Buikspieren na sectio

Hoe zit dat bij jullie, die een keizersnede hebben gehad? Ik ben 2 sectio’s verder nu en 6 mnd sinds de laatste dus dacht, het zal eens tijd worden die ‘abs’ te trainen. Echt, zo flink ben ik nu ook weer niet in de weer geweest, maar het doet zeer. Het litteken zowel op de huid als die eronder zit in de spierlaag. Niet heel bemoedigend. Hoe zat dit bij jou?

tja



geen bemoedigend antwoord van deze kant



ik heb 3 ks gehad,

ik kan echt geen buikspieroefeningen doen, dat doet me echt heel erg zeer

ik kon 5 weken na de 2e ks weer paardrijden. Buikspieroefeningen zijn ook echt geen probleem.

Aan 1 kant voelt het wel een beetje raar en met weersveranderingen is het wel gevoelig maar ab’s kan ik echt prima doen.

Misschien te fanatiek gestart?



Mijn overbuurvrouw heeft 3 ks gehad en heeft ook geen problemen met sporten dus als het echt erg blijft gewoon eens checken bij de ha?

wat zijn abs (misschien domme vraag)

Bedankt allemaal, Ik zet nog maar even door maar dan nog minder enthousiast dan ik al deed… :pray: hopelijk betert het want ik voel me niet zo gelukkig met mijn eigen buikje



Knollie, abs is engels voor je buikspieren :slight_smile:

Gelukkig heb ik daar geen last van. Heb 2 keizersnedes gehad en kon al weer na een week of 8 buikspieroefeningen doen. Af en toe voel ik het nog wel trekken of een steek rechts onder, maar dat is alles. Hopelijk gaat het uiteindelijk wel weg. Lijkt me nl niet de bedoeling.

Hier ook 2x een ks gehad.

Ik ben nog niet echt begonnen met buikspieroefeningen :oops:

Ik wil er wel binnenkort mee starten. Maar dan wel op de sportschool, onder begeleiding. Mijn rugspieren zijn nl ook zwak (door een motorongeluk), en wil het niet helemaal verprutsen… :shifty:



Ik merk wel dat het allemaal nogwel gevoelig is. Het doet niet echt pijn, maar ik voel het wel. Dus rustig aan opbouwen denk ik.



Succes :thumbup:

Goed idee om dat eens te gaan doen… want ook hier: buikje… :?

Ik heb alleen geen zin om ervoor naar de sportschool en weet zelf eigenlijk ook niet wat nou goede oefeningen zijn? :think:

Ik ben begonnen met sporten toen Emma 5 maanden was, na 2 ks. De 1ste keer buikspieren, deed ongelofelijk veel pijn. Dit heb ik aan gegeven, bij de instructeur. Hij gaf aan niet over je pijngrens heen te gaan. Dus weinig herhalingen, en kleine stukjes opkomen.

En nu weer 5 maanden later heb ik nergens last meer van.

Succes 8)

na 2 keer een ks gaat het hier steeds beter.

Ik merkte ook wel echt dat ik daar het litteken had, het trok een beetje en voelde wel beurs. Maar rustig aan en het ging vanzelf over.