buikslaper

Ja ik denk dat ik die heb :think:

Op zijn rug slaapt hij bijna niet terwijl hij op zijn buik op mijn buik of in bed dan wel heerlijk slaapt.

Afgelopen nachten heeft ie echt super geslapen terwijl we al 11weken slapeloze nachten hebben of hem van ellende mee naar het grote bed namen en ik dan dus half/half sliep omdat ie bij mij op schoot lag.

Ik heb een aerosleep en een koud kamertje maar nog steeds vind ik het wel eng maar ja het jongetje sliep anders maar 6uur per 24uur,kan toch ook niet goed zijn?

wat is nou mijn vraag?

Hoe gaan jullie hier mee om,toch volhouden op de rug of toegeven en op de buik?

Enne tips zijn natuurlijk ook welkom :wink:

groetjes schaapie

Y. hebben we op een gegeven moment ook op de buik gelegd, maar toen lag hij nog wel bij ons op de kamer,

T. hebben we ingebakerd en sliep toen als een blok en werd alleen wakker om te eten.

zij slaapt nu overigens ook op de buik.

wij zijn een buikenfamilie :wink:

Ik heb er laatst ook een vraag over gesteld.

Maar hier ook een buikslaper en sinds een maand laat ik hem ook slapen op de buik. Heel eng maar ingebakerd of niet aan slapen kwamen wij niet toe.

Dus vanaf toen liet ik hem op de buik slapen, en nu slapen wij bijna elke nacht heerlijk.

Heel eng maar wij zijn ook een buikslapers familie dus herkenbaar!!

ik laat Jade op haar zij slapen… dat vind zij prima voor het moment…

Lucas gooit zich dan gewoon om,dit heeft ie al een tijdje door hoe dat moet en als ik hem zo neerleg ligt ie na 10minuten of op zijn buik of op zijn rug…en dan word ie dus weer wakker want dan zit er weer een arm klem of hij wil niet op zijn rug…maar ben zo moe,zou wel een jaar kunnen slapen lijkt het wel.

Ook voor hemzelf lijkt het me beter dat ie wat meer slaapt,overdag slaapt ie bijna nooit en snachts dus maar 6uur waarvan ie bij elkaar denk ook nog een uur wakker is(af en toe even trutten voor zijn speen ofzo)

Kan toch ook niet goed zijn?

groetjes schaapie

ik heb aan weerzijden van Jade een opgerolde handdoek, zodat ze niet kan omrollen :thumbup:

Hier ook een buikslaper van bijna de 2 de maand … en ik zou zeggen lekker op het buikje laten slapen. In het begin best eng dat wel maar als jij het fijn vind op je rug te slapen of buik doe je het ook dus waarom de kindjes dan niet.

En ja dan krijg je weer discussies over bepaalde dingen maar goed… ik zou hem wel lekker op de buik leggen :wink:

@dyfaine wrote:

Hier ook een buikslaper van bijna de 2 de maand … en ik zou zeggen lekker op het buikje laten slapen. In het begin best eng dat wel maar als jij het fijn vind op je rug te slapen of buik doe je het ook dus waarom de kindjes dan niet.

En ja dan krijg je weer discussies over bepaalde dingen maar goed… ik zou hem wel lekker op de buik leggen :wink:

Ben ik het mee eens, Riley slaapt ook sinds week 2 al op zijn buik, maar alleen in zijn ledikant, toen ging hij snachts ook in zijn eigen ledikant (hij lag altijd in de wagen bij ons.) en sindsdien ook snachts.

Ik heb de eerste week gecontroleerd of het goed ging… en nu wil hij niet anders. Hij slaapt echt alleen op zijn rug als ik hem zo slapend in zijn bed leg. En dan word ie 20 min daarna toch wakker.

Hier nog een buikslaper. Ik vond het eerst ook vreselijk eng, dus toen mocht het van mij alleen overdag als ik kon controleren. Maar 's nachts willen papa en mama ook best graag slapen, dus nu ook 's nachts op haar buikje. Dat scheelt ons allemaal veel ellende. Ik zou hem dus lekker laten.

N. slaapt trouwens wel in een wieg naast ons bed.

Ik zit nog te denken over een aerosleep.

@joy-tje wrote:

Hier nog een buikslaper. Ik vond het eerst ook vreselijk eng, dus toen mocht het van mij alleen overdag als ik kon controleren. Maar 's nachts willen papa en mama ook best graag slapen, dus nu ook 's nachts op haar buikje. Dat scheelt ons allemaal veel ellende. Ik zou hem dus lekker laten.

N. slaapt trouwens wel in een wieg naast ons bed.

Ik zit nog te denken over een aerosleep.

Even geheel off topic maar wat hebben je kinderen mooie namen :wink:

Hier een kleine buikslaper van 8 maanden. Ik kwam er vrijsnel geloof bij nacht 3 dag achter dat hij wel sliep op zijn buikje. Dus heb ik nog even gewacht, maar hij werd iedere keer overstuur wakker, hij was op gegeven moment natuurlijk oververmoeid. En als ik hem dan op zijn buikje legde sliep hij heerlijk 3 a 4 uur achter elkaar. Dus heb aerosleep gekocht en hem lekker op zijn buikje in bed gelegd. Nu was hij al wel heel sterk in zijn nekje, weet niet wat ik gedaan zou hebben als dat niet zo zou zijn… Hoewel ik ben heel erg van het kijken naar je kindje… Als hij goed slaapt op zijn buik lekker op zijn buikje neer leggen… Je hebt tegenwoordig ook van die matrasjes die de hartslag van je baby registreren en als hij na 15 sec ( geloof ik ) niks gevoeld heb gaat hij af… Maar dat vond ik te ver gaan… Maar ze zijn er wel…Ik heb in het begin wel heel veel bij hem gekeken… Ook snachts maar op gegeven moment heb ik het losgelaten…

Er zijn altijd voor en tegen standers… En zeker moeders die hun kindje zijn verloren aan wiegendood.

De rugligging heeft nadelen

De zij ligging heeft nadelen

en zo ook de buikligging.

En wat ik pas nog gelezen heb, is dat ze vermoeden dat warmte het grootste gevaar is voor baby’s… En tegenwoordig wordt heel veel gemaakt van synthetische rommel. En dat is heel gevaarlijk voor die kleintjes… Kleertjes lakentjes altijd katoen…

En je moederhart volgen… Heb je er geen goed gevoel over niet doen…

nou hij ligt nu gewoon wel op zijn buik hoor,altijd eigenlijk wel.

Maar ik ben zo bang dat het mis gaat,maar dit is niet mijn moedergevoel persee maar meer issues met angsten uit het verleden vrees ik…gaat dus ook nooit meer over,zal er maar aan wennen.

Hij is sterk genoeg,zelfs als ie diep in slaap is en spuugt draait ie zijn hoofd en werkt het uit zijn monnd,meestal is het dan huilen want dan raakt ie zijn speen kwijt en dan kan ik dus gelijk bij hem kijken.

Ik laat hem voor nu voortaan gewoon wel op zijn buik want wederom ging hij vannacht heerlijk de nacht over,super voor mij dus ook :thumbup:

Hij ligt trouwens in zijn eigen kamer maar met de babyfoon vlakbij zijn hoofd,ik kan elke zucht horen zeg maar.

groetjes schaapie

Even geheel off topic maar wat hebben je kinderen mooie namen

Dank je dyfaine!