemaakt van dixap of roosvicee)

De truc hier is dus altijd geweest: verborgen vocht!

Hier is het begonnen met mama die water gewoon zo uit een literfles drinkt :oops:.

Dat vond 'ie machtig interessant dus dat kan hij ook al heeeel lang. En inderdaad, zelf een bekertje geven (ook als ie open is van boven). Even voorbereid zijn op een kliederboel, dus vlak voordat hij in bad gaat ofzo.

En bij oma zijn er steeds andere drinkpakjes om aan een rietje te lurken. Die pakjes zijn er in alle vormen en maten. Nieuwsgierigheid helpt misschien wel. En in ieder geval niet uit een papflesje, daar drinkt hij enkel melk uit.

En anders… denk ik dat het vanzelf wel komt. Niet pushen, niet stressen, gewoon na een tijdje (dagen) nog es proberen. Net doen of het niet belangrijk is, drama (met huilen enzo?) is sowieso niet bevorderlijk ('k weet het, is makkelijk gezegd, maar theoretisch wel waar)

Mijn jongste krijg nu verdeeld over de dag 3 flessen van 180 ml water maar met het poeder voor 2 flessen. Dus ook aanlengen.

Hier doe ik ook al meer vocht bij zijn flessen , maar ook de flessen is meestal een gevecht .

Het idee om water bij het fruit te doen is best een idee… ik ga nog wel wat dingetjes proberen maar ben zo bang dat hij uitdroogt.

Hij kan ook zo slecht poepen daar gebruikt hij nu lactulose voor. Anders kan hij gewoon niet.

Pff best lastig eigenlijk

misschien wil ie het warm?

Mijn nichtje wou altijd al haar drinken warm, ook sapjes ed

ooo laat maar, zie dat je dat al geprobeerd hebt…

tja ik weet niet, verschillende soorten bekers proberen dan maar denk ik…

hoeveel flessen krijgt hij nog? misschien heeft hij gewoon geen dorst…

misschien krijgt hij wel genoeg vocht binnen via de fles en fruit en dat soort dingen.

Zolang hij gewone plasluiers heeft, hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Dan krijgt hij genoeg vocht binnen. Ik zou er in ieder geval geen strijd van maken. Geef hem gewoon een tuitbeker of een gewone baker met drinken en zie maar wat hij ermee doet. De hele tijd achterna zitten ermee is vervelend voor jou en voor hem.