buikvlekjes

goeiemorgen,

toen ik annemeindert net een schoon rompertje aandeed, zag ik opeens dat zn buik onder de vlekjes zit… nu weet ik echt niet wat voor vlekjes dit zijn, dus… willen jullie eens kijken of iemand dit herkend?



t zit alleen op zijn buik en heel licht op zn rug.

niet op armen en benen dus.



logisch gezien is het een allergische reactie als het op de buik zit -lijkt mij- maar ja, ik kan me niet voorstellen waarvan…

hij heeft de afgelopen dagen niets anders dan anders gegeten… alleen andere wasmiddel bednk ik me nui, maar ja, dat zou ook op de armen dan moeten komen…



hij heeft ook niet met zn blote buik in de zon gezeten, of zoiets…



verder gedraagd

hij zich niet anders dan anders.



iemand ideeen of herkenning?





sorrie beetje grote foto, maar anders is het niet duidelijk te zien…

Ik vind het eruit zien als warmte uitslag

Lijkt wel op 5e of 6e ziekte, heeft hij verhoging of koorts gehad afgelopen dagen?

nou ja, vandaag en gisteren was ie prima, alleen vrijdag en zaterdag had ie koorts zonder aanwijsbare reden, maar nu weer 37 graden…

Het lijkt op de zesde ziekte. Aidan heeft dit vorige week ook gehad. Een paar dagen koorts en een paar dagen daarna had hij dit soort vlekjes op zijn rug en nek.



Ik had de doktersassistente gesproken en zij zei dat als hij verder geen koorts had, dronk en at en gewoon ‘zichzelf was’ (spelen etc.) ik me geen zorgen hoefde te maken.



De volgende dag waren de vlekjes weg en heeft hij verder nergens last meer van gehad.

@kimmiejj wrote:

Ik vind het eruit zien als warmte uitslag


Hier dacht ik ook meteen aan, Lucas en Pepijn hebben er nu ook last van.

@zygoot wrote:

nou ja, vandaag en gisteren was ie prima, alleen vrijdag en zaterdag had ie koorts zonder aanwijsbare reden, maar nu weer 37 graden…




Dacht eerst ook aan warmte-uitslag, maar als je het over koorts hebt :think: dan lijkt 't meer op de 6e ziekte hoor! Die begint met een aantal dagen heeel hoge koorts, en als die weg is krijg je vlekjes. Heeft ie verder geen last van hoor :wink:

Warmte-uitslag lijkt qua vlekjes wel een beetje op dit.



Deanne heeft het een tijdje terug ook gehad, borst en rug helemaal onder, en een paar op d’r gezicht (toen was het toch echt te koud voor uitslag van de warmte :wink: en ook zij begon met 40 graden koorts… je schrikt dan wel, omdat er verder niks aan de hand lijkt te zijn… koorts is niet te verklaren…)



Zo zag mevrouw er toen uit:







Ik denk ook warmte uitslag, gewoon ff aankijken, wie weet trekt het snel weer weg, Roos heeft het ook af en toe en als ik dan de volgende keer kijk is het weer weg.



Liefs Marieke

ik vind zesde ziekte dan heel aannemelijk,

warmte uitslag niet gezien anne koel word gehouden, binnen speeld of buiten in de koele natte zandbak met parasol.

het verklaard ook de koort 39C van vrijdag en zaterdag.

de vlekjes zijn ook precies hetzelfde als bij deanne…



fijn dat jullie even hebben willen kijken! :-*

ben weer gerust gesteld en verwacht dat de vlekjes binnen afzienbare tijd weer vertrokken zijn :smiley:

Yep, 6e ziekte. Olivia heeft t precies zo gehad, vlekjes op haar romp, na eerst wat dagen koorts / verhoging.

Gaat snel weer over gelukkig :thumbup:

(laatst was er ook een topic over…kweet alleen effe niet 123 waar…)

Lukas zag er ook zo uit toen hij de 6e ziekte had. En inderdaad ook eerst twee dagen hoge koorts. Toen de vlekjes er eenmaal waren, had hij nergens last meer van. Na een weekje waren alle vlekjes weg.

Rare vraag misschien :mrgreen: maar kunnen volwassenen dit ook krijgen?

Ik dacht ook gelijk aan de 6e ziekte! Heeft Arwen ook nog niet zolang geleden gehad… Onschuldige kinderziekte.

ja hoor, heel duidelijk 6e ziekte. Koorts en daarna huiduitslag. Heeft Freja een weekje of 4 geleden ook gehad.

:o had mischa laatst ook Hahaha en wij maar denken dat die koorts van tandjes kwam ofzo…

nou ja het is onschuldig en al weg…