hoe snel komt er water in een oor?
ze mogen niet onder water natuurlijk,
maar stel dat ze ff koppie onder gaan?
(per ongeluk dus)
is dat erg?
en watvoor oordopjes kun je het beste kopen, voor bijvoorbeeld zwemmen?
ik ben bang dat ie helemaal niks wil, mag al niet eens aan zijn oren komen
Ziet, ik lees even mee, want op advies van onze KNO arts hebben wij bijna 6 mnd. niet gezwommen met Saba na het plaatsen van de buisjes, maar haar neefje en nichtje met buisjes gingen wel gewoon ieder weekend, óók onder water. Dus ik ben benieuwd wat de reacties zijn :think: .
Britt mocht na 6 weken gewoon weer alles doen.
kopje onder is niet zo erg
ik geloof dat er druk op komt te staan als ze dieper dan 1 meter gaan.
mbt oordopjes.
je kan simpele halen bij de drogist
maar je kan ze ook op maat laten maken
en dat gaat heel snel hoor.
is een soort klei achtige massa die ze in het oor doen
dat word snel hard en je kan ze dangelijk meenemen.
voordeel dat er echt geen water in kan komen
hou er wel rekening mee; een kind groeit dus de oren ook
Ik lees ook even mee.
Hier hetzelfde verhaal als bij Jassie.
onze kno zegt dat zwemmen gewoon mag.
In de vakantie dus ook gedaan en toen een mega-oorontsteking gehad… (zo vies had ik 'm nog nooit gezien)…
Ik ga voor op maat gemaakte oordopjes… ben er nog niet aan toe gekomen…
maar goed…
ze zeggen dus dat het niet erg is; kopje onder…
hm… :think:
ik ben het dus vandeweek vergeten te vragen bij de kno
maandag moeten we nog wel naar de kinderarts,
misschien dat die nog iets kan zeggen erover
maar als ik het zo hoor gaan we denk ik ook voor oordoppen.
waar kun je die halen eigenlijk?
Schoonenberg (ook in Rijswijk).
Ik moest wel een afspraak maken voor het op maat maken! en dan mag er geen onsteking zitten!
okee tnx :thumbup:
Amy heeft ook weer voor de 2de keer buisjes gekregen,mogt na een week weer zwemmen van de dokter in het zh en zonder doppen want het water komt door de neus ook in de buis van eustachieus.
Niet duiken dan komt er teveel druk op.
let op als je oordopjes koopt dat ze geluid doorlaten. Anders is alles beangstigend voor ze. Ineens niet kunnen horen
Ook hier hebben we bij de controle na 6 weken groen licht gekregen om te gaan zwemmen. Volgens de KNO arts zwemmen peuters niet te lang en te diep onder water, waardoor het geen kwaad kan.
Ik heb het overigens nog niet uitgeprobeerd, maar ben wel van plan dat binnenkort te doen.
dave krijgt volgende week buisjes…goed te lezen dat het echt over wat dieper in het water gaat…
wij zaten al te denken hoe het in bad moest…hij heeft ontdekt dat hij helemaal alleen kan liggen in bad…(dan liggen zijn oortjes dus onder/ in het water)
al gaan we dus de eerste weken wel vette watjes in zijn oortjes doen als hij in bad gaat…maar na die 6 wk moet het dus mee vallen???