Buisjes en zwemmen.

Mijn zoon heeft dus buisjes. En hij mag beginnen met zwemles. Maar dit weekend is er een buisje los gekomen en bij de dokter dat de andere ingekapseld zit. Hij zal dus nieuwe krijgen. Maar hierna ben ik dus van plan om hem te laten leszwemmen.



Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het is geen jongen die snel met zijn hoofd onderwater zal gaan, maar het zal wel gebeurden denk ik dat er water in zijn oor komt mits niet beschert. dus wat is de gouden tip?

Na twee weken mag je kind zonder oordopjes douchen en in bad, maar liever niet onder water. Sommige artsen adviseren om bij het zwemmen oordoppen in te doen, anderen vinden dit niet nodig. Als je kind veel duikt en onder water zwemt zijn oordoppen wel aan te raden.



bron: dokterdokter.nl



Dit is ook inderdaad wat mijn kno-arts aanraadde. Hij vindt het niet nodig om oordoppen in te doen voor het zwemmen.

dave heeft ook buisjes…



ik had eerst oordopjes voor hem… maar hij hoorde het niet goed…

nu zwemt hij zonder



als hij last van zijn oor krijgt dan horen we het wel. :mrgreen:

volgens mijn kno waren oordopjes achterhaald… maar goed ik heb het nooit over zwemles gehad, maar alleen af en toe eens zwemmen

@colle wrote:

dave heeft ook buisjes…



ik had eerst oordopjes voor hem… maar hij hoorde het niet goed…

nu zwemt hij zonder



als hij last van zijn oor krijgt dan horen we het wel. :mrgreen:




Dat zag ik dus ook voor me, alleen die van mij die nog recht door aan het zwemmen is. Bij les moet je kunnen horen lijkt me.



Badmuts ( hypermoderne dus he, :mrgreen: ) Die over de oren heen komt. A la pieter van den hogenband? is dat wat?

Mischa heeft ook buisjes en is eerst gestart zonder oordoppen. Hij gilde het echt uit van de oorpijn, en had er 's nachts ook last van.

Ik heb bij de etos van die oordoppen gekocht van een soort kneedgum. Er zit 3 paar in een doosje en je kunt een paar wel een aantal keer gebruiken.

Ideaal, hij heeft absoluut geen oorpijn meer. Soms heb ik wel het gevoel dat hij het minder hoort, maar ik vind dat de zwemlerares daar maar rekening mee moet houden.

Laatst waren we aan het vrijzwemmen, en was ik de oordopjes vergeten (kon mezelf wel voor m’n hoofd slaan). Ik dacht: niks zeggen misschien gaat het wel goed. Ging dus niet goed, zo sneu. UIteindelijk ook 's nachts weer last gehad. Ik zal ze dus nooit meer vergeten :oops: .

Jinthe heeft buisjes en zit ook op zwemles, zonder oordopje.

Kno-arts zei dat oordopjes niet nodig zijn, alleen niet dieper dan 1 meter onder water gaan.

@Tamma wrote:

Mischa heeft ook buisjes en is eerst gestart zonder oordoppen. Hij gilde het echt uit van de oorpijn, en had er 's nachts ook last van.

Ik heb bij de etos van die oordoppen gekocht van een soort kneedgum. Er zit 3 paar in een doosje en je kunt een paar wel een aantal keer gebruiken.

Ideaal, hij heeft absoluut geen oorpijn meer. Soms heb ik wel het gevoel dat hij het minder hoort, maar ik vind dat de zwemlerares daar maar rekening mee moet houden.

Laatst waren we aan het vrijzwemmen, en was ik de oordopjes vergeten (kon mezelf wel voor m’n hoofd slaan). Ik dacht: niks zeggen misschien gaat het wel goed. Ging dus niet goed, zo sneu. UIteindelijk ook 's nachts weer last gehad. Ik zal ze dus nooit meer vergeten :oops: .




Dat heeft mijn kerel nu ook al met douchen/ in bad spelen. Maar zou ook kunnen komen omdat hij er nu problemen mee heeft. Maar de tip van de kneedbare oorplugjes… Goeie TIP! Tnx