buikslaper.....wat nu??

Het valt me op dat iedereen het alleen heeft over het hoofdje, dat ie dat moet kunnen optillen. Maar dat is niet het probleem met buikslapen? Ik heb van mijn fysiotherapeut (babymassage) begrepen dat het vooral gaat om de ademhaling: als je op de buik ligt kan je de diepe buikademhaling niet doen, waardoor je minder zuurstof krijgt en daardoor steeds verder kan wegzakken… Tuurlijk komt daarbíj nog het kunnen draaien met het hoofdje :wink:

Dat vrhaal ken ik ook idd , en dan zeggen ze ook dat een gezond kindje dit gewoon kan en de ademhaling geoon goed gaat .

Mocht het kindje daardoor overlijden is er vaak toch iets mis geweest met de baby en ligt het niet persee aan het buikliggen zij ooit een arts .

Maar ja voor komen beter als genezen maar zoals ik al eerder zij volg je hart

Er is niets mis met de baby dan hoor…een baby heeft nog van nature een onregelmatige ademhaling… :shifty:

Maar blijkbaar word het door buikslapen dus nóg moeilijker gemaakt om door te ademen naar de buik en gaan ze oppervlakkiger ademen waardoor ze dus kunnen vergeten adem te halen…ze worden dab te suf,vallen te diep in slaap.

Ik geloof daar dus in…en in de link met wiegedood,het is geen toeval wat mij betreft.

Maar goed iik zeg idd ook altijd volg je gevoel een mama weet het het beste van haar kind.

Maar weet wel alle info ervan want je vergeeft het jezelf nooit…

Ze zijn nog klein hoor met 2 maanden…

Mijn beebjes sliepen toen allebei kort en onrustig,dat hoort een beetje bij baby zijn…het is allemaal maar wat voor ze…wat is nu eigelijk 2 maanden oud zijn :inlove: :wink: :angel:

'Maar blijkbaar word het door buikslapen dus nóg moeilijker gemaakt om door te ademen naar de buik en gaan ze oppervlakkiger ademen waardoor ze dus kunnen vergeten adem te halen…ze worden dan te suf,vallen te diep in slaap."

Maar dit bedoelde ik dus precies, was niet helemaal duidelijk. Dát is eerder de reden dat je een kind niet op de buik moet leggen, daar heeft het nekje niet veel mee te maken dus :wink:

Oh, lees het net nogmaals terug en volgens mij was het geen reactie op mij maar op Dyfaine? :shifty:

Hier blijft buikslapen favoriet…

Hij ligt dan met zijn knietjes onder zijn buik, kont omhoog, 1 handje onder zijn voorhoofd en ander handje achter op zijn hoofd!

Van het CB mag hij zo liggen als wij het maar kunnen controleren. Het schijnt dat babies met erge krampen door vastzittend lucht hier heel veel baat bij hebben. En dat blijkt ook wel, want hij heeft er stukken minder last van sinds hij overdag zo mag slapen.

's Nachts mag hij zo inslapen en dan draai ik hem om. Met als gevolg dat ik er meerdere keren per nacht uit mag doordat hij krampen heeft…

Hij kan zijn hoofd nu goed oprichten en beide kanten opdraaien. Zelf verwacht ik dat als hij zich van rug naar buik om weet te draaien (wat hem wonder boven wonder al een keer 's nachts is gelukt! :shock: ), dat er dan geen houden meer aan is…

Zo’n reactie had ik net ook al ergens neergezet, wat als ze het zelf gaan doen? Onze dame rolt op hardere ondergrond al van rug naar zij en terug. Nu begint ze in bed ook pogingen tot draaien te doen. ze ligt dan te wringen en te vechten wat lijkt op richting draaien te gaan. (ze is erg onrustig, heeft last van darmen en voor mijn gevoel iets met houding daardoor, als we idd d’r beentje opvouwen is t weg) Ik ga nu dus echt wel iets avker kijken, zou me niks verbazen als ze eerdaags een keer omrolt. Maar vind t wel eng hoor! Alleen, als ze t zelf doet, tja, dan kan ik er niks aan doen. Wat dan? Vind t erg vroeg en buikslapen, dan zou ik denk geen oog dicht doen nog! Wat dan als ze dadelijk wel ineens gaat rollen? Dan kan ik t niet meer tegenhouden?