Buikslapertje..

Mijn zoon is een buikslapertje… Wie neemt mijn angsten weg en zegt dat hij het heus wel kan? Hij kan zijn hoofd wel al echt heel goed ophouden, maar mag heel graag met zijn gezichtje in zijn matras schurken voordat hij in slaap valt. Dan doet hij zijn hoofdje overigens wel opzij…

Tja euh Casper is ook een buikslapertje geweest als baby…wel met aerosleep want die had ik al aangeschaft toen ik de 20 weken screening had gehad van hem. Hij werd echter pas een buikslapertje toen hij zichzelf echt helemaal kon omdraaien van buik naar rug en terug. Daarvoor had meneer een niet zo fijne voorkeurshouding dus ik had hem in de tijd ook echt vaak op de buik ipv in de box alleen (incl fysio ed hoor). Wat ik wel deed omdat hij dus een voorkeurshouding had; de fysio raadde aan hem met opgerolde handdoeken te ‘fixeren’ in een zijligging toen hij nog niet helemaal kon draaien. Hij was alleen zoooo sterk dat hij die handdoeken zo aan de kant trapte. :silenced: Maar misschien is dat voor je gemoedsrust nog een optie tot hij zichzelf idd van buik naar rug en terug kan draaien? :-*

Hij slaapt inderdaad al vanaf zijn 1e week in een baby sleep o zijn zij. Naar hij wil nu echt graag op zijn buik. Huilt zichzelf helemaal hysterisch. Heb dus ook maar een aerosleep gekocht…

Gewoon op zijn buikje leggen hoor, Marijne begon er rond die tijd ook mee en is er nooit meer mee gestopt :wink:

Voor je eigen gemoedsrust kun je idd een aerosleep nemen, heb ik verder niet gedaan omdat ze al vrij snel haar hoofd op kon tillen.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest, Jesse was een buikslaper en we waren enorm bang, geprobeerd in de box en hij sliep langer dan een half uur, wat een verademing! Later dus in bedje ook en hij sliep, heerlijk!



Thijs bleek ook een buikslapertje en tja… het word gemakkelijker :oops: Thijs ging vrij snel zonder angsten op zn buik, zelfs al in de kraamweek :oops: ( wel met altijd iemand in de buurt die wakker was trouwens hoor, de eerste weken!)

Tja…



ik zou het dus niet doen , vanwege mijn angsten. Zelfs toen ze begonnen draaiden heb ik ze regelmatig nog terug gedraaid. Tot ik vond dat ze sterkt genoeg waren.



Ik heb zoiets het wordt niet voor niets afgeraden.

Ik heb speen verslaafden en buik slapers en toen ze goed hun hoofd optilden sliepen ze op hun buik met speen in…

Volgens mij wordt het alleen afgeraden al je kindje echt zijn hoofdje nog niet zelf omhoog krijgt. Daarna kan het volgens mij gewoon.

het wordt afgeraden omdat als een baby op zijn buik ligt te slapen zijn ademhaling wordt belemmerd, heeft niet alleen met het hoofdje te maken of ze hem kunnen optillen en draaien.

Max was ook een buikslaper. Achteraf had dat een reden. Hij had vaak blaasontsteking en dus buikpijn. Maar dat wisten we pas toen hij een jaar was.



Na een maand of 3 4 had Max nog nooit langer dan een uur achter elkaar geslapen in een bed. Wel op onze borst maar dat was dus op de buik met ons als matras. :inlove: Heel lief maar niet echt handig. Daarnaast groeide Max slecht en was erg onrustig. Toen hebben we besloten om hem in ons bed te laten slapen op de buik met een van ons ernaast. De ander sliep dan in het logeerbed. En zo sliep Max wel 4 uur achter elkaar ( dat is overigens tot zijn 5e ongeveer nooit langer geweest) Dat deed Max goed. Zelf konden we wel met weinig slaap. Daar wen je aan maar je kindje is de slaap echt nodig!



Zelf zou ik het direct weer zo doen. Dus kind naast een van de ouders laten slapen of zo’n aanhangbedje. Zelf dan maar met wat minder slaap. Ooit komt dat wel weer.

Hier ook een buikslapertje. R slaapt al sinds dat hij een week of 2/3 is op zijn buik, hij kon namelijk echt niet op zijn rug of zij liggen ivm Kiss-Syndroom…

Ik heb hem in het begin in de kinderwagen op zijn buik gelegd en erbij gebleven, 'snachts sliep hij altijd bij mij op de buik.

Na een poosje heb ik hem 'savonds ook in zijn bedje neergelegd en ging dan elke 10 minuten bij hem kijken.

Na een paar avonden had ik er gewoon vertrouwen in dat hij op de buik lag, nu doet hij niet anders…Hij tilde zijn hoofdje heel goed op en draaide zijn hoofdje ook steeds om…

Hij heeft inmiddels niet meer zoveel last van het Kiss-Syndroom en kan makkelijker op de rug liggen, maar in die houding wil hij gewoon niet slapen…

Dus ik zou zeggen: Als jij het vertrouwd zou ik het gewoon doen!!

(Wij hebben overigens een gewoon matrasje, geen Aerosleep of iets dergelijks…)

Hier ook een echte buikslaper. Was de middelste ook zo erg. Hij sliep elke keer maar halve uurtjes, totdat ik hem op zijn buik legde. Hij sliep zo 2 uur. Inmiddels is hij sterk genoeg. Met 4 weekjes sliep hij trouwens al op zijn buikje…

hier ook een buikslaper, na 1 week elke nacht op mijn buik te hebben geslepen, steeds wakker worden heb ik haar overdag op haar buikje gelegt om te slapen, meteen viel ze in slaap en bleef slapen, dus ook zo voor de nacht gedaan, ik heb wel een aerosleep, op het cb vertelde ze ook de risicos, maar madam draaide zich met 2,5 mnd al zelf naar haar buik, dus toen was er zowiezo geen houden aan<br /> de oudste slaapt sinds ie zich kon draaien op zn buik, of meer op z`n knieen :lol:

Hier ook 2 buikslapers.

Mijn moeder stelde mij gerust, vroeger legden men alle baby’s op hun buik.

Mijn moeder vond dat altijd zo vervelend omdat ze zelfs in de kinderwagen tegen een ruggetje aan keek, haha.



Hier van alles geprobeert, vast leggen met slaapzak achter het matras, en een speciaal systeem voor baby’s tegen omrollen in bed (soort gordeltje) dat laatste kan ik trouwens afraden, wat een rot ding, en écht super gevaarlijk aangezien onze oudste daar alsnog in draaide.



Ik heb eventueel wel een hele goede aerosleep voor je, die heb ik alleen bij de oudste gebruikt, de jongste was al iets ouder toen ze begon met buikslapen.